Waarom heeft Saab zo veel "torque steer"?
-
Steve-O
- Donateur (8x)

Re: Waarom heeft Saab zo veel "torque steer"?
Valt dat nog te combineren met 15 of 16" velgen, of moet je dan aan de 17"?
-
snoekie
- Geregistreerd lid
Je moet dan wel naar 17" en spacers afhankelijk van de ET waarde. 9-3ss wielen passen zonder spacers, 9-5 wielen (hammerheads uitgezonderd) hebben 5mm spacers nodig
-
Injectie
- Moderator
Ik heb op mijn 9-5 met 314 mm remmen 16" 9-5 velgen gehad zonder spacers en zonder aanlopen. (5 minuten om te passen)
-
delano.888
- Geregistreerd lid
Toch even een soort van update, jullie hadden toch wel een beetje gelijk dat mijn huidige remmen niet super zijn:
https://www.youtube.com/watch?v=YB1i4baGSW8" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik remde voor mijn gevoel best hard, maar van 200 naar 90 afremmen kost best veel kracht, dus het afremmen ging toch minder goed dan ik had verwacht, het ging overigens nog wel goed, maar kon zeker beter.
https://www.youtube.com/watch?v=YB1i4baGSW8" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik remde voor mijn gevoel best hard, maar van 200 naar 90 afremmen kost best veel kracht, dus het afremmen ging toch minder goed dan ik had verwacht, het ging overigens nog wel goed, maar kon zeker beter.
-
Efraim
- Geregistreerd lid
Die tweede keer had je gerust véél eerder kunnen remmen, dat zag je allang aankomen (toch?).
-
delano.888
- Geregistreerd lid
[]Klopt maar ik irriteerde me aan mensen die zo nodig met 90 moeten inhalen.
Reden: Quote verwijderd
-
Efraim
- Geregistreerd lid
Mensen die achter vrachtwagens vandaan invoegen verwachten over het algemeen niet dat er iemand met 200 aankomt. Althans, de meeste Nederlanders niet. En dat jij je ergens aan ergert is natuurlijk geen goede danwel geldige reden om te gaan bumperkleven.
-
Steve-O
- Donateur (8x)

@delano: Ik vind die eerste actie ook al een voorspelbare en erger me kapot aan mensen die zoals jij, die als een sneeuwschuif, mensen die gewoon normaal aan het inhalen zijn, terug naar rechts drukken.
Die tweede auto haalt helemaal niet met 90 in zoals jij zegt. hij rijdt harder dan die vrachtwagens schat zo'n 100-110 en die vrachtwagens zo'n 90-95.
Natuurlijk was ik er niet bij, maar de meeste vrachtwagens rijden 90 of iets meer op de snelweg en die auto rijdt harder dan die vrachtwagens.
Tunen is leuk, maar het maakt je geen autoriteit op de weg. Jij moet gewoon netjes blijven anticiperen en afstand houden. Anders heb je vroeg of laat een stuk minder fraaie voorkant op je SAAB ... of erger.
Die tweede auto haalt helemaal niet met 90 in zoals jij zegt. hij rijdt harder dan die vrachtwagens schat zo'n 100-110 en die vrachtwagens zo'n 90-95.
Natuurlijk was ik er niet bij, maar de meeste vrachtwagens rijden 90 of iets meer op de snelweg en die auto rijdt harder dan die vrachtwagens.
Tunen is leuk, maar het maakt je geen autoriteit op de weg. Jij moet gewoon netjes blijven anticiperen en afstand houden. Anders heb je vroeg of laat een stuk minder fraaie voorkant op je SAAB ... of erger.
-
delano.888
- Geregistreerd lid
[]Je denkt dat ik dat extra deed? Ik postte dit juist om te melden dat mijn remmen minder goed bleken dan verwacht. Ik remde dus niet hard genoeg omdat ik dacht dat ik minder hard hoefde te remmen. Dat was het punt van dat ik dit postte, aangezien we het daar in dit topic over hadden.
Reden: Quote verwijderd
-
RoccoH
- Donateur (5x)

Voor alle duidelijkheid: de hoeveelheid kinetische energie is alleen maar afhankelijk van de snelheid in het kwadraat en het gewicht, acceleratie heeft hier geen invloed op. Een auto die er 2 seconden over doet om 100 km/u te bereiken heeft dus net zoveel kinetische energie als een even zware auto die er een halve minuut over doet om 100 km/u te bereiken.JustWicked schreef:Remmen is eigenlijk een geval van potentiële en kinetische energie bij ''steeds sneller vallen.'' Alleen bij een auto val je natuurlijk niet maar accelereer je horizontaal. anyway het gaat gepaard met massa, en hoe sneller jij accelereert hoe meer kinetische energie in jouw auto word ''opgeslagen'' wil je dit weer naar 0 brengen dan heb je hier ook weer een hoop energie voor nodig, stopkracht. Je remt dus om al die energie tot stilstand te brengen en dat warmt je remmen lekker op!
...
-
900 t8
- Donateur (2x)

Delano888 bel elferink op en vraag of ze nog een 9 3 Aero setje rem ankers hebben liggen voor 93. hoppa Aero schijven en blokken er op klaarrrr goed voor 305 pk een 9-5 Aero moet het er ook mee doen.
Ga maar eerst sparen voor een goeie turbo, koppeling, onderstel en uitlaad/interkoeler en dan pas xtra grote remmen.
En de volgende x als je een vracht wagen in haalt met daar vlak achter een auto is de kans zeeeeer groot dat ie naar links gaat....En ja wat een kneus in die auto!!helemaal gelijk onverantwoordelijk
Maar je weet dat ze bestaan die grijze post duiven.
200kmh/3.6= 55meter per seconde.
Jouw denkt tyd kost dan al 11meter als je A senna bent(a 0.2 sec) laat staan wanneer jij echt remt. En ik denk dat mensen hier in jouw filmpje een jonge jongen zien. Die soms te over moedig komt aanstormen en dan maakt het niet uit wat voor een rem je dan hebt. Dat gedrag kan dodelijk zijn. Want je zoekt toch steeds de grens op. Jij had makkelijk kunnen remmen alleen je deed het gewoon te laat. Rede....Ik denk opstandigheid en geen slecht inschattings vermogen ala grijze post duif of wel?
En ik weet ook op welke snelweg dat was A12 uber die grenze kleve elten...en die snel weg verdient geen schoonheid prijs.. Zeker niet met jouw set up. En je was net de grens over (hoe weet ik dat? telefoon mast na bosjes links)net na de eerste afslag Elten.
Jij was gewoon ff lekker aan het boenderen geef nou maar toe
we snappen je wel hier... maar we kunnen het niet goed keuren.

Ga maar eerst sparen voor een goeie turbo, koppeling, onderstel en uitlaad/interkoeler en dan pas xtra grote remmen.
En de volgende x als je een vracht wagen in haalt met daar vlak achter een auto is de kans zeeeeer groot dat ie naar links gaat....En ja wat een kneus in die auto!!helemaal gelijk onverantwoordelijk
Maar je weet dat ze bestaan die grijze post duiven.
200kmh/3.6= 55meter per seconde.
Jouw denkt tyd kost dan al 11meter als je A senna bent(a 0.2 sec) laat staan wanneer jij echt remt. En ik denk dat mensen hier in jouw filmpje een jonge jongen zien. Die soms te over moedig komt aanstormen en dan maakt het niet uit wat voor een rem je dan hebt. Dat gedrag kan dodelijk zijn. Want je zoekt toch steeds de grens op. Jij had makkelijk kunnen remmen alleen je deed het gewoon te laat. Rede....Ik denk opstandigheid en geen slecht inschattings vermogen ala grijze post duif of wel?
En ik weet ook op welke snelweg dat was A12 uber die grenze kleve elten...en die snel weg verdient geen schoonheid prijs.. Zeker niet met jouw set up. En je was net de grens over (hoe weet ik dat? telefoon mast na bosjes links)net na de eerste afslag Elten.
Jij was gewoon ff lekker aan het boenderen geef nou maar toe