Nieuwe minilite velgen voor saab 96 weer beschikbaar
-
Wouter96
- Geregistreerd lid
Nieuwe minilite velgen voor saab 96 weer beschikbaar
Ik krijg net een mailtje dat mensen die geinteresseerd zijn in de saab 96 worstwielen (minilites) zich kunnen aanmelden
voor een set bij Compomotive, een bedrijfje in engeland wat ze nog maakt zo af en toe. De minilites worden nieuw gegoten
en krijgen de boring van de originele saab 96 steek (5*170???)
de velgen kosten 125 pond per wiel en de bijhorende boutenset kost 120 pond per wiel, maar die is wellicht ook elders te krijgen.
ik heb onlangs mijn 96 voorzien van minilites, dus dit is voor mij niet interessant, maar wellicht voor anderen op het forum wel.
ik heb een emailadres van het bedrijf, dat kan ik per pb of email geven:
wouter_dijstelbloem@hotmail.com
voor een set bij Compomotive, een bedrijfje in engeland wat ze nog maakt zo af en toe. De minilites worden nieuw gegoten
en krijgen de boring van de originele saab 96 steek (5*170???)
de velgen kosten 125 pond per wiel en de bijhorende boutenset kost 120 pond per wiel, maar die is wellicht ook elders te krijgen.
ik heb onlangs mijn 96 voorzien van minilites, dus dit is voor mij niet interessant, maar wellicht voor anderen op het forum wel.
ik heb een emailadres van het bedrijf, dat kan ik per pb of email geven:
wouter_dijstelbloem@hotmail.com
-
dirk7942
- Geregistreerd lid
Re: Nieuwe minilite velgen voor saab 96 weer beschikbaar
N.a.v. posting van Wouter en zijn mail aan mij ben ik aan de slag gegaan en heb inmiddels ingetekend voor meerdere setjes velgen (er was interesse van meerdere forummers). We gaan die als bedrijf aanbieden maar SF kunnen gebruik maken van de prijs die Wouter hier genoemd heeft. Helaas geven zij geen extra korting voor meerdere sets en betrof het volgens de fabrikant al een speciale prijs. Feit is inderdaad dat ze goedkoper zijn dan een paar jaar geleden, dat heb ik inmiddels gecheckt. Indien iemand hier interesse heeft en gebruik wil maken van deze "groeps-buy" dan stuurt hij of zij maar even een PB en dan regelen we het verder.
@Wouter: bedankt voor je medewerking!
@Wouter: bedankt voor je medewerking!
-
Funky Dude
- In memoriam †
Die bouten vind ik wel idioot duur en hoe zit het met de naafkapjes?
-
dirk7942
- Geregistreerd lid
De prijs die Wouter noemt zijn voor een set van 4 velgen en niet voor 1 velg. Naafkapjes zijn £15 p.stuk.
-
sonett003
- Geregistreerd lid
De door Wouter96 genoemde prijs van circa 165 euro voor 20 bouten is een heel acceptabele prijs. Bij ons op de zaak
hebben we voor de zweedse Saabclub duizenden (speciale) bouten gemaakt voor een veelheid aan speciale velgen voor
de TT, V4 en specials 99 en 900 (ja daarvoor bestaan uitvoeringn met bouten in plaats van de normale draadeinden met
moeren)
Gemiddeld waren die bouten 7 - 10 euro verkoopprijs.(en de marge was miniem
)
hebben we voor de zweedse Saabclub duizenden (speciale) bouten gemaakt voor een veelheid aan speciale velgen voor
de TT, V4 en specials 99 en 900 (ja daarvoor bestaan uitvoeringn met bouten in plaats van de normale draadeinden met
moeren)
Gemiddeld waren die bouten 7 - 10 euro verkoopprijs.(en de marge was miniem
-
bert knip
- Donateur (9x)

Op ebay staan de bouten te koop voor $20 per 5 stuks. Aleen zitten er geen ringen bij.
-
turbopilot
- Donateur (7x)

Bert, wat bedoel je met ringen? Volgens mij ben je die nodig bij soccers. minilites hebben toch (langere) conische bouten?bert knip schreef:Op ebay staan de bouten te koop voor $20 per 5 stuks. Aleen zitten er geen ringen bij.
-
bert knip
- Donateur (9x)

Op mijn sonett heb ik 4 gats minilites, deze hebben, net als soccers geen conische gaten.
De boutensets op ebay zijn niet conisch, en daar moeten dus nog ringen bij om ze te gebruiken.
Ik weet niet of er verschil is tussen Ronal en Minilites?
Als de velgen op bestelling gemaakt gaan worden kan er misschien rekening mee gehouden worden?
Op een saab site in de VS zag ik trouwens ook al een interresse peiling voor een nieuwe produktie.
vr Bert
De boutensets op ebay zijn niet conisch, en daar moeten dus nog ringen bij om ze te gebruiken.
Ik weet niet of er verschil is tussen Ronal en Minilites?
Als de velgen op bestelling gemaakt gaan worden kan er misschien rekening mee gehouden worden?
Op een saab site in de VS zag ik trouwens ook al een interresse peiling voor een nieuwe produktie.
vr Bert
-
sonett003
- Geregistreerd lid
Compomotive levert de "minilites" de ene keer met conische inserts, de andere keren met ronde inserts.
Voor de laatste batch die ik een aantal jaren geleden voor een aantal NL V4 rijders heb ingekocht zijn ze
met ronde inserts geleverd. De speciale bouten voor deze velgen heb ik destijds op mijn werkplaats laten
draaien/frezen.
Later nog een hele serie voor de Zweedse Saabclub gemaakt, mogelijk nog daar te koop, de Sonettklubben
in Zweden verkocht ze ook.
Voor de laatste batch die ik een aantal jaren geleden voor een aantal NL V4 rijders heb ingekocht zijn ze
met ronde inserts geleverd. De speciale bouten voor deze velgen heb ik destijds op mijn werkplaats laten
draaien/frezen.
Later nog een hele serie voor de Zweedse Saabclub gemaakt, mogelijk nog daar te koop, de Sonettklubben
in Zweden verkocht ze ook.
-
RedArrow90
- Geregistreerd lid
Ze zijn bij Compomotive van plan een nieuwe serie V4 velgen te draaien in september 2017. Met de huidige koers van de pond een stukje interesssanter. Het is maar dat je het weet.
Quote May 2017: 'They will have a price of £135 gbp each. You will also need the longer special wheel bolts when changing from a steel wheel to the alloy option. These cost £6.00 gbp each x 2o pcs. Optional caps cost £10.00 each'
http://www.comp.co.uk/wheels/wheels.asp" onclick="window.open(this.href);return false; ... =hsp-66-17
Quote May 2017: 'They will have a price of £135 gbp each. You will also need the longer special wheel bolts when changing from a steel wheel to the alloy option. These cost £6.00 gbp each x 2o pcs. Optional caps cost £10.00 each'
http://www.comp.co.uk/wheels/wheels.asp" onclick="window.open(this.href);return false; ... =hsp-66-17
-
Turbobakk
- Donateur (8x)

Voor 700 pond = € 830,- (excl verzending) ben je klaar. Interessant.
-
RedArrow90
- Geregistreerd lid
Precies. Het blijft een bak geld, maar de kans dat het goedkoper wordt is niet groot en aan originele Ronals komen is een gelukskwestie.
-
Ronnes
- Donateur (2x)

Ik heb een mailtje gestuurd met de vraag wat een complete set kost, inclusief verzenden naar België. Dit kreeg ik als antwoord:
Thank you for your message
We are currently working on a pre order production list for this special rim… HSP1551. The current plan is for these to be made in September… The cost of 4 wheels including the special longer wheel bolts, caps, tax and delivery to Belgium comes too £890 gbp
Dat wil zeggen dat er bij die £ 700 nog £ 190 (of 27%) taxen en verzendkosten bij komen. Omgerekend kost een set dan toch weer € 1050.
Thank you for your message
We are currently working on a pre order production list for this special rim… HSP1551. The current plan is for these to be made in September… The cost of 4 wheels including the special longer wheel bolts, caps, tax and delivery to Belgium comes too £890 gbp
Dat wil zeggen dat er bij die £ 700 nog £ 190 (of 27%) taxen en verzendkosten bij komen. Omgerekend kost een set dan toch weer € 1050.
-
Turbobakk
- Donateur (8x)

Kennelijk was de eerder opgegeven prijs excl tax.
Blijft veel geld, echter een gebruikte set Ronals koop je (als je ze al kan vinden) er niet voor. Heb je eigenlijk die langere bouten ook nodig als je nu op Soccerballs rijdt of hebben die al langere bouten?
Blijft veel geld, echter een gebruikte set Ronals koop je (als je ze al kan vinden) er niet voor. Heb je eigenlijk die langere bouten ook nodig als je nu op Soccerballs rijdt of hebben die al langere bouten?
-
sonett003
- Geregistreerd lid
Gebruikte Ronals altijd goed nakijken op cracks rond de wielboutgaten, zeker als ze fanatiek bij rally's gebruikt zijn.
Als je bij Compomotive nieuwe velgen koopt (uit ervaring een topvelg!!) let goed op wat voor soort inserts ze hebben gebruikt
bij de wielboutgaten. Er zijn twee uitvoeringen verkrijgbaar, rond en conisch. Zorg dat je de goede bijpassende bouten krijgt.
Bij de vorige batch van ca 60 -70 velgen die ik heb laten komen was een derde conisch en de rest met ronde inserts voorzien.
Is redelijk makkelijk te verhelpen, maar toch een paar uurtjes in- en uitpersen. Rond heeft mijn voorkeur.
De "ronde" 42CrMo4 bouten heb ik destijds bij mij op de zaak laten draaien/frezen. Helaas kan ik dit soort werk voor oa de
zweedse Saabclub niet meer doen, heb mijn zaak verkocht en probeer nu als eind zestiger mijn tijd anders te besteden.
(oa kleinkinderen die de TT al onderling hebben verdeeld
)
Tekeningen van die bouten moet ik nog wel ergens hebben.
Als je bij Compomotive nieuwe velgen koopt (uit ervaring een topvelg!!) let goed op wat voor soort inserts ze hebben gebruikt
bij de wielboutgaten. Er zijn twee uitvoeringen verkrijgbaar, rond en conisch. Zorg dat je de goede bijpassende bouten krijgt.
Bij de vorige batch van ca 60 -70 velgen die ik heb laten komen was een derde conisch en de rest met ronde inserts voorzien.
Is redelijk makkelijk te verhelpen, maar toch een paar uurtjes in- en uitpersen. Rond heeft mijn voorkeur.
De "ronde" 42CrMo4 bouten heb ik destijds bij mij op de zaak laten draaien/frezen. Helaas kan ik dit soort werk voor oa de
zweedse Saabclub niet meer doen, heb mijn zaak verkocht en probeer nu als eind zestiger mijn tijd anders te besteden.
(oa kleinkinderen die de TT al onderling hebben verdeeld
Tekeningen van die bouten moet ik nog wel ergens hebben.