Precies, je moet straks voor elke rit die je maakt uitzoeken of dat wel mag, zeer hinderlijk. Beetje hetzelfde als wanneer ik de trein neem dat ik eerst moet kijken of er nergens werkzaamheden, vertragingen of andere ellende is. Ik heb veel vrienden wonen in de grote steden (Utrecht, R'dam, Den Haag, A'dam, etc.) en heb daar vaak late feestjes (dus OV ongeschikt als vervoer want dat rijdt niet meer midden in de nacht). Dus stel ik heb een 'vieze' auto dan ben ik veroordeeld tot het boeken van een hotel of slaapbank bij m'n vrienden terwijl ik gewoon mobiel ben in principe. Best confronterend en naar vind ik, zeker omdat een 900 classic alleen op PAPIER niet voldoet aan de eisen (maar technisch gezien wel).Niels83 schreef: Je weet hier niet in welke stad je wat mag qua auto. In Duitsland is alles duidelijk, één sticker, € 13 en geldig in alle deelstaten en steden.
We hebben bijv. een jaarlijkse bbq in hartje Utrecht in de zomer, maar daar mag ik straks met mijn cabrio (1989) niet meer heen (heerlijk ritje altijd). Met mijn 99 uit 1976 mag dat weer wel, want die is ondanks hij vervuilender is volgende zomer 40 jaar oud (maar niet echt een aanrader zonder airco in de zomerhitte). Met mijn 9-5 uit '99 mag het wel weer. Ik vind het maar krom, zeker omdat het eigenlijk alleen de groep van pakweg 1975 (schuivende grens ivm 40 jaar oud) tot 1992 is die niet in de stad mogen komen. Belastingvrij (hoe 'vies' dan ook) mag er in en 'schone/moderne' auto's ook. En om die kleine groep de les te lezen (en waarschijnlijk politiek punten te scoren) worden allerlei dure systemen geïnstalleerd op u en mijn kosten