Bericht
door RacesconaB204L » vr 23 okt, 2015 23:04
Nou, ga er maar vanuit dat je met zo'n nieuwe GT3 vast nog een bak harder kunt, maar dan moet je het wel doen. Ik rijd daar rondjes 3:01-3:04 (op straatlegale semi's) en dan moet je al een beetje doorrijden, ook met zo'n modern super ding.
Ik mag ook wel af en toe met een mooi geprepareerde BMW E46-M3 rijden en dat is dan bijna demotiverend, want dat is qua rijwielgedeelte ongeveer het verschil tussen een oma-fiets en een carbon racefiets. Zo'n auto gaat zoveel beter door een bocht, verschil van dag en nacht. Dan lijkt het wel vechten tegen de bierkaai in zo'n antieke Ascona. Maar goed, het blijft wel leuk vechten, zeker omdat ik 'm helemaal zelf gebouwd heb van een standaard 1.6N tot een auto die na 38 jaar toch nog aardig meekomen kan met het hedendaagse spul.
En ja, met die 2,3 liter B206 dadelijk zitten die +50KW en +100Nm er wel in, maar het wordt wel steeds lastiger om het een beetje beheerst op de straat te krijgen en hij zal nooit zo goed gaan sturen als bijvoorbeeld een jongere M3 of Porsche.
Wat die lijnen betreft; niet overal is het perfect hoor, want in het lange filmpje zit ik in Stavelot wel een keer veel te vroeg aan de binnenkant omdat ik even afgeleid werd toen mijn jas van de bijrijderstoel af gleed (dat soort dingen zie ik dan achteraf op de video iedere keer terug).