1 miljoen Saab mijlen

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Plaats reactie
Marius0404
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: 1 miljoen Saab kilometers

Bericht door Marius0404 » zo 04 okt, 2015 22:08

juist vandeweek ook een berichtje naar youngtimers gestuurd met de vraag wa-da-kost.
Nog geen reactie gekregen overigens.

Ik zou ook wel eens willen weten wat een 900classic leasen doet.

groet
Marius

collega
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door collega » zo 04 okt, 2015 22:55

de prijs van een lease hangt natuurlijk af van het aantal kilometers dat je per jaar rijdt, het aantal maanden dat je de lease wilt laten duren en de prijs van de auto (al dan niet met inruil en/of slottermijn).
In mijn geval: 50000km, 60 maanden en doe maar alles; dan kom je ergens rond de € 900 per maand.

En overigens: een BMW 5 met 245 Pk en dit kilometrage (en zonder al die supermoderne veiligheids-snufjes) kost € 1450 per maand in de lease...

levensnevel
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door levensnevel » ma 05 okt, 2015 13:04

Grappig,

toen ik van m'n Griff af wilde heb ik ze gebeld met de vraag of ze interesse hadden.
Antwoord was kort en zakelijk: nee.
En wat minder kort: 99,9% van onze klanten zoekt een stationuitvoering van de 9-5 en niet een sedan.

Maar goed, wanneer onze belastingen de "doe maar alles" optie op deze manier gedurende de looptijd van het leasecontract accepteerd is het natuurlijk een no-brainer waarde collega.

collega
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door collega » ma 05 okt, 2015 15:16

Beste levenslevel,

Ze zoeken naar auto's met niet te veel kilometers (bij voorkeur 150K-max, desnoods 200K), en dat snap ik ook.

Eigenlijk had ik een V6 gewild (fijnste auto die ik ooit gereden heb, behalve mijn Peugeot 504 misschien), maar de motoren zijn helaas niet schoon genoeg en ook niet meer nieuw leverbaar :cry:

Maar zo'n mooie als de jouwe, dat had ik nog wel een keer gewild, zelfs zonder Xenon.

Suggesties voor interieurkleur?

wel of niet naar 300Pk?

enne, ze gaan zelfs de achterbank opnieuw opbouwen zodat hij net zo comfortabel zit als een 9000 Aero.

Spatje
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Spatje » ma 05 okt, 2015 19:21

300pk altijd doen. Zo vaak gebruik je het niet dus voor de extra slijtage van je banden maakt het niet veel uit. Al gaat er natuurlijk meer worden belast dan alleen de banden. Maar extra kosten zijn vast niet veel.

collega
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door collega » ma 30 mei, 2016 14:14

Alvast een vooraankondiging:
Mijn huidige Aero heeft zojuist de 300.000 km gepasseerd.
De nieuwe is in aantocht. Houd Saabberichten in de gaten

levensnevel
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door levensnevel » do 09 jun, 2016 21:06

geen lid meer van SCN
daarom een educated guess
Iets in cosmic blue

Afbeelding

met dank aan vleesboek at
https://www.facebook.com/Saabyoungtimer ... fref=photo" onclick="window.open(this.href);return false;

collega
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door collega » do 09 jun, 2016 22:18

Dit is wel een mooie, maar het is hem niet.
Er komen 2 verhalen, eerste heel binnenkort.

levensnevel
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door levensnevel » vr 10 jun, 2016 4:27

chips
ben erg benieuwd.

collega
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door collega » vr 10 jun, 2016 11:23

Ga vanmiddag praten met de audio-inbouwer en de interieurbouwer...

Er gaan in ieder geval dingen gebeuren die nog niet eerder met een 9-5 gebeurd zijn :)

Christiaan94
Donateur
Donateur

Bericht door Christiaan94 » vr 10 jun, 2016 11:32

Je maakt het spannend collega!

collega
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door collega » vr 10 jun, 2016 22:23

en kan je nagaan, hij is pas 27 september aanstaande "on the road"!

Christiaan94
Donateur
Donateur

Bericht door Christiaan94 » za 11 jun, 2016 0:34

Dan moet het wel een auto via onze vrienden in Meppel zijn..

Turbobakk
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Turbobakk » vr 17 jun, 2016 12:55

Hallo Arie,

Ik las je artikel in Saabberichten. Nooit geweten dat Collega en Arie gelijk zijn en dit topic heb ik niet eerder gezien. We hebben elkaar nooit ontmoet, de verkoop ging via de mail en Wijlhuizen, maar ik was die ene die met jouw zwarte 900 T16 de 97-RZ-GP aan de haal ging.
Opeens waren er, ik kan niet meer reconstrueren hoe, twee mannen die dezelfde prijs hadden geboden en het met me eens leken te zijn.
Ik dacht als Salomonsoordeel: wie het eerste komt mag hem hebben: stonden ze allebei de volgende ochtend voor 8 uur bij Wijlhuizen op de stoep.
Was inderdaad nog even spannend bij Wijlhuizen. :wink: In dit geval won de Nederlandse Leeuw en droop de Rode Duivel af. Dat is nu wel anders. :D

Ik heb haar nog altijd, nu ruim 8 jaar verder staat er ruim 257.000 op de klok. Ik heb wel wat aanpassingen (technisch en optisch) laten doen, maar ze is nog altijd in uitstekende conditie. Roest is haar vreemd, behalve de motorkap, daar heb ik een andere voor moeten zoeken. Mocht je een onweerstaanbare drang hebben om haar nog een keer te zien of te rijden, dan is dat altijd mogelijk.

Afbeelding

collega
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door collega » vr 17 jun, 2016 14:18

Dank voor je reactie en aanbod,
als ik tijd heb, zeker!

Nu we toch teruggaan in mijn autohistorie: is er iemand die weet waar de LJ-NP-66 is (zilvergrijze cabrio classic, 1986, USA, oorspronkelijk steilneus, door een latere koper "opgefleurd" met zalmneus ;-(+ . Ik heb hem ooit nog bij Stuijvenberg in Velp te koop zien staan.

Plaats reactie