900 S "de Belg" (verkocht)

1978-1993
Plaats reactie
tweemeter
Donateur
Donateur

Re: 900 S "de Belg"

Bericht door tweemeter » ma 27 apr, 2015 18:11

Deze hangt in ieder geval, nu de buizen opmeten en bestellen:
Afbeelding

Niels83
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Niels83 » ma 27 apr, 2015 22:55

Ziet er strak uit. Wat voor buis wil je bestellen? Heb je hier al eens over nagedacht, die tip kreeg ik laatst via een pb, alleen moet ik even rekenen hoeveel lengte ik dan nodig heb. Ben benieuwd waar je op uit komt :D

gertram
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door gertram » di 28 apr, 2015 2:59

"Let op: Deze slangen zijn niet 100% luchtdicht " :-|

tweemeter
Donateur
Donateur

Bericht door tweemeter » di 28 apr, 2015 8:40

Die tip kwam van mij ;-). Er staat inderdaad dat ze niet 100% luchtdicht zijn, echter worden deze buizen ook voor uitlaten gebruikt en er zijn al verscheidene auto's die met deze buizen de intercooler hebben aangesloten.

edit: voorbeeld gevonden, de auto van Turbobakk:
viewtopic.php?f=56&t=138389&start=30" onclick="window.open(this.href);return false;

Niels83
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Niels83 » di 28 apr, 2015 9:13

Ah, ja thanks tweemeter, ik was het even kwijt van wie de tip kwam ;) Maar volgens mij zijn dit de buizen die SaabWorld ook gebruikt wanneer zij een alu IC inbouwen:
Afbeelding

Foll
Geregistreerd lid

Bericht door Foll » di 28 apr, 2015 15:13

Mooi opgehangen die intercooler, met de draadeinden! Komt me bekend voor :mrgreen: . Met stukken buis en bochten/koppelstukjes kom je idd ook een heel eind hoor. Ik heb voor mijn 9000ic een setje buizen passend gemaakt van een 9000 set, de 900 lpt buis en het laatste buisje met 'turbo intercooler' erop. Forummer Krizzie heeft nieuwe buizen en slangen gekocht, die weet vast te vertellen welke stukken je ongeveer nodig hebt :P

tweemeter
Donateur
Donateur

Bericht door tweemeter » zo 17 mei, 2015 15:17

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's van de voorkant volgen later, eerst op zoek naar een tweede bumper (alleen het roostergedeelte). Ik ben iets te enthousiast aan het wegsnijden gegaan ;-).

Krizzie
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Krizzie » zo 17 mei, 2015 15:32

Ziet er netjes uit!

Nu kun je weer gaan spelen met de ontsteking en APC. :lol:

tweemeter
Donateur
Donateur

Bericht door tweemeter » do 20 aug, 2015 16:38

Volgens Peugeot heb ik een GT:
Afbeelding

Niels83
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Niels83 » do 20 aug, 2015 17:11

Gefeliciteerd! :D En zowaar een GT in een mooie kleur!

En zullen we dan maar negeren hoe jij op een site komt om je 900 in te kunnen ruilen voor een Peugeot... Afbeelding

Afbeelding

tweemeter
Donateur
Donateur

Bericht door tweemeter » do 20 aug, 2015 18:31

;-), nieuwsgierigheid. Vraag me wel af waar dit vandaan komt, klopt iig niet met de rdw. Daar staat als type 900 met 129kw.

Ik heb eenmaal een auto van Franse makelij gehad, was geen groot succes.

tweemeter
Donateur
Donateur

Bericht door tweemeter » zo 13 sep, 2015 17:02

Na een half jaar weer uit de schorsing en vanmiddag een lekker eind gereden. Er is nog wel enige afstelling van de apc nodig, nu de fmic er op zit. In de 5 mooi naar 1 bar en vasthouden, maar met name in de 2 en 3 gebeurt er nu te weinig.

Nog even een plaatje in de tuin gemaakt:
Afbeelding

Niels83
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Niels83 » ma 14 sep, 2015 12:03

Man wat een sexy beest is het toch! Maarum, je haalt haar vlak voor de start van de winter uit de schorsing :lol: de meeste doen dat andersom :-P+
Ik heb overigens van de week mijn plastic naafkappen naar Schadebedrijf Reijerskoop in Boskoop gebracht (ik zie dat die van jou ook afwijken in kleur), moet je even vragen naar Stefan Konijn. Daar kwam ik weer nadat mijn poedercoater Schlingmann Coatings mijn 16" crossspokes gecoat had, maar in een net wat donkerdere kleur zilver waardoor de plastic naafkap niet meer overeen komt. Dus die laat ik nu in dezelfde kleur spuiten bij Reijerskoop. Ik heb vijf kapjes gebracht (één reserve) en dat spuiten ze voor 100 ekkies, dus dat viel mij mee.

tweemeter
Donateur
Donateur

Bericht door tweemeter » di 15 sep, 2015 8:47

Begin oktober is er nog een rit :O: van de saabclassicsvereniging, vandaar. Kan ik er meteen nog een nieuwe APK op laten zetten en dan gaat ie medio oktober weer de schuur in.

Deze velgen heb ik gebruikt voor winterbanden en eigenlijk hebben ze een opknapbeurt nodig. Dan wil ik uiteraard ook de naafdoppen meenemen. Straks komen de 16 cross spokes er weer onder, die zijn wel netjes ;-).

Niels83
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Niels83 » di 15 sep, 2015 9:00

Hahaha, wat goed. Ik heb dezelfde combinatie. 16" cross spokes in de zomer en 16" Aero's in de winter :D Jammer dat mijn Saab dan nog niet op kenteken staat, ik ben ook lid van de classic vereniging, maar kan dus niet meerijden. Maak je mooie foto's voor mij? ;)

Plaats reactie