Oliefilter vervangen.Thieuke schreef:...Wat ben jij hier aan het doen?
Als je het zwarte plastic huis los draait begint er olie uit te lopen, met een stukje (tuin-) slang kan je dat opvangen, er zit speciaal daarvoor een nippel.

Oliefilter vervangen.Thieuke schreef:...Wat ben jij hier aan het doen?

Klokveer update: nu meer dan 1000km achter de rug en "ping-pong" geluid van airbag (zie pag 7.) melding blijft nog steeds weg. Het lijkt erop dat de connector de boosdoener was, waarschijnlijk was de originele klokveer ook gewoon goedVyv schreef:Ik heb de stekker van de airbag kabelboom die ingeprikt wordt in de klokveer eens onderhanden genomen. Connectors uit de stekker gehaald en een beetje aangedrukt zodat deze beter klemmen om de pinnetjes van de klokveer. Tot nu toe blijft de aibagmelding weg, waar voorheen een beetje wiebelen met het stuur genoeg was voor een "Ping-Pong" geluid.
Ben benieuwd...![]()
...

Ja en ik heb er één gesloopt om eens te kijken hoe zo'n ding werkt, dacht ook al dat het de connector kon zijn en waarschijnlijk was die ook nog goedHet lijkt erop dat de connector de boosdoener was, waarschijnlijk was de originele klokveer ook gewoon goedAch dan heb ik er eentje reserve liggen...
Diesel 1.12 in Ranst.werli schreef:de pomp vlakbij de ribbetjes is de goedkoopste hier zowat in het antwerpse
jos zegt dat hij hier volle bak tankt hij gratis(het verschil dus ) ribbekes kan eten
tja jos kan wel tellen![]()
mvg werner

Inmiddels een exemplaar opgehaald in Utrecht bij zelfsleutelen.comwbsmit schreef:Sorry voor de OT, maar heeft iemand wellicht een Haynes manual voor de 9-5 '05-'10 liggen die ik mag overnemen?

Wat heb jij voor raming? Hier €1700 voor distributie en grote beurt 240dkm, dus ook multiriem, brandstoffilter, etc.Vyv schreef:Ik heb ook al zitten kijken of ik het zelf zou doen, maar ik vind de (garage-) kosten redelijk meevallen. Dus ik ga het laten doen (deze keer).