Allright, kort verslagje!
Meer foto's staan hier -->
Klik maar raak
Dag 1
Werd allereerst hartelijk ontvangen in het Zeeuwse!
Ik zag al snel een paar bekenden, maar dan in het echt.
Hier de draadboom die we uit elkaar hebben gepuzzled.
En dan hier de APC draadboom.
Verdere benodigheden, klopsensor, driewegklep, fuel-cut regelaar (ff naam kwijt) / drukbewaker.
Het dashboard hebben we er ook uitgehaald om de turbo-drukmeter erin te kunnen zetten, helaas lukte dit niet echt goed en moesten we onverrichterzake het geheel weer in elkaar zetten.
Hier nog iemand die even om de hoek komt kijken!
En gegeten moet er ook worden uiteraard --> De forum-maaltijd!
Het kostte een hoop tijd, meer dan gepland. Dit kwam met name doordat we het dashboard voor niks uit elkaar hebben gehaald en doordat de draadboom niet overeen kwam met die in mijn auto. Ook waren er geen boeken aanwezig die de verschillen lieten zien zodat we het alsnog aan elkaar konden knopen.
We zijn tot laat doorgegaan en zo zag dat eruit.
Om half elf maar besloten er een einde aan te maken en de auto terug te zetten naar standaardspecificatie, dat was best een domper

Om half twaalf weg proberen te rijden, echter de druksensor was lek en daardoor was het systeem niet goed onder druk. Balen, dus alsnog dat weer vervangen en toen kon ik met rasse schreden richting Brabant.
Dag 2
Alweer vroeg begonnen met demonteren.
En even later was Daan ook present. Na een tompouce en koffie weer aan de slag gegaan met maar een doel, de APC werkend krijgen.
Ik heb van de week een paar draadschema's gescoord, zodat we deze (van een '87-er en '92-er) naast elkaar konden leggen en de eindjes nu wel aan elkaar konden knopen!!
Al vrij snel alles doorverbonden en in elkaar. Nu ff met het dashboard aan de gang, want een pingelledje is wat we willen.
Et voila, hier zie je het ledje onderaan de APC-meter zitten, ernaast mijn oude temp/benzine meter.
En zo ziet de werkplek eruit...
Hier zie je de gaatjes aan de achterzijde. Heb hierna echter geen foto's meer genomen, maar ik moest er nog bijboren voor de beugeltjes waarmee de meters contact maken en vastzitten.
Goed alles in elkaar en testrijden maar.
Niks werkt!! Wel ff sightseeing gedaan, maar daar hebben we niks aan. Wat bleek, naar van alles geprobeerd te hebben, de stekker zat niet goed in de APC-box, dom dom dom.
Stekker erin, en rijden, WOOOOOW, das een verschil, turbo hakt er lekker in en blijft sleuren. Draait nu in de top 0.8 bar. Das geen verkeerde score. Het standaard afblaasventiel hoor je nu ook véél harder, denk dat dit ook maar aangepast dient te worden.
Al met al, ik ben blij, gisterenavond nog wat kinderziektes, klepperen en pingelen (jaha, dat zag ik aan het ledje!!

) maar vandaag helemaal stabiel en zonder te pingelen richting het Noorden gereden, zo hoort het.
Hier nog een filmpje van de meter, helaas nog zonder dat je het ledje ziet branden, dat maak ik ook nog wel een keer. Meter reageert een beetje traag, dit heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat we twee weerstandjes vergeten zijn door te verbinden, maar diegene die het beter weet mag het zeggen. En anders zal er een andere meter in moeten.
Klik voor de fun
Tips/suggesties zijn altijd welkom. Nu eerst dit systeem helemaal stabiel maken en aansluiten zoals het hoort. Had zo snel ff geen contactgeschakelde aansluiting vrij en om `m nou direct op de plus te zetten was ook wat overdreven, dus heb ik `m geschakeld via het mistlamp relais. Op mijn dashboard heb ik de mistlampen constant aan, maar daarmee kan ik mijn APC nu dus aan en uit zetten

Hadden ze zo'n beveiliging vroeger ook maar voor op de PUCH!
Daan, was wederom erg gezellig en mijn dank voor de kennis en het enthousiasme dat je erin gestoken hebt, ben blij dat jouw pingelledje nu ook goed werkt en dat je gisterenavond pas
één pingel hebt gehad in z'n drie

Tot snel. Opvoeren gaat door he!
Volgende stap de primaire overbrenging!!
Maar das een andere keer.
Groet,
Eelco