Trailblazer; born from jets?!
- Nightpanel
- Geregistreerd lid
- Berichten: 106
- Lid geworden op: wo 28 jun, 2006 12:11
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Trailblazer; born from jets?!
Beste mensen,
Hier een reclame om de Trailblazer met Saab-logo nu ook wat Saab-gevoel mee te geven.
Oordeel zelf of het gelukt is op: http://www.digitaldomain.com/links/comm ... 0/RW10.htm
Groeten,
NP
Hier een reclame om de Trailblazer met Saab-logo nu ook wat Saab-gevoel mee te geven.
Oordeel zelf of het gelukt is op: http://www.digitaldomain.com/links/comm ... 0/RW10.htm
Groeten,
NP
- gj900
- Donateur (7x)
- Berichten: 17572
- Lid geworden op: vr 22 okt, 2004 15:23
- Regio: Deutschland - Duitsland
'Born from jets' ... wat is dat toch voor een vreselijk marketinggeneuzel met die vliegtuigachtergrond. Die 9-7X heeft net zoveel te maken met vliegtuigen als met bijv. een fiets... niets dus. Dat grapje met dat 'transformeren' doet mij overigens erg denken aan jatwerk uit de Citroën C4 reclames..
900S Aero 1992 - Le-Mans
XC70 T6 Summum 2011 - Flamenco Rojo
9-5 Aero Estate 2004 - Espresso (tot 2020)
9-3 Aero Salomon ed 2002 - Cosmic (tot 2016)
900 turboS Aero cabrio 1994 - Eucalyptus (tot 2015)
BMW 323iA touring 1998 (tot 2012)
9000 CSE 2.0lpt Anni Hirsch 1996 (tot 2009)
XC70 T6 Summum 2011 - Flamenco Rojo
9-5 Aero Estate 2004 - Espresso (tot 2020)
9-3 Aero Salomon ed 2002 - Cosmic (tot 2016)
900 turboS Aero cabrio 1994 - Eucalyptus (tot 2015)
BMW 323iA touring 1998 (tot 2012)
9000 CSE 2.0lpt Anni Hirsch 1996 (tot 2009)
- bas.kuijpers
- Geregistreerd lid
- Berichten: 344
- Lid geworden op: vr 19 dec, 2003 16:21
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Het is een spotje van Saab Amerika en in Amerika kennen ze Citroen niet. Beter goed gejat dan slecht zelf gemaakt.gj9000 schreef:'Born from jets' ... wat is dat toch voor een vreselijk marketinggeneuzel met die vliegtuigachtergrond. Die 9-7X heeft net zoveel te maken met vliegtuigen als met bijv. een fiets... niets dus. Dat grapje met dat 'transformeren' doet mij overigens erg denken aan jatwerk uit de Citroën C4 reclames..
- gj900
- Donateur (7x)
- Berichten: 17572
- Lid geworden op: vr 22 okt, 2004 15:23
- Regio: Deutschland - Duitsland
Zijn ze zo achterlijk daar? Ik weet dat ze erg op zichzelf gefocust zijn, maar dat ze van het bestaan van zo'n spotje niet zouden weten? No way. Maar ach, het ziet er flitsend uit, iets waar ze daar gek op zijn dus wellicht helpt het de verkoop van die 'real' Saab 9-7 een beetje op gang, ook goed voor het 'thuisfront' in Trollhättan...bas.kuijpers schreef:....in Amerika kennen ze Citroen niet.
900S Aero 1992 - Le-Mans
XC70 T6 Summum 2011 - Flamenco Rojo
9-5 Aero Estate 2004 - Espresso (tot 2020)
9-3 Aero Salomon ed 2002 - Cosmic (tot 2016)
900 turboS Aero cabrio 1994 - Eucalyptus (tot 2015)
BMW 323iA touring 1998 (tot 2012)
9000 CSE 2.0lpt Anni Hirsch 1996 (tot 2009)
XC70 T6 Summum 2011 - Flamenco Rojo
9-5 Aero Estate 2004 - Espresso (tot 2020)
9-3 Aero Salomon ed 2002 - Cosmic (tot 2016)
900 turboS Aero cabrio 1994 - Eucalyptus (tot 2015)
BMW 323iA touring 1998 (tot 2012)
9000 CSE 2.0lpt Anni Hirsch 1996 (tot 2009)
- bas.kuijpers
- Geregistreerd lid
- Berichten: 344
- Lid geworden op: vr 19 dec, 2003 16:21
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Geloof me: in de VS zie je alleen een Franse wagen als Pasen en Pinksteren op dezelfde dag vallen. Nooit dus. Vergeet niet dat de meeste Amerikanen niet veel op hebben met alles wat Frans is. Een BMW, Volkswagen, Mercedes, Audi, Saab of Volvo kom je er nog wel eens tegen (in volgorde van frequentie heb ik ze hier opgenoemd), maar Franse of Italiaanse wagens zie je er niet, tenzij het om een Ferrari o.i.d. gaat. De makers van het Saab-spotje kunnen het hebben afgekeken van Citroen, maar de gemiddelde Amerikaanse kijker herkent dat toch niet, tenzij ze het op zaken- of driedaagse Europese rondreis op een televisietoestel in een Europese hotelkamer hebben gezien. En dan nog zullen ze denken dat Citroen het juist van Saab heeft afgekeken.
- Nightpanel
- Geregistreerd lid
- Berichten: 106
- Lid geworden op: wo 28 jun, 2006 12:11
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Beste taaffert (en de rest),
Je schreef:
Maar misschien moet ik reclames voortaan maar wat minder serieus nemen dan.... Ik ben er namelijk onlangs ook achter gekomen dat ik geen bolletje wil, C1000 toch fratsen heeft, naar Apeldoorn bellen langer duurt dan even en dat nou juist de mensen die 's ochtend nog heel duf uit hun ogen kijken, dat vaak vanachter een Telegraaf vandaan doen
'Born from jets' kan er wat dat betreft ook nog wel mee door, al zal die 9-7x nooit een favoriet van me worden...
Met vriendelijke groeten,
NP
Je schreef:
Nee, als ik eerlijk ben moet ik zeggen dat ik (nog) niet in de 9-7x gereden heb. Elk 'oordeel' dat ik uitspreek over de 9-7x is wat dat betreft dan ook subjectief. Ik heb hem overigens wel al een paar keer gezien (nee, niet elke dag...), en de nadrukkelijke overeenkomsten met bepaalde andere GM-producten dringen zich dan toch op. Het Saab-gevoel straalt er niet bepaald vanaf. Als ik dan bovendien zo een reclamefilmpje zie komt dat op mij toch wat krampachtig over. Want in al mijn onwetendheid zie ik toch niet zo heel snel een overeenkomst met een vliegtuig....Heb je wel in de Trailblazer gereden?
9-7x is gewoon een Saab. Rijdt ook vele malen beter. Ik zie `m toevallig elke dag nu voor de deur staan, wordt met de dag mooier.
Maar misschien moet ik reclames voortaan maar wat minder serieus nemen dan.... Ik ben er namelijk onlangs ook achter gekomen dat ik geen bolletje wil, C1000 toch fratsen heeft, naar Apeldoorn bellen langer duurt dan even en dat nou juist de mensen die 's ochtend nog heel duf uit hun ogen kijken, dat vaak vanachter een Telegraaf vandaan doen
'Born from jets' kan er wat dat betreft ook nog wel mee door, al zal die 9-7x nooit een favoriet van me worden...
Met vriendelijke groeten,
NP
- Illu
- Geregistreerd lid
- Berichten: 381
- Lid geworden op: zo 26 mar, 2006 18:40
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
idd, rijdt zalig, maar is niet te vergelijken met andere saabs omdat het ook een totaal andere wagen is...taaffert schreef:Heb je wel in de Trailblazer gereden?
9-7x is gewoon een Saab. Rijdt ook vele malen beter. Ik zie `m toevallig elke dag nu voor de deur staan, wordt met de dag mooier.
ik mag em vrijdag nog eens voor een weekendje testrijden
Saab 900 Turbo Coupé '86
Saab 9-3 Coupé TiD '01 - verkocht
Saab 9-3 SS TiD '08
Saab 9-3 Coupé TiD '01 - verkocht
Saab 9-3 SS TiD '08
- taaffert
- Geregistreerd lid
- Berichten: 15406
- Lid geworden op: wo 29 dec, 2004 20:21
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Nightpanel,Nightpanel schreef:Beste taaffert (en de rest),
Je schreef:Nee, als ik eerlijk ben moet ik zeggen dat ik (nog) niet in de 9-7x gereden heb. Elk 'oordeel' dat ik uitspreek over de 9-7x is wat dat betreft dan ook subjectief. Ik heb hem overigens wel al een paar keer gezien (nee, niet elke dag...), en de nadrukkelijke overeenkomsten met bepaalde andere GM-producten dringen zich dan toch op. Het Saab-gevoel straalt er niet bepaald vanaf. Als ik dan bovendien zo een reclamefilmpje zie komt dat op mij toch wat krampachtig over. Want in al mijn onwetendheid zie ik toch niet zo heel snel een overeenkomst met een vliegtuig....Heb je wel in de Trailblazer gereden?
9-7x is gewoon een Saab. Rijdt ook vele malen beter. Ik zie `m toevallig elke dag nu voor de deur staan, wordt met de dag mooier.
Maar misschien moet ik reclames voortaan maar wat minder serieus nemen dan.... Ik ben er namelijk onlangs ook achter gekomen dat ik geen bolletje wil, C1000 toch fratsen heeft, naar Apeldoorn bellen langer duurt dan even en dat nou juist de mensen die 's ochtend nog heel duf uit hun ogen kijken, dat vaak vanachter een Telegraaf vandaan doen
'Born from jets' kan er wat dat betreft ook nog wel mee door, al zal die 9-7x nooit een favoriet van me worden...
Met vriendelijke groeten,
NP
Briljant stukje wat je hier neergezet hebt
Uiteraard ieder zijn mening hoor, daar doe ik niet zo moeilijk over. Vind alleen dat indien er zoiets geroepen wordt je eerst er eens mee moet rijden. Het is inderdaad wel een echt Amerikaanse reclame, maar vergeet niet dat de 9-7x in eerste instantie ook voor de Amerikaanse markt bedoelt is en op aandringen en door grijze import uiteindelijk toch naar Europa is gehaald.
Ik had eerst ook dezelfde mening als jij. Toen ben ik een keer gaan rijden met de 5.3 versie. Vandaag met de 4.2. En ik heb mijn mening duidelijk bij moeten stellen. Ook in het 'zusje' gereden en das toch een duidelijk verschil en bijvoorbeeld in een Cadillac Escalade wil je ook niet rijden, oogt alleen stoer, maar das pas slecht... Andere concurrent de SRX rijdt dan weer wel goed. Maar die is weer kleiner.
Heb er vandaag nog een rondje in gereden, was wel de 4.2 uitvoerig en die vond ik wat tegenvallen. De 5.3 heeft niet veel meer vermogen, maar je merkt duidelijk wel met rijden dat deze een groter koppel heeft en heeft dan ook mijn voorkeur.
Waar ik wel over uit ben is dat de stoelen echt zalig zijn. Lekker lang en ondersteunen de bovenbenen goed. Ik zou het wel weten als ik ineens naar Zuid-Frankrijk moet rijden.
Hier staat een (beetje flauw, maar wat moet je anders filmen) soepelheidstest met de 9-7x --> Klik maar hier
Groet,
Eelco
'92 900 S 5drs Saabientje (sold!)
'93 900 S 2drs cabrio Caabbert (sold!)
Porsche 911
'93 900 S 2drs cabrio Caabbert (sold!)
Porsche 911
- WorldRocker
- Geregistreerd lid
- Berichten: 254
- Lid geworden op: vr 03 feb, 2006 14:46
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Niet echt waar want in de jaren 80 was Peugot een rage. Citroen zijn er wel want de eendjes waren ook een rage in California. De Citroen merk was eigenlijk niet zo populair vanwegens de naam. Citroen betekent Lemon in het engels en lemon betekent "total piece of junk" als het over autos gaat.bas.kuijpers schreef:Geloof me: in de VS zie je alleen een Franse wagen als Pasen en Pinksteren op dezelfde dag vallen. Nooit dus. Vergeet niet dat de meeste Amerikanen niet veel op hebben met alles wat Frans is. Een BMW, Volkswagen, Mercedes, Audi, Saab of Volvo kom je er nog wel eens tegen (in volgorde van frequentie heb ik ze hier opgenoemd), maar Franse of Italiaanse wagens zie je er niet, tenzij het om een Ferrari o.i.d. gaat. De makers van het Saab-spotje kunnen het hebben afgekeken van Citroen, maar de gemiddelde Amerikaanse kijker herkent dat toch niet, tenzij ze het op zaken- of driedaagse Europese rondreis op een televisietoestel in een Europese hotelkamer hebben gezien. En dan nog zullen ze denken dat Citroen het juist van Saab heeft afgekeken.
1998 SAAB 9000 Anniversary, 2.0t, Vialle LPi, G3
1996 SAAB 9000 Aero, 2.3T, 5-speed (tijdelijk geschorst)
1996 SAAB 9000 CSE 2.0 LPT->FPT (210pk) LPG (LPi) 977km (R.I.P.)
1996 SAAB 9000 Aero, 2.3T, 5-speed (tijdelijk geschorst)
1996 SAAB 9000 CSE 2.0 LPT->FPT (210pk) LPG (LPi) 977km (R.I.P.)
- Dc
- Geregistreerd lid
- Berichten: 466
- Lid geworden op: za 15 okt, 2005 22:20
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Vraag me trouwens af hoeveel Amerikanen weten dat het vrijheidsbeeld een geschenk was van de Fransen?bas.kuijpers schreef:Geloof me: in de VS zie je alleen een Franse wagen als Pasen en Pinksteren op dezelfde dag vallen. Nooit dus. Vergeet niet dat de meeste Amerikanen niet veel op hebben met alles wat Frans is.
Saab 9-3 2.0i 1999 (2003-2012)
Saab 9-5 2.3T Aero Estate 2001 (2006-2008)
Saab 9-3 2.0i, 1998 (2014 -2018)
Saab 9-3ss 1.8t 2003 (2012-2015)
Saab 9-5ss 2.0t Griffin 2009 (2015 - ...)
Saab 9-5 2.3T Aero Estate 2001 (2006-2008)
Saab 9-3 2.0i, 1998 (2014 -2018)
Saab 9-3ss 1.8t 2003 (2012-2015)
Saab 9-5ss 2.0t Griffin 2009 (2015 - ...)
- WorldRocker
- Geregistreerd lid
- Berichten: 254
- Lid geworden op: vr 03 feb, 2006 14:46
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Dat leren we vanaf 3 in school, dus iedereen weet het en het is ook niet waar wat kuijpers zegt...Dc schreef:Vraag me trouwens af hoeveel Amerikanen weten dat het vrijheidsbeeld een geschenk was van de Fransen?bas.kuijpers schreef:Geloof me: in de VS zie je alleen een Franse wagen als Pasen en Pinksteren op dezelfde dag vallen. Nooit dus. Vergeet niet dat de meeste Amerikanen niet veel op hebben met alles wat Frans is.
1998 SAAB 9000 Anniversary, 2.0t, Vialle LPi, G3
1996 SAAB 9000 Aero, 2.3T, 5-speed (tijdelijk geschorst)
1996 SAAB 9000 CSE 2.0 LPT->FPT (210pk) LPG (LPi) 977km (R.I.P.)
1996 SAAB 9000 Aero, 2.3T, 5-speed (tijdelijk geschorst)
1996 SAAB 9000 CSE 2.0 LPT->FPT (210pk) LPG (LPi) 977km (R.I.P.)
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 21
- Lid geworden op: zo 03 sep, 2006 12:47
- Regio: - kies een regio
Toen ik er een paar jaar geleden was, en we een rondje door NY met een Eend van een kennis aldaar hebben gemaakt, en er wat mensen op de 'gekke' auto afkwamen, en vroegen of we de motor konden laten zien liep iedereen naar de achterkant omdat ze dachten dat daar de motor zat.. Eendjes kennen ze er echt niet dusWorldRocker schreef: Niet echt waar want in de jaren 80 was Peugot een rage. Citroen zijn er wel want de eendjes waren ook een rage in California. De Citroen merk was eigenlijk niet zo populair vanwegens de naam. Citroen betekent Lemon in het engels en lemon betekent "total piece of junk" als het over autos gaat.
- Steve-O
- Donateur (7x)
- Berichten: 8299
- Lid geworden op: za 23 okt, 2004 21:24
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Inderdaad. Ik zit dan ook met spanning te wachten op het oordeel van de jongens van Top Gear.gj9000 schreef:'Born from jets' ... wat is dat toch voor een vreselijk marketinggeneuzel met die vliegtuigachtergrond. Die 9-7X heeft net zoveel te maken met vliegtuigen als met bijv. een fiets... niets dus. Dat grapje met dat 'transformeren' doet mij overigens erg denken aan jatwerk uit de Citroën C4 reclames..
Laatst in Leek op het grasveldje vlakbij de vleesfabriek (toevallige combinatie? GM-SAAB en Hamburgers) een fotoshoot van de 9-7X gezien. Alleen met de neus naar je toe lijkt het een SAAB, de overige invalshoeken kun je echt alleen maar een amerikaan van maken. Maar goed, dat was in het echt. In het clipje LIJKT het meer een SAAB en dat is kennelijk ook de bedoeling: de illusie die erop lijkt verkopen.