Trailblazer; born from jets?!

2005-2012
Gebruikersavatar
Nightpanel
Geregistreerd lid
Berichten: 106
Lid geworden op: wo 28 jun, 2006 12:11
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Trailblazer; born from jets?!

Bericht door Nightpanel » ma 11 sep, 2006 14:29

Beste mensen,

Hier een reclame om de Trailblazer met Saab-logo nu ook wat Saab-gevoel mee te geven.

Oordeel zelf of het gelukt is op: http://www.digitaldomain.com/links/comm ... 0/RW10.htm

Groeten,
NP

Gebruikersavatar
taaffert
Geregistreerd lid
Berichten: 15406
Lid geworden op: wo 29 dec, 2004 20:21
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Bericht door taaffert » vr 15 sep, 2006 19:33

Heb je wel in de Trailblazer gereden?

9-7x is gewoon een Saab. Rijdt ook vele malen beter. Ik zie `m toevallig elke dag nu voor de deur staan, wordt met de dag mooier.
'92 900 S 5drs Saabientje (sold!)
'93 900 S 2drs cabrio Caabbert (sold!)

Porsche 911

Gebruikersavatar
gj900
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Berichten: 17572
Lid geworden op: vr 22 okt, 2004 15:23
Regio: Deutschland - Duitsland

Bericht door gj900 » vr 15 sep, 2006 20:51

'Born from jets' :depressed: ... wat is dat toch voor een vreselijk marketinggeneuzel met die vliegtuigachtergrond. Die 9-7X heeft net zoveel te maken met vliegtuigen als met bijv. een fiets... niets dus. Dat grapje met dat 'transformeren' doet mij overigens erg denken aan jatwerk uit de Citroën C4 reclames..
900S Aero 1992 - Le-Mans
XC70 T6 Summum 2011 - Flamenco Rojo

9-5 Aero Estate 2004 - Espresso (tot 2020)
9-3 Aero Salomon ed 2002 - Cosmic (tot 2016)
900 turboS Aero cabrio 1994 - Eucalyptus (tot 2015)
BMW 323iA touring 1998 (tot 2012)
9000 CSE 2.0lpt Anni Hirsch 1996 (tot 2009)

Gebruikersavatar
bas.kuijpers
Geregistreerd lid
Berichten: 344
Lid geworden op: vr 19 dec, 2003 16:21
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Bericht door bas.kuijpers » vr 15 sep, 2006 23:45

gj9000 schreef:'Born from jets' :depressed: ... wat is dat toch voor een vreselijk marketinggeneuzel met die vliegtuigachtergrond. Die 9-7X heeft net zoveel te maken met vliegtuigen als met bijv. een fiets... niets dus. Dat grapje met dat 'transformeren' doet mij overigens erg denken aan jatwerk uit de Citroën C4 reclames..
Het is een spotje van Saab Amerika en in Amerika kennen ze Citroen niet. Beter goed gejat dan slecht zelf gemaakt.

Gebruikersavatar
gj900
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Berichten: 17572
Lid geworden op: vr 22 okt, 2004 15:23
Regio: Deutschland - Duitsland

Bericht door gj900 » vr 15 sep, 2006 23:49

bas.kuijpers schreef:....in Amerika kennen ze Citroen niet.
Zijn ze zo achterlijk daar? Ik weet dat ze erg op zichzelf gefocust zijn, maar dat ze van het bestaan van zo'n spotje niet zouden weten? No way. Maar ach, het ziet er flitsend uit, iets waar ze daar gek op zijn dus wellicht helpt het de verkoop van die 'real' Saab 9-7 een beetje op gang, ook goed voor het 'thuisfront' in Trollhättan...
900S Aero 1992 - Le-Mans
XC70 T6 Summum 2011 - Flamenco Rojo

9-5 Aero Estate 2004 - Espresso (tot 2020)
9-3 Aero Salomon ed 2002 - Cosmic (tot 2016)
900 turboS Aero cabrio 1994 - Eucalyptus (tot 2015)
BMW 323iA touring 1998 (tot 2012)
9000 CSE 2.0lpt Anni Hirsch 1996 (tot 2009)

Gebruikersavatar
bas.kuijpers
Geregistreerd lid
Berichten: 344
Lid geworden op: vr 19 dec, 2003 16:21
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Bericht door bas.kuijpers » vr 15 sep, 2006 23:56

Geloof me: in de VS zie je alleen een Franse wagen als Pasen en Pinksteren op dezelfde dag vallen. Nooit dus. Vergeet niet dat de meeste Amerikanen niet veel op hebben met alles wat Frans is. Een BMW, Volkswagen, Mercedes, Audi, Saab of Volvo kom je er nog wel eens tegen (in volgorde van frequentie heb ik ze hier opgenoemd), maar Franse of Italiaanse wagens zie je er niet, tenzij het om een Ferrari o.i.d. gaat. De makers van het Saab-spotje kunnen het hebben afgekeken van Citroen, maar de gemiddelde Amerikaanse kijker herkent dat toch niet, tenzij ze het op zaken- of driedaagse Europese rondreis op een televisietoestel in een Europese hotelkamer hebben gezien. En dan nog zullen ze denken dat Citroen het juist van Saab heeft afgekeken.

Gebruikersavatar
gj900
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Berichten: 17572
Lid geworden op: vr 22 okt, 2004 15:23
Regio: Deutschland - Duitsland

Bericht door gj900 » za 16 sep, 2006 0:03

Dit zou een passende badge zijn, te koop op e-bay

Afbeelding
900S Aero 1992 - Le-Mans
XC70 T6 Summum 2011 - Flamenco Rojo

9-5 Aero Estate 2004 - Espresso (tot 2020)
9-3 Aero Salomon ed 2002 - Cosmic (tot 2016)
900 turboS Aero cabrio 1994 - Eucalyptus (tot 2015)
BMW 323iA touring 1998 (tot 2012)
9000 CSE 2.0lpt Anni Hirsch 1996 (tot 2009)

Gebruikersavatar
Nightpanel
Geregistreerd lid
Berichten: 106
Lid geworden op: wo 28 jun, 2006 12:11
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Bericht door Nightpanel » ma 18 sep, 2006 17:12

Beste taaffert (en de rest),

Je schreef:
Heb je wel in de Trailblazer gereden?

9-7x is gewoon een Saab. Rijdt ook vele malen beter. Ik zie `m toevallig elke dag nu voor de deur staan, wordt met de dag mooier.
Nee, als ik eerlijk ben moet ik zeggen dat ik (nog) niet in de 9-7x gereden heb. Elk 'oordeel' dat ik uitspreek over de 9-7x is wat dat betreft dan ook subjectief. Ik heb hem overigens wel al een paar keer gezien (nee, niet elke dag...), en de nadrukkelijke overeenkomsten met bepaalde andere GM-producten dringen zich dan toch op. Het Saab-gevoel straalt er niet bepaald vanaf. Als ik dan bovendien zo een reclamefilmpje zie komt dat op mij toch wat krampachtig over. Want in al mijn onwetendheid zie ik toch niet zo heel snel een overeenkomst met een vliegtuig....

Maar misschien moet ik reclames voortaan maar wat minder serieus nemen dan.... Ik ben er namelijk onlangs ook achter gekomen dat ik geen bolletje wil, C1000 toch fratsen heeft, naar Apeldoorn bellen langer duurt dan even en dat nou juist de mensen die 's ochtend nog heel duf uit hun ogen kijken, dat vaak vanachter een Telegraaf vandaan doen :wink:
'Born from jets' kan er wat dat betreft ook nog wel mee door, al zal die 9-7x nooit een favoriet van me worden...

Met vriendelijke groeten,
NP

Gebruikersavatar
Illu
Geregistreerd lid
Berichten: 381
Lid geworden op: zo 26 mar, 2006 18:40
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Bericht door Illu » wo 20 sep, 2006 21:17

taaffert schreef:Heb je wel in de Trailblazer gereden?

9-7x is gewoon een Saab. Rijdt ook vele malen beter. Ik zie `m toevallig elke dag nu voor de deur staan, wordt met de dag mooier.
idd, rijdt zalig, maar is niet te vergelijken met andere saabs omdat het ook een totaal andere wagen is...

ik mag em vrijdag nog eens voor een weekendje testrijden :lol: 8)
Saab 900 Turbo Coupé '86
Saab 9-3 Coupé TiD '01 - verkocht
Saab 9-3 SS TiD '08

Gebruikersavatar
taaffert
Geregistreerd lid
Berichten: 15406
Lid geworden op: wo 29 dec, 2004 20:21
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Bericht door taaffert » wo 20 sep, 2006 22:22

Nightpanel schreef:Beste taaffert (en de rest),

Je schreef:
Heb je wel in de Trailblazer gereden?

9-7x is gewoon een Saab. Rijdt ook vele malen beter. Ik zie `m toevallig elke dag nu voor de deur staan, wordt met de dag mooier.
Nee, als ik eerlijk ben moet ik zeggen dat ik (nog) niet in de 9-7x gereden heb. Elk 'oordeel' dat ik uitspreek over de 9-7x is wat dat betreft dan ook subjectief. Ik heb hem overigens wel al een paar keer gezien (nee, niet elke dag...), en de nadrukkelijke overeenkomsten met bepaalde andere GM-producten dringen zich dan toch op. Het Saab-gevoel straalt er niet bepaald vanaf. Als ik dan bovendien zo een reclamefilmpje zie komt dat op mij toch wat krampachtig over. Want in al mijn onwetendheid zie ik toch niet zo heel snel een overeenkomst met een vliegtuig....

Maar misschien moet ik reclames voortaan maar wat minder serieus nemen dan.... Ik ben er namelijk onlangs ook achter gekomen dat ik geen bolletje wil, C1000 toch fratsen heeft, naar Apeldoorn bellen langer duurt dan even en dat nou juist de mensen die 's ochtend nog heel duf uit hun ogen kijken, dat vaak vanachter een Telegraaf vandaan doen :wink:
'Born from jets' kan er wat dat betreft ook nog wel mee door, al zal die 9-7x nooit een favoriet van me worden...

Met vriendelijke groeten,
NP
Nightpanel,
Briljant stukje wat je hier neergezet hebt :lol:

Uiteraard ieder zijn mening hoor, daar doe ik niet zo moeilijk over. Vind alleen dat indien er zoiets geroepen wordt je eerst er eens mee moet rijden. Het is inderdaad wel een echt Amerikaanse reclame, maar vergeet niet dat de 9-7x in eerste instantie ook voor de Amerikaanse markt bedoelt is en op aandringen en door grijze import uiteindelijk toch naar Europa is gehaald.
Ik had eerst ook dezelfde mening als jij. Toen ben ik een keer gaan rijden met de 5.3 versie. Vandaag met de 4.2. En ik heb mijn mening duidelijk bij moeten stellen. Ook in het 'zusje' gereden en das toch een duidelijk verschil en bijvoorbeeld in een Cadillac Escalade wil je ook niet rijden, oogt alleen stoer, maar das pas slecht... Andere concurrent de SRX rijdt dan weer wel goed. Maar die is weer kleiner.

Heb er vandaag nog een rondje in gereden, was wel de 4.2 uitvoerig en die vond ik wat tegenvallen. De 5.3 heeft niet veel meer vermogen, maar je merkt duidelijk wel met rijden dat deze een groter koppel heeft en heeft dan ook mijn voorkeur.
Waar ik wel over uit ben is dat de stoelen echt zalig zijn. Lekker lang en ondersteunen de bovenbenen goed. Ik zou het wel weten als ik ineens naar Zuid-Frankrijk moet rijden.

Hier staat een (beetje flauw, maar wat moet je anders filmen) soepelheidstest met de 9-7x --> Klik maar hier

Groet,

Eelco
'92 900 S 5drs Saabientje (sold!)
'93 900 S 2drs cabrio Caabbert (sold!)

Porsche 911

Gebruikersavatar
WorldRocker
Geregistreerd lid
Berichten: 254
Lid geworden op: vr 03 feb, 2006 14:46
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Bericht door WorldRocker » do 05 okt, 2006 9:14

bas.kuijpers schreef:Geloof me: in de VS zie je alleen een Franse wagen als Pasen en Pinksteren op dezelfde dag vallen. Nooit dus. Vergeet niet dat de meeste Amerikanen niet veel op hebben met alles wat Frans is. Een BMW, Volkswagen, Mercedes, Audi, Saab of Volvo kom je er nog wel eens tegen (in volgorde van frequentie heb ik ze hier opgenoemd), maar Franse of Italiaanse wagens zie je er niet, tenzij het om een Ferrari o.i.d. gaat. De makers van het Saab-spotje kunnen het hebben afgekeken van Citroen, maar de gemiddelde Amerikaanse kijker herkent dat toch niet, tenzij ze het op zaken- of driedaagse Europese rondreis op een televisietoestel in een Europese hotelkamer hebben gezien. En dan nog zullen ze denken dat Citroen het juist van Saab heeft afgekeken.
Niet echt waar want in de jaren 80 was Peugot een rage. Citroen zijn er wel want de eendjes waren ook een rage in California. De Citroen merk was eigenlijk niet zo populair vanwegens de naam. Citroen betekent Lemon in het engels en lemon betekent "total piece of junk" als het over autos gaat.
1998 SAAB 9000 Anniversary, 2.0t, Vialle LPi, G3
1996 SAAB 9000 Aero, 2.3T, 5-speed (tijdelijk geschorst)
1996 SAAB 9000 CSE 2.0 LPT->FPT (210pk) LPG (LPi) 977km (R.I.P.)

Gebruikersavatar
Dc
Geregistreerd lid
Berichten: 466
Lid geworden op: za 15 okt, 2005 22:20
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Bericht door Dc » vr 06 okt, 2006 0:12

bas.kuijpers schreef:Geloof me: in de VS zie je alleen een Franse wagen als Pasen en Pinksteren op dezelfde dag vallen. Nooit dus. Vergeet niet dat de meeste Amerikanen niet veel op hebben met alles wat Frans is.
Vraag me trouwens af hoeveel Amerikanen weten dat het vrijheidsbeeld een geschenk was van de Fransen?
Saab 9-3 2.0i 1999 (2003-2012)
Saab 9-5 2.3T Aero Estate 2001 (2006-2008)
Saab 9-3 2.0i, 1998 (2014 -2018)
Saab 9-3ss 1.8t 2003 (2012-2015)
Saab 9-5ss 2.0t Griffin 2009 (2015 - ...)

Gebruikersavatar
WorldRocker
Geregistreerd lid
Berichten: 254
Lid geworden op: vr 03 feb, 2006 14:46
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Bericht door WorldRocker » vr 06 okt, 2006 3:53

Dc schreef:
bas.kuijpers schreef:Geloof me: in de VS zie je alleen een Franse wagen als Pasen en Pinksteren op dezelfde dag vallen. Nooit dus. Vergeet niet dat de meeste Amerikanen niet veel op hebben met alles wat Frans is.
Vraag me trouwens af hoeveel Amerikanen weten dat het vrijheidsbeeld een geschenk was van de Fransen?
Dat leren we vanaf 3 in school, dus iedereen weet het en het is ook niet waar wat kuijpers zegt...
1998 SAAB 9000 Anniversary, 2.0t, Vialle LPi, G3
1996 SAAB 9000 Aero, 2.3T, 5-speed (tijdelijk geschorst)
1996 SAAB 9000 CSE 2.0 LPT->FPT (210pk) LPG (LPi) 977km (R.I.P.)

Skamba
Geregistreerd lid
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 03 sep, 2006 12:47
Regio: - kies een regio

Bericht door Skamba » ma 30 okt, 2006 18:43

WorldRocker schreef: Niet echt waar want in de jaren 80 was Peugot een rage. Citroen zijn er wel want de eendjes waren ook een rage in California. De Citroen merk was eigenlijk niet zo populair vanwegens de naam. Citroen betekent Lemon in het engels en lemon betekent "total piece of junk" als het over autos gaat.
Toen ik er een paar jaar geleden was, en we een rondje door NY met een Eend van een kennis aldaar hebben gemaakt, en er wat mensen op de 'gekke' auto afkwamen, en vroegen of we de motor konden laten zien liep iedereen naar de achterkant omdat ze dachten dat daar de motor zat.. Eendjes kennen ze er echt niet dus :)

Gebruikersavatar
Steve-O
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Berichten: 8299
Lid geworden op: za 23 okt, 2004 21:24
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Bericht door Steve-O » ma 30 okt, 2006 19:06

gj9000 schreef:'Born from jets' :depressed: ... wat is dat toch voor een vreselijk marketinggeneuzel met die vliegtuigachtergrond. Die 9-7X heeft net zoveel te maken met vliegtuigen als met bijv. een fiets... niets dus. Dat grapje met dat 'transformeren' doet mij overigens erg denken aan jatwerk uit de Citroën C4 reclames..
Inderdaad. Ik zit dan ook met spanning te wachten op het oordeel van de jongens van Top Gear.

Laatst in Leek op het grasveldje vlakbij de vleesfabriek (toevallige combinatie? GM-SAAB en Hamburgers) een fotoshoot van de 9-7X gezien. Alleen met de neus naar je toe lijkt het een SAAB, de overige invalshoeken kun je echt alleen maar een amerikaan van maken. Maar goed, dat was in het echt. In het clipje LIJKT het meer een SAAB en dat is kennelijk ook de bedoeling: de illusie die erop lijkt verkopen.

Plaats reactie