Veelgestelde vragen over Saab & LPG - (kijk eerst hier!)
- 9900
- Donateur
- Berichten: 2504
- Lid geworden op: wo 14 feb, 2007 13:00
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Re: Veelgestelde vragen over Saab & LPG - (kijk eerst hier!)
Waar woon je ergens, als het in de buurt bij iemand is kan je langsgaan als het mogelijk is. Ps. Ik heb dit systeem ook en woon in Barendrecht.
Saab 9-3 2.0t Cabrio 2004 Grijs 176 pk
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 1
- Lid geworden op: di 09 jul, 2013 22:34
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: Veelgestelde vragen over Saab & LPG - (kijk eerst hier!)
Je kan evt bij mij in Harderwijk komen kijken. Enige wat ik hoef te doen is het reservoir gevuld houden (van Prins-installatie).
- Tubbe
- Donateur (3x)
- Berichten: 3613
- Lid geworden op: di 18 jul, 2006 20:26
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: Veelgestelde vragen over Saab & LPG - (kijk eerst hier!)
@robbert; kan een gasinbouwer er niet even naar kijken? Is maar een paar minuten werk ws en ervaren handjes
SAAB: See, Buy, Fly!
Nu: Ulrika: Saab 9-5 Estate Biopower Vector 2.0t '06, Chilired/Zwart half leder/Prins VSI/Stage 1 & turbometer, vanaf 220k
Toen: Saab 9-5 Estate SE 2.0t '99, Midnight blue/Beige leder/Vialle LPi/Stage LPG 200 pk & turbometer, gereden van 105k-450k+ (†10-1-'19)
Nu: Ulrika: Saab 9-5 Estate Biopower Vector 2.0t '06, Chilired/Zwart half leder/Prins VSI/Stage 1 & turbometer, vanaf 220k
Toen: Saab 9-5 Estate SE 2.0t '99, Midnight blue/Beige leder/Vialle LPi/Stage LPG 200 pk & turbometer, gereden van 105k-450k+ (†10-1-'19)
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 16
- Lid geworden op: vr 14 nov, 2014 17:48
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Re: Veelgestelde vragen over Saab & LPG - (kijk eerst hier!)
Hallo,
Ik krijg binnenkort een saab 9-3 met lpg g3 installatie (inhoud weet ik nog niet). Ik lees dat het leeg rijden van de gastank niet goed is voor de lpg-pomp. Nu zit er in de auto een benzinemeter, maar volgens mij geen lpg-meter. Hoe weet ik nu wanneer ik lpg bij moet vullen? Is er een gasmeter achteraf in te bouwen?
Alvast dank!
EDIT: Excuus, ik zag in een topic een foto van een soort schakelaar...die zit er bij mij ook in. Daar kan ik dus zien wanneer ik lpg moet tanken..
Ik krijg binnenkort een saab 9-3 met lpg g3 installatie (inhoud weet ik nog niet). Ik lees dat het leeg rijden van de gastank niet goed is voor de lpg-pomp. Nu zit er in de auto een benzinemeter, maar volgens mij geen lpg-meter. Hoe weet ik nu wanneer ik lpg bij moet vullen? Is er een gasmeter achteraf in te bouwen?
Alvast dank!
EDIT: Excuus, ik zag in een topic een foto van een soort schakelaar...die zit er bij mij ook in. Daar kan ik dus zien wanneer ik lpg moet tanken..
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 2
- Lid geworden op: vr 30 jan, 2015 14:50
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: Veelgestelde vragen over Saab & LPG - (kijk eerst hier!)
ben19067 - er gebeurde niets - hehe
Intel - alleen waardevol processor voor uw PC!
- utopia
- Geregistreerd lid
- Berichten: 250
- Lid geworden op: vr 14 okt, 2005 11:27
- Regio: NL - Provincie Overijssel
Re: Veelgestelde vragen over Saab & LPG - (kijk eerst hier!)
Je kunt gerust je lpg tank leegrijden (tenzij in het boekje, dat je krijgt bij de lpg-installatie, dit afgeraden wordt). Ik heb ook een Prins installatie die verscheidene keren leeggereden is. De lpg installatie wordt pas aktief zodra er voldoende gas in zit, anders blijft deze uitgeschakeld en in "benzinestand".
Laatst gewijzigd door utopia op di 03 jan, 2017 2:22, 2 keer totaal gewijzigd.
Saab 9000 CS Italian Aero 2.0 1994 245 PK G3
Saab 9-3 M6 Belgium Aero 2.0 2004 255 PK G3
Saab 9-3 M6 Belgium Aero 2.0 2004 255 PK G3
- Thieuke
- Donateur (3x)
- Berichten: 7684
- Lid geworden op: vr 04 mar, 2011 20:26
- Regio: BE - Antwerpen / Anvers
- Contacteer:
Re: Veelgestelde vragen over Saab & LPG - (kijk eerst hier!)
Het ligt eraan welk merk je hebt. Bij Vialle was het in ieder geval bij de eerste LPi pompen niet goed om de tank geheel leeg te rijden. Daar konden de lagers van de pomp niet tegen.
Volvo V70 D4 Polestar+ tuned (201 pk / 440 Nm) MY2015
Saab 900 T16 Project car MY1987
Saab 900 T16 Project car MY1987
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 6
- Lid geworden op: wo 28 jan, 2015 21:50
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Re: Veelgestelde vragen over Saab & LPG - (kijk eerst hier!)
Interessant onderwerp.
Ik rijdt inmiddels al meer dan 100000 km probleemloos op lpg met een Vialle LPi in mijn Zweed van 'het andere merk'. Gas rijden scheelt mij al snel €150 per maand. Na een jaar had ik de investering van €2400 er al uit. Ik heb het laten inbouwen bij Allround in Spijkenisse bij een kilometerstand van 228000. Ik heb er een Flashlube bij, maar dat is in mijn geval niet echt nodig. Zoals gemeld, rijdt het erg schoon. Mijn olie komt er na 15000 km nog mooi helder uit. En ook de carterventilatie blijft schoon. Het inmiddels beruchte black sludge probleem zal vast een stuk minder vaak voorkomen.
Een nadeel is de actieradius. Met een 55l ringtank sta ik zo'n beetje iedere 350 km bij de pomp. Je went eraan. Een ander dingetje is het tanken in het buitenland. Behalve in België, ligt de prijs van lpg overal hoger dan in Nederland en is ook de verkrijgbaarheid nog wel eens een probleem.
Kortom: een aanrader voor iedereen die meer dan 10000 km per jaar rijdt.
Ik rijdt inmiddels al meer dan 100000 km probleemloos op lpg met een Vialle LPi in mijn Zweed van 'het andere merk'. Gas rijden scheelt mij al snel €150 per maand. Na een jaar had ik de investering van €2400 er al uit. Ik heb het laten inbouwen bij Allround in Spijkenisse bij een kilometerstand van 228000. Ik heb er een Flashlube bij, maar dat is in mijn geval niet echt nodig. Zoals gemeld, rijdt het erg schoon. Mijn olie komt er na 15000 km nog mooi helder uit. En ook de carterventilatie blijft schoon. Het inmiddels beruchte black sludge probleem zal vast een stuk minder vaak voorkomen.
Een nadeel is de actieradius. Met een 55l ringtank sta ik zo'n beetje iedere 350 km bij de pomp. Je went eraan. Een ander dingetje is het tanken in het buitenland. Behalve in België, ligt de prijs van lpg overal hoger dan in Nederland en is ook de verkrijgbaarheid nog wel eens een probleem.
Kortom: een aanrader voor iedereen die meer dan 10000 km per jaar rijdt.
- 1001760
- Donateur (2x)
- Berichten: 3079
- Lid geworden op: vr 03 mar, 2006 0:36
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: Veelgestelde vragen over Saab & LPG - (kijk eerst hier!)
Vanmiddag een 9-5 Aero estate uit 2006 gekocht.
Nu kunnen we rustig gaan kijken óf en welke LPG installatie er in gaat.
Ik kom regelmatig een Vialle LPi tegen bij Saabs met meer vermogen.
Mijn vaste reparatieadres raadt echter Vialle af. Zijn al een aantal keren failliet gegaan en starten telkens opnieuw weer op. Onderdelen van (oudere) installaties zijn lastig te krijgen volgens hem.
Iemand een suggestie?
Nu kunnen we rustig gaan kijken óf en welke LPG installatie er in gaat.
Ik kom regelmatig een Vialle LPi tegen bij Saabs met meer vermogen.
Mijn vaste reparatieadres raadt echter Vialle af. Zijn al een aantal keren failliet gegaan en starten telkens opnieuw weer op. Onderdelen van (oudere) installaties zijn lastig te krijgen volgens hem.
Iemand een suggestie?
Saab 9-5 2.3 Turbo aero Estate 04-'06 260 pk
En iets elektrisch
[size=50]ex: 900 turbo 4d '81; 900i LPG 4d '87; 900i LPG 3d '90; 900c LPG 4d '88; 900S NG 3d '94; 900 turbo 5d '92; 9-5 3.0 estate '99; 9-5 aero estate LPG '03; 9-3 SE 1.8i LPG '05, 9-3 SE 1.9 TiD '09; 9-5 1.9 TiD Estate '07[/size]
En iets elektrisch
[size=50]ex: 900 turbo 4d '81; 900i LPG 4d '87; 900i LPG 3d '90; 900c LPG 4d '88; 900S NG 3d '94; 900 turbo 5d '92; 9-5 3.0 estate '99; 9-5 aero estate LPG '03; 9-3 SE 1.8i LPG '05, 9-3 SE 1.9 TiD '09; 9-5 1.9 TiD Estate '07[/size]
- RoelandV
- Geregistreerd lid
- Berichten: 12719
- Lid geworden op: wo 13 jan, 2010 20:15
- Regio: - kies een regio
Re: Veelgestelde vragen over Saab & LPG - (kijk eerst hier!)
".... Mijn vaste reparatieadres raadt echter Vialle af. Zijn al een aantal keren failliet gegaan en starten telkens opnieuw weer op. Onderdelen van (oudere) installaties zijn lastig te krijgen volgens hem....."
Dat soort flauwekulverhalen hoor ik ook regelmatig op verjaardagen als het gaat over Saab-onderdelen.
Dat soort flauwekulverhalen hoor ik ook regelmatig op verjaardagen als het gaat over Saab-onderdelen.
Keep on smiling!
- utopia
- Geregistreerd lid
- Berichten: 250
- Lid geworden op: vr 14 okt, 2005 11:27
- Regio: NL - Provincie Overijssel
Re: Veelgestelde vragen over Saab & LPG - (kijk eerst hier!)
Ik rij met Prins LPG. En ik kan je ook nog een heel goede gasboer aanraden: AGIT in Rijssen, Overijssel. Ik rijd er al meer dan 100.000 mee, gaf af en toe wel wat haperingen op 1 cilinder, bleek een injector te zijn. Een andere gasboer kon de oorzaak vd haperingen maar niet vinden en is toen bij AGIT te rade gegaan en die vond uiteindelijk heel snel de storing. De injector is toen gratis vervangen na 2 jaar en meer dan 100.000 km. Dan is de garantie wel officieel voorbij, maar omdat de haperingen zich in het begin al voordeden werd het uiteindelijk toch garantiewerk. Het zure was wel dat vorig jaar wel een drijfstang brak waardoor er een ander blok in gezet moest worden, dure grap, welke volgens mij wel veroorzaakt is door het onregelmatig lopen wegens die defecte injector. Maar ja, zoiets was achteraf moeilijk hard te maken.
Saab 9000 CS Italian Aero 2.0 1994 245 PK G3
Saab 9-3 M6 Belgium Aero 2.0 2004 255 PK G3
Saab 9-3 M6 Belgium Aero 2.0 2004 255 PK G3
- 1001760
- Donateur (2x)
- Berichten: 3079
- Lid geworden op: vr 03 mar, 2006 0:36
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: Veelgestelde vragen over Saab & LPG - (kijk eerst hier!)
Ik heb erg veel vertrouwen in mijn gasboer. Hij heeft ook meerdere keren storingen gevonden waar anderen zoekende waren.
Kom er eigenlijk al vanaf de tijd dat ik nog Opel Rekords op gas reed.
Zou het liefste wel via hem laten inbouwen, maar hij is dus geen fan van Vialle.
Hij repareert overigens wel. Ik ga maar eens een goede bak koffie met hem drinken als het zo ver is.
AGIT hou ik in gedachten.
Kom er eigenlijk al vanaf de tijd dat ik nog Opel Rekords op gas reed.
Zou het liefste wel via hem laten inbouwen, maar hij is dus geen fan van Vialle.
Hij repareert overigens wel. Ik ga maar eens een goede bak koffie met hem drinken als het zo ver is.
AGIT hou ik in gedachten.
Saab 9-5 2.3 Turbo aero Estate 04-'06 260 pk
En iets elektrisch
[size=50]ex: 900 turbo 4d '81; 900i LPG 4d '87; 900i LPG 3d '90; 900c LPG 4d '88; 900S NG 3d '94; 900 turbo 5d '92; 9-5 3.0 estate '99; 9-5 aero estate LPG '03; 9-3 SE 1.8i LPG '05, 9-3 SE 1.9 TiD '09; 9-5 1.9 TiD Estate '07[/size]
En iets elektrisch
[size=50]ex: 900 turbo 4d '81; 900i LPG 4d '87; 900i LPG 3d '90; 900c LPG 4d '88; 900S NG 3d '94; 900 turbo 5d '92; 9-5 3.0 estate '99; 9-5 aero estate LPG '03; 9-3 SE 1.8i LPG '05, 9-3 SE 1.9 TiD '09; 9-5 1.9 TiD Estate '07[/size]
- 1001760
- Donateur (2x)
- Berichten: 3079
- Lid geworden op: vr 03 mar, 2006 0:36
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: Veelgestelde vragen over Saab & LPG - (kijk eerst hier!)
Ik ook, maar rijd al weer 25 jaar probleemloos (op dat gebied ) Saab.RoelandV schreef:Dat soort flauwekulverhalen hoor ik ook regelmatig op verjaardagen als het gaat over Saab-onderdelen.
Saab 9-5 2.3 Turbo aero Estate 04-'06 260 pk
En iets elektrisch
[size=50]ex: 900 turbo 4d '81; 900i LPG 4d '87; 900i LPG 3d '90; 900c LPG 4d '88; 900S NG 3d '94; 900 turbo 5d '92; 9-5 3.0 estate '99; 9-5 aero estate LPG '03; 9-3 SE 1.8i LPG '05, 9-3 SE 1.9 TiD '09; 9-5 1.9 TiD Estate '07[/size]
En iets elektrisch
[size=50]ex: 900 turbo 4d '81; 900i LPG 4d '87; 900i LPG 3d '90; 900c LPG 4d '88; 900S NG 3d '94; 900 turbo 5d '92; 9-5 3.0 estate '99; 9-5 aero estate LPG '03; 9-3 SE 1.8i LPG '05, 9-3 SE 1.9 TiD '09; 9-5 1.9 TiD Estate '07[/size]
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 549
- Lid geworden op: di 08 jun, 2010 9:39
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: Veelgestelde vragen over Saab & LPG - (kijk eerst hier!)
Denk dat dit toch niet helemaal flauwekul is....RoelandV schreef:".... Mijn vaste reparatieadres raadt echter Vialle af. Zijn al een aantal keren failliet gegaan en starten telkens opnieuw weer op. Onderdelen van (oudere) installaties zijn lastig te krijgen volgens hem....."
Dat soort flauwekulverhalen hoor ik ook regelmatig op verjaardagen als het gaat over Saab-onderdelen.
Had een paar weken geleden Lean Mesman uit Son aan de lijn, dat is echt een hele goede LPG inbouwer, die ook een beetje klaar was met Vialle.
Inderdaad faillissementen, weinig / slechte support. Bedrijf bestaat nog uit 25 man......
Prins is zeker een goed alternatief, prachtige degelijke techniek, Keihin injectoren (beste die er zijn).
Een goede inbouwer kan dit systeem ook perfect afregelen en dat is met Vialle niet helemaal simpel.
Audi A6 Allroad 3.0 TDI
Ex: Saab 9-5 V6 Griffin Estate LPI, midnight blue 2001 met Bilstein dempers, stage 1 en Aero 2 interieur
Ex: Saab 9-5 V6 Griffin Estate LPI, midnight blue 2001 met Bilstein dempers, stage 1 en Aero 2 interieur
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 43
- Lid geworden op: ma 10 apr, 2017 23:36
- Regio: NL - Provincie Drenthe
Re: Veelgestelde vragen over Saab & LPG - (kijk eerst hier!)
Hallo mensen,
Ik lees in deze rubriek allerlei tips voor LPG/G3.
Ik wil een Saab 9-5 Aero uit 2002 gaan kopen.
Vialle is mij ook aangeraden door een lokale specialist. Prins lijkt mij - na de verhalen over de faillisementen - dan toch een beter alternatief.
Bij welke partij raden jullie aan om een Prins installatie in te laten bouwen.
Ik wil graag een "perfecte" afstelling.
Een ander punt: ik heb in Duitsland verschillende Saab 9-5 Aero uit 2002 gezien. Dit zijn particuliere auto's. Ik durf het wel aan zo'n auto te halen.
Kan daar veel aan mis zijn? Ik ben een bekeerde man (eerder reed ik in het andere Zweedse merk), maar na een paar jaar wil je snel weer terug naar Saab.
We hebben zelf een brug en vele mogelijkheden voor reparatie, dus ik ben niet gauw bang.
Bij Volvo is het vrij eenvoudig sleutelen aan een V70 uit 2002 met daarin een T5. Is dit bij Saab heel anders?
Bedankt voor jullie adviezen en het meedenken!
Ik lees in deze rubriek allerlei tips voor LPG/G3.
Ik wil een Saab 9-5 Aero uit 2002 gaan kopen.
Vialle is mij ook aangeraden door een lokale specialist. Prins lijkt mij - na de verhalen over de faillisementen - dan toch een beter alternatief.
Bij welke partij raden jullie aan om een Prins installatie in te laten bouwen.
Ik wil graag een "perfecte" afstelling.
Een ander punt: ik heb in Duitsland verschillende Saab 9-5 Aero uit 2002 gezien. Dit zijn particuliere auto's. Ik durf het wel aan zo'n auto te halen.
Kan daar veel aan mis zijn? Ik ben een bekeerde man (eerder reed ik in het andere Zweedse merk), maar na een paar jaar wil je snel weer terug naar Saab.
We hebben zelf een brug en vele mogelijkheden voor reparatie, dus ik ben niet gauw bang.
Bij Volvo is het vrij eenvoudig sleutelen aan een V70 uit 2002 met daarin een T5. Is dit bij Saab heel anders?
Bedankt voor jullie adviezen en het meedenken!