Nairua's 9-3 SS 2.0T Aero
-
something2say
- Donateur

Re: MY03 SS 2.0T Aero (Steg 6)
Ligt er al een beetje sneeuw? Zag zorgwekkende groene pistes op de webcam..
-
Davione
- Geregistreerd lid
Zojuist die remschijven gaan ophalen. Zien er goed uit !
-
Nairua
- Donateur

Nee, niet te doen. We zijn verder gaan zoeken en zitten nu in ieder geval met sneeuw op de grond.something2say schreef:Ligt er al een beetje sneeuw? Zag zorgwekkende groene pistes op de webcam..
-
Nairua
- Donateur

Nog even issues posten. P0033 komt nog altijd vaak voor. Vooral na een bepaalde tijd gereden te hebben en dat drukverschil.
Nieuw:
- Stuurwielbediening, volumeknop omhoog. Werkt soms wel, soms niet. Opnieuw starten helpt.
- Auto starten. Moet soms de sleutel wel 7x opnieuw omdraaien voordat de auto start. Je hoort ook niets als je de sleutel omdraait. Er gebeurt gewoon niets. Accu is ok volgens de voltmeter.
- Soort van "throttling" bij 100% acceleratie in de 5de en 6de versnelling rond een bepaald toerental heb ik het idee. 3000-4000. Nog niet kunnen testen, zijn de wegen hier niet echt geweldig voor. Beste is het te vergelijken met het optrekken uit een te laag toerental of het raken van het maximaal toegelaten toerental.
Rare auto.
Nieuw:
- Stuurwielbediening, volumeknop omhoog. Werkt soms wel, soms niet. Opnieuw starten helpt.
- Auto starten. Moet soms de sleutel wel 7x opnieuw omdraaien voordat de auto start. Je hoort ook niets als je de sleutel omdraait. Er gebeurt gewoon niets. Accu is ok volgens de voltmeter.
- Soort van "throttling" bij 100% acceleratie in de 5de en 6de versnelling rond een bepaald toerental heb ik het idee. 3000-4000. Nog niet kunnen testen, zijn de wegen hier niet echt geweldig voor. Beste is het te vergelijken met het optrekken uit een te laag toerental of het raken van het maximaal toegelaten toerental.
Rare auto.
-
MichelSchreurs
- Donateur (2x)

Ik heb je hele topic zojuist doorgelezen... Wat heb jij een ellende met je auto gehad zeg. Dat je er nog in rijdt getuigt van echte Saabliefde, ik denk dat 99,8% 'm op enige wijze had verkocht... Respect dat je er relatief positief onder blijft!
-
parma
- Geregistreerd lid
Goed gek man .... had het zelf niet nog volledig gelezen ... nu wel 
Ik ben zelf uit wetteren
Ik ben zelf uit wetteren
-
Nairua
- Donateur

Veel lees plezier toegewenst.
Saab is heelhuids terug uit Oostenrijk, doch moest er op 1000km ongeveer 20x P0033 gereset worden. Ook werd er weer eens gestotterd bij hard optrekken. AFR is ok dus wellicht de bobines. Bougies waren voor vertrek nog vervangen.
Dus dat weer. Verder moet er nog een vers luchtfilter in.
Saab is heelhuids terug uit Oostenrijk, doch moest er op 1000km ongeveer 20x P0033 gereset worden. Ook werd er weer eens gestotterd bij hard optrekken. AFR is ok dus wellicht de bobines. Bougies waren voor vertrek nog vervangen.
Dus dat weer. Verder moet er nog een vers luchtfilter in.
-
Nairua
- Donateur

Bougie advies van Zweden was dus voor mijn auto niet geweldig. Wellicht is het gewoon de gap maar dan hadden ze wel iets gezegd lijkt me.
Nu al twee dagen een alternatief aan het zoeken.
Luchtfilter was ik alweer vergeten. Dat dus ook nog op de #todo.
Nu al twee dagen een alternatief aan het zoeken.
Luchtfilter was ik alweer vergeten. Dat dus ook nog op de #todo.
-
Nairua
- Donateur

Dat gevoel werd dus uiteindelijk die P0302 en de oorzaak waren de PBK7ESC-11 bougies.Nairua schreef:- Soort van "throttling" bij 100% acceleratie in de 5de en 6de versnelling rond een bepaald toerental heb ik het idee. 3000-4000. Nog niet kunnen testen, zijn de wegen hier niet echt geweldig voor. Beste is het te vergelijken met het optrekken uit een te laag toerental of het raken van het maximaal toegelaten toerental.
-
Nairua
- Donateur

Helemaal vergeten te vermelden dat ik in het zuiden ook twee keer 'stability control failure' heb gehad. Kreeg het net weer.
Het is in ieder geval niet de CIM unit zoals twee jaar terug.
Ik ben het beu.
Het is in ieder geval niet de CIM unit zoals twee jaar terug.
Ik ben het beu.
-
sveba
- Donateur (3x)

langzamerhand moet toch het eind in zicht zijn er kan niet heel veel meer stuk gaan of begint het weer van voor af aan
das toch niet te hopen
-
Nairua
- Donateur

Dat denk ik al twee jaar.sveba schreef:langzamerhand moet toch het eind in zicht zijn er kan niet heel veel meer stuk gaan of begint het weer van voor af aandas toch niet te hopen
-
Nairua
- Donateur

Misfire lijkt verholpen te zijn. Had gisteren nog wel even minimale schokjes gevoeld, maar dat was het dan ook.
Vandaag bij de post: bougies, luchtfilter, autokrik+steunen+rol-onder-de-auto-ding.
Bougies, dit keer Denso. IK22. Een kijken wat dat geeft.
Luchtfilter ipv de rode versie van AEM de grijze genomen en ietsjes groter. Past allemaal nog goed gelukkig. AEM = droog luchtfilter dus geen risico op overolien of dat soort shizzle.

Denk ook dat ik eindelijk het gerammel bij de uitlaat heb opgelost. Raar dat het niemand anders is opgevallen.

De hoofdprijs was toch wel dit:

Lijkt me ook niet echt goed. Kleur van de bout tipped me off, blijkt gewoon helemaal los te zitten. Kon het draaien met m'n vinger.
Morgen worden de remschijven vervangen. :\
Vandaag bij de post: bougies, luchtfilter, autokrik+steunen+rol-onder-de-auto-ding.
Bougies, dit keer Denso. IK22. Een kijken wat dat geeft.
Luchtfilter ipv de rode versie van AEM de grijze genomen en ietsjes groter. Past allemaal nog goed gelukkig. AEM = droog luchtfilter dus geen risico op overolien of dat soort shizzle.

Denk ook dat ik eindelijk het gerammel bij de uitlaat heb opgelost. Raar dat het niemand anders is opgevallen.

De hoofdprijs was toch wel dit:

Lijkt me ook niet echt goed. Kleur van de bout tipped me off, blijkt gewoon helemaal los te zitten. Kon het draaien met m'n vinger.
Morgen worden de remschijven vervangen. :\
-
stefanR
- Donateur (2x)

Mooi dat ie nu goed rijd en je er nog een paar eurotjes tegenaan gooit. Maar wat is nu precies je bedoeling klaar maken om mee te blijven rijden of verkopen?