Nairua's 9-3 SS 2.0T Aero
-
Nairua
- Donateur

Re: MY03 SS 2.0T Aero (Steg 6)
Winterbanden zitten eronder, ANWB lidmaatschap is ook check. Nu enkel nog sneeuwkettingen en een bril.
Auto leeft nog, geen rare dingen. Komt nog wel; bezig met de ECU te verkloten.
Auto leeft nog, geen rare dingen. Komt nog wel; bezig met de ECU te verkloten.
-
Nairua
- Donateur

[]Lastig, maar wel leuk. Het is allemaal erg complex, voor mij althans. 1 dingetje aanpassen gaat vaak niet zomaar want het een is weer causaal verbonden met het ander. Interessant nonetheless. 
-
Nairua
- Donateur

De airco besloot vandaag ineens niet meer te blazen. Zowel warm als koud. Snelheid waarmee het eruit komt is Low gedeeld door 100. Snelheid valt gewoonweg niet meer te regelen.
-
Nairua
- Donateur

Gisteren ook ineens veel P0033 gehad. Irritant.
Zitten nu dus 16" winterbanden op. Ruimte tussen klauw en gewichtjes was 2mm. Zou genoeg zijn volgens de garage en anders vallen ze er wel af.
Blijkt nu dat bij remmen boven de 140(doch rustig) de auto begint te trillen. Fijn. Gewichtjes raken zeer subtiel toch de klauw.
Kaka. Nu plattere gewichtjes aan het laten monteren.
Feest.
Maw: 16" banden met velg te ruil tegen 17".
(205/55) Dunlop SP Wintersport.
Edit: Probleem is er nog. Kaka.
Zitten nu dus 16" winterbanden op. Ruimte tussen klauw en gewichtjes was 2mm. Zou genoeg zijn volgens de garage en anders vallen ze er wel af.
Blijkt nu dat bij remmen boven de 140(doch rustig) de auto begint te trillen. Fijn. Gewichtjes raken zeer subtiel toch de klauw.
Kaka. Nu plattere gewichtjes aan het laten monteren.
Feest.
Maw: 16" banden met velg te ruil tegen 17".
(205/55) Dunlop SP Wintersport.
Edit: Probleem is er nog. Kaka.
-
evolver86
- Geregistreerd lid
Nairua schreef:
Wel cheapy een set winterbanden met Vector velgjes op de kop getikt.
Vector is 17 inch. of heb je toch andere gescoord?Nairua schreef:Zitten nu dus 16" winterbanden op.
Trillen bij remmen lijkt mij toch eerder aan de schijven te liggen?
-
jonasewp124
- Donateur (3x)

Volgens mij zijn het zoals evolver zei eerder kromme schijven ipv gewichtjes op je velgen.
Schudden bij rijden komt meestal van onbalans op je wielen, schudden bij remmen zelfs zachtjes komt 9 op 10 van kromme schijven of zoals ik ooit gehad heb kromme flenzen (na vervangen roulementen) want dan ook weer resulteerde in kromme schijven.
En als jij maptun-remklauwen hebt hoe krijg jij daar 16 inch velgen over?
Ik vrees met 314mm saabklauwen al dat het spannend gaat worden met men stalen 16" velgen, maptun's zijn toch nog groter als ik me niet vergis.
Schudden bij rijden komt meestal van onbalans op je wielen, schudden bij remmen zelfs zachtjes komt 9 op 10 van kromme schijven of zoals ik ooit gehad heb kromme flenzen (na vervangen roulementen) want dan ook weer resulteerde in kromme schijven.
En als jij maptun-remklauwen hebt hoe krijg jij daar 16 inch velgen over?
Ik vrees met 314mm saabklauwen al dat het spannend gaat worden met men stalen 16" velgen, maptun's zijn toch nog groter als ik me niet vergis.
-
Nairua
- Donateur

Heb standaard 314mm. Enkel andere schijven, Tar-ox.
Nu maar eens EBC proberen. :/
Nu maar eens EBC proberen. :/
-
jonasewp124
- Donateur (3x)

ah ok dat verklaart waarom je 16inch kan zetten.
hebben die remkracht genoeg met het vermogen dat je hebt.
vraag het maar omdat ik ne upgrade van 285mm naar 314mm wil doen omdat ik de 285mm niet genoeg aan remvermogen vind en hoop dat de 314mm dat wel gaan doen.
vraag het maar omdat ik ne upgrade van 285mm naar 314mm wil doen omdat ik de 285mm niet genoeg aan remvermogen vind en hoop dat de 314mm dat wel gaan doen.
-
johnb52
- Donateur (7x)

Dat je in België zo hard durft te rijden zeg 
-
gfgf
- Donateur (2x)

Vast wel. Maar misschien niet voor het vermogen dat-ie zou moeten hebbenjonasewp124 schreef:hebben die remkracht genoeg met het vermogen dat je hebt.
-
stefanR
- Donateur (2x)

314mm remmen is al een leuke upgrade en wordt nog beter met een setje geboorde schijven. Mits je een set zoekt, op mp staat een setje te koop a 120euro.jonasewp124 schreef:ah ok dat verklaart waarom je 16inch kan zetten.
-
jonasewp124
- Donateur (3x)

bedankt voor het aanbod maar als ik me niet vergis mag dit voor keuring in belgie niet en k heb geen zin elke keer schijven te gaan zitten wisselen. moet dit al doen met men eind demper en dat gaat ook veranderen met een originele saabdemperstefanR schreef:314mm remmen is al een leuke upgrade en wordt nog beter met een setje geboorde schijven. Mits je een set zoekt, op mp staat een setje te koop a 120euro.jonasewp124 schreef:ah ok dat verklaart waarom je 16inch kan zetten.
-
maikel2.0t
- Geregistreerd lid
Als het er maar origineel uitziet is het tog prima;)