Nairua's 9-3 SS 2.0T Aero

2002-2012
Plaats reactie
reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: '03 SS 2.0T Aero (Maptun S6)

Bericht door reiernumans » do 20 nov, 2014 11:18

201m en 402m, 1/8th en 1/4 mijl? Prima tijden voor een dragrace op straatbanden met fwd toch? Ik denk dat je die tijden nog wel iets kan verbeteren door een betere launch ;-)

Nairua
Donateur
Donateur

Bericht door Nairua » do 20 nov, 2014 15:44

[]

Vast wel. Was al lastig iets te vinden om te kunnen testen. :P
Reden: Onnodige quote verwijderd.

Noordermeer
Geregistreerd lid

Bericht door Noordermeer » wo 26 nov, 2014 22:37

wat is het stil in de GTST soap.

Nairua
Donateur
Donateur

Bericht door Nairua » do 27 nov, 2014 16:34

Tis dat je het vraagt. Zit nog altijd met de P0033. Komt blijkbaar enkel als ik als een bejaarde rij. Verder was er een uurtje terug een trucker die het nodig vond om even met z'n lichten te flikkeren. Dacht: zal wel een lampje zijn ofzo dus bij het tankstation maar even gekeken. Hing m'n uitlaat los! Twee rubbers van achteren hielden geen uitlaat meer vast. Eentje was zelfs verdwenen. De ene kon ik nog vastmaken en er andere ben ik net even bij Saab in Turnhout gaan halen. Was in de buurt. Verder weinig spannende.

fozwart
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door fozwart » do 27 nov, 2014 18:29

Nairua schreef:Zit nog altijd met de P0033. Komt blijkbaar enkel als ik als een bejaarde rij.
Best vaak dan zeker :smart:

Nairua
Donateur
Donateur

Bericht door Nairua » vr 28 nov, 2014 15:39

Valt mee. :P

De data die ik voor Maptun had verzameld was niet aangekomen. Software besloot de bende te verwijderen toen ik ging syncen met de grote Maptun computer in Zweden.

Was gisteren niet zo moe dus nog even de baan op geweest, data is nu wel doorgestuurd. Hoop dat Maptun er wat aan heeft.

Nairua
Donateur
Donateur

Bericht door Nairua » za 29 nov, 2014 1:55

Nairua schreef:Valt mee. :P

De data die ik voor Maptun had verzameld was niet aangekomen. Software besloot de bende te verwijderen toen ik ging syncen met de grote Maptun computer in Zweden.

Was gisteren niet zo moe dus nog even de baan op geweest, data is nu wel doorgestuurd. Hoop dat Maptun er wat aan heeft.
Software is 'perfect', blijkbaar.

Blijft natuurlijk wel zo dat ik soms een lag van 1-2sec heb bij het schakelen van 2 naar 3.
En met de 19T kreeg ik de volledige turboboost vanaf welke rpm dan ook, bij Maptun nu vanaf 3000rpm. Iemand een idee welke map ik daarvoor moet aanpassen? #t8suite

Grootste verschil kwam hier vandaan. Maar zie geen verband tussen tb en deze waarden. Of ist lage airmass, meer boost?
Afbeelding

ZSR
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door ZSR » za 29 nov, 2014 11:22

Voor de minder t8suite onderlegde volgers van deze soap, wat zien we hier op deze rode en groene blokjes?

Nairua
Donateur
Donateur

Bericht door Nairua » za 29 nov, 2014 12:51

Ik gok toerental/hoeveelheid lucht. Geen documentatie erover gevonden. :')

inactief
Geregistreerd lid

Bericht door inactief » za 29 nov, 2014 18:14

Linkse as is toerental, bovenste as is luchtmassa.
In de vakjes staat hoe ver de wastegate dicht wordt gehouden, waarbij 0 open is en 100 helemaal dicht (zou moeten zijn).

Verder wordt in de P I en D maps geregeld wanneer de turbo overshoots en te weinig druk moet bijsturen en wanneer deze genegeerd moeten worden.
Maar dat is nóg lastigere materie dan boost mappen...

maxmink93
Geregistreerd lid

Bericht door maxmink93 » za 29 nov, 2014 18:17

Je 19t zal niet veel doen voor 3000 rpm. Helaas

Nairua
Donateur
Donateur

Bericht door Nairua » za 29 nov, 2014 21:26

19T? Welke? :p

Heb halve kortsluiting op m'n achterlicht. Aansluiting wordt erg heet en het achterlicht brandt maar voor 30%. Ofzo.

Nieuwe connector nodig: alles is aan het samensmelten.

Nairua
Donateur
Donateur

Re: MY03 SS 2.0T Aero (Steg 6)

Bericht door Nairua » di 02 dec, 2014 21:49

Ophangrubbers achter komen sneller los dan verwacht. Om de 100km mag ik weer gaan schuiven.

Zijn de rubbers de enige dingen die erop horen te zitten of moet er ook nog iets op het einde van de buizen om te voorkomen dat de rubbers verdwijnen?

ZSR
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door ZSR » wo 03 dec, 2014 2:14

Er zitten soms van die metalen klemmetjes op. Maar heb die bij de 9-3 nog niet gezien. Heb je een custom uitlaat zonder verdikking of haakje aan het einde misschien? Anders eens powerflex gebruiken voor de ophanging, wat stugger en kleinere gaatjes.

Hoe doe je dat nu weer met je lampen?? En de boel laten smelten?? Wat draai jij achterin, een disco.. :mrgreen:

Nairua
Donateur
Donateur

Bericht door Nairua » do 04 dec, 2014 21:10

Het waren klemmetjes die misten. Wellicht vergeten bij montage.

Gisteren dakdragers opgehaald met, ik meen, 4 rubbers. Deze ochtend waren er nog maar 3. Nog maar een set dakdragers gehaald dan. Zucht.

Wel cheapy een set winterbanden met Vector velgjes op de kop getikt. Dat dan weer wel.

Turbo deed weer stom deze koude morgen. Twee keer P0033 op 15min.

Oh, voor wie de veiligheid van Saab wil zien, ga eens naar SaabSupply. Staat een 9-3 Cabrio die van achteren helemaal in elkaar zit. Kooi intact, zelfs de achterbank is niets aan.

Plaats reactie