9000 freaks
-
- Donateur (7x)
- Berichten: 31470
- Lid geworden op: vr 29 dec, 2006 1:16
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: 9000 freaks
Is dat de oude van Bram?
- Turbobakk
- Donateur (7x)
- Berichten: 2064
- Lid geworden op: vr 10 okt, 2003 16:04
- Regio: NL - Provincie Flevoland
Re: 9000 freaks
Nee, die is het niet. Deze is "gewoon" Midnight Blue. Die van Bram was Le Mans Blue
Turbobakk
Saab 9-3 Turbo S 2000 ( T7 B205R)
Saab 900 Classic Cabrio 1994
Saab 9000 T16 Airflow 1988
Saab Sonett 1973
Saab 9-3 Turbo S 2000 ( T7 B205R)
Saab 900 Classic Cabrio 1994
Saab 9000 T16 Airflow 1988
Saab Sonett 1973
- Gele aero
- Donateur (8x)
- Berichten: 6826
- Lid geworden op: do 18 sep, 2003 22:49
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: 9000 freaks
Mocht de deal niet doorgaan dan hoor ik graag de specs van de auto. Een 9000 Aero staat nog altijd op het lijstje!
Saab 9-5 2.3t Biopower Vector (2007)
Ex: Saab 9000 Aero (1994), Saab 900 2.0i Classic Aero (1994), Saab 900 T16 Aero (1990), 9-5 Aero Estate (2000), 900S, 9-5 estate 2.0T, 9000 Anni (1997), 900 2.1, 9000 2.0i (1993), 90, 900T8.
Ex: Saab 9000 Aero (1994), Saab 900 2.0i Classic Aero (1994), Saab 900 T16 Aero (1990), 9-5 Aero Estate (2000), 900S, 9-5 estate 2.0T, 9000 Anni (1997), 900 2.1, 9000 2.0i (1993), 90, 900T8.
-
- Donateur
- Berichten: 186
- Lid geworden op: vr 13 jan, 2006 15:09
- Regio: - kies een regio
Re: 9000 freaks
Goedemorgen 9000 freaks,
Ik heb een vraag over de stoelverwarming in Aero stoelen. Ik heb dit soort stoelen in mijn Classic gebouwd en wil ze nu aansluiten, maar niet met de bijbehorende regelaars. Dus ik wil weten welke twee draden ik moet pakken vanaf de stekker die al in de Caab ligt om er gewoon een aan/uit schakelaar van te maken. Ik hou niet van stoelverwarming, dus wil het alleen gebruiken voor een korte opwarming van het zitvlak op koude ochtenden.
Iemand die daarvoor heldere instructies kan geven?
Alvast bedankt!
Ik heb een vraag over de stoelverwarming in Aero stoelen. Ik heb dit soort stoelen in mijn Classic gebouwd en wil ze nu aansluiten, maar niet met de bijbehorende regelaars. Dus ik wil weten welke twee draden ik moet pakken vanaf de stekker die al in de Caab ligt om er gewoon een aan/uit schakelaar van te maken. Ik hou niet van stoelverwarming, dus wil het alleen gebruiken voor een korte opwarming van het zitvlak op koude ochtenden.
Iemand die daarvoor heldere instructies kan geven?
Alvast bedankt!
- Jungleman
- Geregistreerd lid
- Berichten: 7966
- Lid geworden op: vr 03 apr, 2009 16:42
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: 9000 freaks
wellicht dat forummer Rhinobirds er een zinnig woord over kan zeggen?
zakelijk:
VDLBerkhof Ambassador & Citea, deels electrisch
Ebusco 3.0 (da's geen bus)
POD-wagen: MG ZS
privé:
de Caap: [1994 Mercury Capri 1.6 16v]
de OdoardoGrijze: [1986 Saab 9000i CC]
de Scarabeegroene: [1998 Saab 9000 2.0t A50 RHD]
Dagelijks: Volvo V70 2.4i
VDLBerkhof Ambassador & Citea, deels electrisch
Ebusco 3.0 (da's geen bus)
POD-wagen: MG ZS
privé:
de Caap: [1994 Mercury Capri 1.6 16v]
de OdoardoGrijze: [1986 Saab 9000i CC]
de Scarabeegroene: [1998 Saab 9000 2.0t A50 RHD]
Dagelijks: Volvo V70 2.4i
- Rhinobirds
- Geregistreerd lid
- Berichten: 989
- Lid geworden op: zo 20 jan, 2008 19:41
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: 9000 freaks
Zo uit mijn hoofd, de dikke zwarte en gele zijn verwarming, de blauwe is van de temperatuursensor en heb je dan niet nodig. Even met de multiemeter meten of je een weerstand van een tiental ohm meet en dan weet je dat je de goede hebt.
Maar in een late classic (na 1990 zoiets) ligt in ieder geval voor de bestuurder al wel de kabels om het aan te sluiten zoals het in de 9000 zit. Ergens in het dash de stekker opduiken voor de 9000 schakelaar en ergens onder de achterbank een verloopstekker maken en erin steken. Even zoeken in het 900 gedeelte voor een handleiding.
Ah, gevonden:
viewtopic.php?f=6&t=126351#p1368232" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.jackvanbeek.nl/auto/saab900/ ... ndex.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar in een late classic (na 1990 zoiets) ligt in ieder geval voor de bestuurder al wel de kabels om het aan te sluiten zoals het in de 9000 zit. Ergens in het dash de stekker opduiken voor de 9000 schakelaar en ergens onder de achterbank een verloopstekker maken en erin steken. Even zoeken in het 900 gedeelte voor een handleiding.
Ah, gevonden:
viewtopic.php?f=6&t=126351#p1368232" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.jackvanbeek.nl/auto/saab900/ ... ndex.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
1996 SAAB 9000CSE LPG
1996 SAAB 9000CSE LPG (gedemonteerd)
1989 SAAB 900C LPG (gedemonteerd)
1986 SAAB 900 T8 (projectje)
1996 SAAB 9000CSE LPG (gedemonteerd)
1989 SAAB 900C LPG (gedemonteerd)
1986 SAAB 900 T8 (projectje)
- Jungleman
- Geregistreerd lid
- Berichten: 7966
- Lid geworden op: vr 03 apr, 2009 16:42
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: 9000 freaks
kijk aan....weer een oplossing aangedragen!
vanochtend (eindelijk, na 2 maanden) mijn Scarabee-9000-Anni bij de garage opgehaald. apk was geregeld: remslangen en delen van de remleidingen achter waren 'op' (pitroest in de leiding). en het advies gekregen dat de remblokken voor bijna op zijn, dus dat wordt weer een (zater-/zon-)dagje sleutelen voor nieuwe remblokken. voordat ik ze bestel even de schijfdikte meten, kan eventueel vervangen van de voorschijven in een moeite door.
en zsm even wassen want ze ziet er niet uit
vanochtend (eindelijk, na 2 maanden) mijn Scarabee-9000-Anni bij de garage opgehaald. apk was geregeld: remslangen en delen van de remleidingen achter waren 'op' (pitroest in de leiding). en het advies gekregen dat de remblokken voor bijna op zijn, dus dat wordt weer een (zater-/zon-)dagje sleutelen voor nieuwe remblokken. voordat ik ze bestel even de schijfdikte meten, kan eventueel vervangen van de voorschijven in een moeite door.
en zsm even wassen want ze ziet er niet uit
zakelijk:
VDLBerkhof Ambassador & Citea, deels electrisch
Ebusco 3.0 (da's geen bus)
POD-wagen: MG ZS
privé:
de Caap: [1994 Mercury Capri 1.6 16v]
de OdoardoGrijze: [1986 Saab 9000i CC]
de Scarabeegroene: [1998 Saab 9000 2.0t A50 RHD]
Dagelijks: Volvo V70 2.4i
VDLBerkhof Ambassador & Citea, deels electrisch
Ebusco 3.0 (da's geen bus)
POD-wagen: MG ZS
privé:
de Caap: [1994 Mercury Capri 1.6 16v]
de OdoardoGrijze: [1986 Saab 9000i CC]
de Scarabeegroene: [1998 Saab 9000 2.0t A50 RHD]
Dagelijks: Volvo V70 2.4i
Re: 9000 freaks
Mits de paspen en andere bout niet gaar gedraaid zijn...Jungleman schreef:kan eventueel vervangen van de voorschijven in een moeite door
1 fiets in werkende staat - een paar NSB treinen - Audi A3 e-tron - Mitsubishi iMiev
Ex: Mitsu Galant '98 LPG - 9000 CSE '97 LPG - 9000 CSE '97 - 9000 CSE '98 - Daihatsu Charade '84 RHD (verkocht) - 96 (gesloopt) - 99 '70 (verkocht) - 96 (geruild) - 96 '79 Kermit (verkocht)
Ex: Mitsu Galant '98 LPG - 9000 CSE '97 LPG - 9000 CSE '97 - 9000 CSE '98 - Daihatsu Charade '84 RHD (verkocht) - 96 (gesloopt) - 99 '70 (verkocht) - 96 (geruild) - 96 '79 Kermit (verkocht)
-
- Donateur
- Berichten: 186
- Lid geworden op: vr 13 jan, 2006 15:09
- Regio: - kies een regio
Re: 9000 freaks
Dank voor de hulp mannen. Ik ga voor de gele en zwarte draad, want het aan/uit knopje zit al in het dashboard
@Jungleman: ja, dat had ik ook even bij de laatste beurt. Remslangen en remleidingen.... pittig grapje qua rekening, maar alles is nu weer fris en de zwarte Aero kan er weer even tegenaan. Mijn zoon rijdt er nu tijdelijk in en die krijgt deze maand een autootje van de zaak. Kijk er enorm naar uit om zelf weer in dat brulijzer te gaan rijden. De zilveren 9000 gaan we sparen in de winter. Die moet zo mooi blijven als ie is en wel nog jaaaaaaaaaren!
@Jungleman: ja, dat had ik ook even bij de laatste beurt. Remslangen en remleidingen.... pittig grapje qua rekening, maar alles is nu weer fris en de zwarte Aero kan er weer even tegenaan. Mijn zoon rijdt er nu tijdelijk in en die krijgt deze maand een autootje van de zaak. Kijk er enorm naar uit om zelf weer in dat brulijzer te gaan rijden. De zilveren 9000 gaan we sparen in de winter. Die moet zo mooi blijven als ie is en wel nog jaaaaaaaaaren!
- Wouter
- Donateur (2x)
- Berichten: 8431
- Lid geworden op: do 30 okt, 2003 1:00
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: 9000 freaks
Jungleman, is het geen idee om zo'n Chinees felssetje voor remleidingen aan te schaffen voor gebruik in Leusden? Slechte stukken remleiding kom je nou eenmaal vaker tegen bij oudere auto's. Zo'n setje kost niks en remleiding is ook tientjeswerk. Het is toch ook zonde om je auto twee maanden bij een garage te moeten achterlaten voor zo'n klusje van niks.
- brinky
- Donateur
- Berichten: 19970
- Lid geworden op: do 21 aug, 2003 13:38
- Regio: NL - Provincie Overijssel
- Contacteer:
Re: 9000 freaks
Koop dan het setje van Midlock... is nauwelijks duurder en geen troep. Gebruik ik bijna dagelijks.
Er zijn overigens ook knelkoppelingen die je op de originele leiding kunt monteren in de handel. Is APK en TUV (en weet ik veel wat nog meer) goedgekeurd. Dat maakt het leven helemaal makkelijk, want dan maak je op de werkbank het nieuwe stukje leiding klaar en schroef je het onder de auto met een knelkoppelingetje aan elkaar.
Koop ze wel van een goed merk; de immitatie is troep en werkt niet fijn.
Er zijn overigens ook knelkoppelingen die je op de originele leiding kunt monteren in de handel. Is APK en TUV (en weet ik veel wat nog meer) goedgekeurd. Dat maakt het leven helemaal makkelijk, want dan maak je op de werkbank het nieuwe stukje leiding klaar en schroef je het onder de auto met een knelkoppelingetje aan elkaar.
Koop ze wel van een goed merk; de immitatie is troep en werkt niet fijn.
'90 900 T16 Red Bull 5 deurs - '83 99 T16LPG 2 deurs Red Welpje - '99 Saab 9-3 Viggen cabrio - '00 Saab 9-5 3.0t V6 LPG - '65 Saab 96 tweetakt
Saab Service Oost - Inkoop, verkoop, reparatie, onderhoud en restauratie
Saab Service Oost - Inkoop, verkoop, reparatie, onderhoud en restauratie
- brinky
- Donateur
- Berichten: 19970
- Lid geworden op: do 21 aug, 2003 13:38
- Regio: NL - Provincie Overijssel
- Contacteer:
Re: 9000 freaks
'90 900 T16 Red Bull 5 deurs - '83 99 T16LPG 2 deurs Red Welpje - '99 Saab 9-3 Viggen cabrio - '00 Saab 9-5 3.0t V6 LPG - '65 Saab 96 tweetakt
Saab Service Oost - Inkoop, verkoop, reparatie, onderhoud en restauratie
Saab Service Oost - Inkoop, verkoop, reparatie, onderhoud en restauratie
- Wouter
- Donateur (2x)
- Berichten: 8431
- Lid geworden op: do 30 okt, 2003 1:00
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: 9000 freaks
Okay.. ja deze ken ik, met zo'n kogeltje erin. Maar kan je deze dingen monteren zonder eerst een trompetje op de leiding te maken?
- Rhinobirds
- Geregistreerd lid
- Berichten: 989
- Lid geworden op: zo 20 jan, 2008 19:41
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: 9000 freaks
Deze set bijvoorbeeld? Zit ook gelijk wat buiggereedschap bij en is net geen 100.brinky schreef:Koop dan het setje van Midlock... is nauwelijks duurder en geen troep. Gebruik ik bijna dagelijks.
1996 SAAB 9000CSE LPG
1996 SAAB 9000CSE LPG (gedemonteerd)
1989 SAAB 900C LPG (gedemonteerd)
1986 SAAB 900 T8 (projectje)
1996 SAAB 9000CSE LPG (gedemonteerd)
1989 SAAB 900C LPG (gedemonteerd)
1986 SAAB 900 T8 (projectje)