turbo minder krachtig

2002-2012
9-3turbo205
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: turbo minder krachtig

Bericht door 9-3turbo205 » di 28 okt, 2014 10:59

mwoa, was niet zo'n verschil als ik hoopte. Ik heb 'm gekit, misschien was dat wel niet zo verstandig. Is natuurlijk niet een erg definitieve oplossing, kit op een bewegend rubber onderdeel.

En misschien staat de foutcode er nog wel in ondanks de reset, tijd voor een obd apparaatje...

Tom1986
Geregistreerd lid

Bericht door Tom1986 » di 28 okt, 2014 17:39

ik merkte wel degelijk verschil :lol: gelijk ook de 2 evap kleppen vervangen, en alle harde plastic slangen (kan nooit geen kwaad leek mij)

iluvsanela
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door iluvsanela » di 28 okt, 2014 18:27

Door universele slang vervangen, of nieuwe originele besteld?

iluvsanela
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door iluvsanela » di 28 okt, 2014 18:57

9-3turbo205 schreef:kit op een bewegend rubber onderdeel.
De rand beweegt niet, alleen het midden.
Zo heb ik hem gekit, het membraan zit nu met de rand vast aan het kunststof deel met de gaatjes rondom:

Afbeelding

Zo zit hij ook in elkaar uiteindelijk en weet ik zeker dat de kit vast blijft zitten.
Eerst het membraan en kunststof deel goed schoongemaakt en ontvet, anders weet ik zeker dat het niet hecht.
De kraag van het membraan heb ik trouwens ook opgeschuurd met schuurpapier.

Maar uiteindelijk zit er nu dus een nieuwe in ;)

Tom1986
Geregistreerd lid

Bericht door Tom1986 » wo 29 okt, 2014 17:37

iluvsanela schreef:Door universele slang vervangen, of nieuwe originele besteld?
siliconen slangen, en 2 stalen evap kleppen :D

ZSR
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door ZSR » vr 11 mar, 2016 17:27

Even wat ervaring delen, deze week de dumpvalve opengeschroefd van een td04-11t (1.8t vanaf my2006) en een td04-14t. Zelfde dumpvalves. Er zit geen pakking tussen. Scheelt weer.

Dacht er even een sterkere forge veer in te kunnen zetten. Biesheuvel had ze in iedergeval niet. En wat er was aan forge veren en zou passen was slapper dan origineel. Iemand hier ervaring mee. Dus even shim erin gelegd, zou nu 12% kortere wef af moeten leggen en wat meer voorgespannen staan. Ik had namelijk last van het feit dat door de toegenomen turbo druk de dump open geduwd werd rond de 3000 toeren bij fel gas erop. Flutter als gevolg.

Tot nu toe geen flutter, morgen met Vincent en open lambda eens kijken of het nu beter gaat.

Sander1337
Geregistreerd lid

Bericht door Sander1337 » do 31 mar, 2016 15:09

maxmink93 schreef:Als je stukjes turbo in je olie krijgt krijgt dan is er toch echt iets niet ok, dan zal hij waarschijnlijk ook niet meer lopen denk ik :lol:..

Olie in je inlaat traject is normaal, in zekere maten dan. Komt door je carter ventilatie, niet door de turbo.

Check je membraam is.. Is al een paar keer gezegd. Dit is vaak de oorzaak dan de B207's hun lucht niet halen.
Olie in je turbo is niet normaal maar gebeurt wel. Dit kun je tegengaan door een labirinth filter op je carterontluchting te bouwen. Ik ben al een tijd op zoek naar zo een voor de 1.9 TiD, iemand enig idee waar ik die kan kopen? Of zit dat er standaard al op? Zou toch niet moeten kunnen dat er na een filter nog olie in je turbo kotm?

ZSR
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door ZSR » vr 01 apr, 2016 14:17

Bedoel je de slang van de carter door twee en er een glazen potje tussen hangen? Volgens mij heb ik dat wel eens gelezen op het forum. Was toen een discussie of dit wel/niet nodig was..

Plaats reactie