SAAB/NEVS part II
- Arbilen
- Geregistreerd lid
- Berichten: 5215
- Lid geworden op: di 29 mei, 2007 22:36
- Regio: NL - Provincie Overijssel
- Contacteer:
Re: SAAB/NEVS part II
Ik ben ook van de Roger Moore-generatie, maar moet bekennen dat ik het vliegtuiglogo van 1969 erg mooi vind. Saab Scania staat voor mij ook wel een beetje voor de periode dat Opel zich ging bemoeien met Saab en daarna werd het allemaal minder....
Ex 9-3 2.2TiD, 9-3 cabrio, 9-5 Vector, 99GL '82, 9-3 Estate, 9-3 Aero cabrio RHD, Saab 900 t sedan 1982,9-3 cabrio 2.0t 2003, cabrio 2.0T 2007
Nu: Saab 95 'Trol' uit 1975 en 9-3 Aero cabrio 2008
Facebook: www.facebook.com/saabvriendentwente en Twitter: @saabvrienden
Nu: Saab 95 'Trol' uit 1975 en 9-3 Aero cabrio 2008
Facebook: www.facebook.com/saabvriendentwente en Twitter: @saabvrienden
- DaVinz
- Geregistreerd lid
- Berichten: 12238
- Lid geworden op: wo 22 jun, 2005 19:43
- Regio: United Kingdom - Verenigd Koninkrijk
Re: SAAB/NEVS part II
het eerste saab logo lijkt wel wat op het nieuwe fiat logo. ..
9-3 Vector cabrio ‘09 RHD | 900NG SE T '97| 900 16T cabrio '86| 900 Turbo LUX '83| Sonett III '73
RIP: 9³ LPT '01| 9-5 2.0t Estate '00| 900NG '98| 900'87| 900 i'87| 900 i'85| 99 GL '83 (mam)| 99 Turbo '80|
RIP: 9³ LPT '01| 9-5 2.0t Estate '00| 900NG '98| 900'87| 900 i'87| 900 i'85| 99 GL '83 (mam)| 99 Turbo '80|
- fb8
- Geregistreerd lid
- Berichten: 72
- Lid geworden op: ma 23 feb, 2009 22:18
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Re: SAAB/NEVS part II
Krijg net het hele reorganisatieplan van NEVS in de mail.Staat ook op de website!
En deze is wel in het Engels.
En deze is wel in het Engels.
vader van Joep97
9-3 estate 2007
9-3 estate 2007
- levensnevel
- Donateur (3x)
- Berichten: 3154
- Lid geworden op: wo 09 mei, 2012 18:37
- Regio: NL - Provincie Limburg
- Contacteer:
Re: SAAB/NEVS part II
en die link naar dat engelstalige document
http://hamilton.sidvisning.se/reorganisationplan/" onclick="window.open(this.href);return false;
happy reading
http://hamilton.sidvisning.se/reorganisationplan/" onclick="window.open(this.href);return false;
happy reading
Gammal kärlek rostar aldrig!
tot 161118 een Dame Edna 1.9TiD sedan editione 2006 met DENSO navigatie v.2015 - 355.770 km
life & times @ http://www.autoweek.nl/autoreview/41238 ... 19-tid-arc" onclick="window.open(this.href);return false;
verbruik @ https://www.spritmonitor.de/en/detail/713610.html" onclick="window.open(this.href);return false;
tot 161118 een Dame Edna 1.9TiD sedan editione 2006 met DENSO navigatie v.2015 - 355.770 km
life & times @ http://www.autoweek.nl/autoreview/41238 ... 19-tid-arc" onclick="window.open(this.href);return false;
verbruik @ https://www.spritmonitor.de/en/detail/713610.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 1385
- Lid geworden op: zo 21 feb, 2010 17:52
- Regio: - kies een regio
Re: SAAB/NEVS part II
Knap stukje papier. Als Kai hiermee wegkomt, mag ie zijn handjes dichtknijpen.
Geen concreet bussiness plan: geen namen van investeerders en geen harde cijfers die er toe doen.
Het maakt meer de indruk van "going through the motions" op weg naar het faillissement.
Waarom zouden nieuwe investeerders 20 miljoen zweedse kronen ophoesten voor Kai en hem dan ook nog toelaten als 20%+ stake holder?
Je kunt toch niet zeggen, dat Kai als nieuwkomer erg succesvol is geweest met zijn NEVS avontuur in de automotive industrie, of wel?
Het stuk over de de EV techniek is wel zeer interessant en informatief als het over de technologie gaat.
Bijvoorbeeld de 146Wh/kg LFP accu's. Hoogwaardige Japanse technologie. Er zitten hogere energiedichtheden aan te komen.
Maar hoe staat het met de prijsstelling ten opzichte van de competetie, waaronder Tesla met de gigafabriek? Dat is info die er toe doet.
Dit soort concrete cijfers worden niet verstrekt, maar wel een (opgepoetste?) balans, die weinig zegt over de toekomst.
Kortom, mooi ogend rapport, maar het zegt weinig of niets over de levensvatbaarheid.
Geen concreet bussiness plan: geen namen van investeerders en geen harde cijfers die er toe doen.
Het maakt meer de indruk van "going through the motions" op weg naar het faillissement.
Waarom zouden nieuwe investeerders 20 miljoen zweedse kronen ophoesten voor Kai en hem dan ook nog toelaten als 20%+ stake holder?
Je kunt toch niet zeggen, dat Kai als nieuwkomer erg succesvol is geweest met zijn NEVS avontuur in de automotive industrie, of wel?
Het stuk over de de EV techniek is wel zeer interessant en informatief als het over de technologie gaat.
Bijvoorbeeld de 146Wh/kg LFP accu's. Hoogwaardige Japanse technologie. Er zitten hogere energiedichtheden aan te komen.
Maar hoe staat het met de prijsstelling ten opzichte van de competetie, waaronder Tesla met de gigafabriek? Dat is info die er toe doet.
Dit soort concrete cijfers worden niet verstrekt, maar wel een (opgepoetste?) balans, die weinig zegt over de toekomst.
Kortom, mooi ogend rapport, maar het zegt weinig of niets over de levensvatbaarheid.
Saab 9-3 2.0i automaat youngtimer. Next: Waterstof? WelNEE!: Niet echt duurzaam:
h2sciencecoalition.com en phys.org/news/2006-12-hydrogen-economy-doesnt.html
h2sciencecoalition.com en phys.org/news/2006-12-hydrogen-economy-doesnt.html
- RoelandV
- Geregistreerd lid
- Berichten: 12719
- Lid geworden op: wo 13 jan, 2010 20:15
- Regio: - kies een regio
Re: SAAB/NEVS part II
Er is gisteren een bericht verschenen over Nevs op Göteborgs Posten:
Heb het bericht even met google-translate vertaald:
Heb het bericht even met google-translate vertaald:
Bron: http://www.gp.se/ekonomi/1.2507699-nevs ... huvudagareEen grote Aziatische autofabrikanten kan de nieuwe hoofdaandeelhouder van Nevs zijn. Als de deal scheuren zal produceren voor anderen om het bedrijf te redden. Deze week kregen 155 mensen gaan van de fabrikant van het voertuig Nevs in Trollhättan en nu vraag je om meer tijd voor de wederopbouw van de vergadering van de schuldeisers van volgende week. De bewindvoerder, advocaat Lars Eric Gustafsson, nog steeds denken dat er een groot verschil tussen wat er gebeurt in Nevs in vergelijking met wat er gebeurd is in Victor Muller Saab. Je moet niet vergeten dat Kai Johan Jiang investeerde meer dan drie miljard euro in Trollhättan. Victor Muller ook geen spanning zelf geïnvesteerd, zegt hij. Het merendeel van de schulden die het bedrijf heeft - 1.2 op een totaal van SEK 1,9 miljard, volgens het reorganisatieplan - is over de leningen van de belangrijkste eigenaar Kai Johan Jiang bedrijven.
Sinds enige tijd onderhandelen de fabrikant van het voertuig op de samenwerking met twee Aziatische autofabrikanten - volgens P4 West Dongfeng Chinese en Indiase Mahindra - te brengen in meer kapitaal. Het reorganisatieplan stelt dat een van de bedrijven nieuwe meerderheid eigenaar kan worden. De huidige fabrikant zou, volgens het plan, het kopen van maximaal 80 procent van Nevs - en het idee is dat Saab de fabrikant premium merk zal zijn.
Het andere bedrijf is in onderhandeling om de helft eigenaar van een nieuw opgerichte dochteronderneming, voor samenwerking op het gebied van ontwikkeling. Het reorganisatieplan, schrijft Lars Eric Gustafsson dat er meer vooruitgang in de onderhandelingen in de afgelopen week is geweest. Ze hebben een aantal verschillende ideeën over eigendom gehad. Het is bovenal percentages en bedragen besproken, zei hij. De onderhandelingen met de twee producenten in de vorm van drie-party waar het doel is om een overeenkomst met beide bereiken. Ik geloof dat het mogelijk is om de onderhandelingen af te ronden. Ze zijn zo ver gekomen en het is zo groot serieuze acteurs, zegt Lars Eric Gustafsson.
Wanneer de onderhandelingen zijn voltooid?
- Je kunt niet zeggen, en dat is waarom we hebben een plan B. Tijd is geld immers, zoals u weet. Reserve plan is om te werken als onderaannemer voor andere fabrikanten. Het kan van alles zijn van de verkoop van diensten aan de kunst voor de vervaardiging van onderdelen of complete auto. Het is over het gebruik van de fabriek betrekken bij het testen en ontwikkeling en bieden technische middelen. Er is een logica in, zegt Fredrik Sidahl, voorzitter van de onderaannemers organisatie FKG. Hij gelooft dat Nevs onderaannemers in de huidige situatie is gunstig voor een langere rekonstruktionstid. Maar ze zullen willen dat de volledige prijs van de dag is het bedrijf weer up and running. Ik denk nauwelijks dat zij instemmen met een regeling.
Keep on smiling!
- Michel Annink
- Geregistreerd lid
- Berichten: 251
- Lid geworden op: ma 18 mar, 2013 23:11
- Regio: Sverige - Zweden
Re: SAAB/NEVS part II
Ik heb er een stukje over geschreven op Saabblog met daarin ook links naar het Engelstalige reorganisatieplan en de brief die naar alle schuldeisers is gegaan.RoelandV schreef:Er is gisteren een bericht verschenen over Nevs op Göteborgs Posten:
Heb het bericht even met google-translate vertaald:
Bron: http://www.gp.se/ekonomi/1.2507699-nevs ... huvudagareEen grote Aziatische autofabrikanten kan de nieuwe hoofdaandeelhouder van Nevs zijn. Als de deal scheuren zal produceren voor anderen om het bedrijf te redden. Deze week kregen 155 mensen gaan van de fabrikant van het voertuig Nevs in Trollhättan en nu vraag je om meer tijd voor de wederopbouw van de vergadering van de schuldeisers van volgende week. De bewindvoerder, advocaat Lars Eric Gustafsson, nog steeds denken dat er een groot verschil tussen wat er gebeurt in Nevs in vergelijking met wat er gebeurd is in Victor Muller Saab. Je moet niet vergeten dat Kai Johan Jiang investeerde meer dan drie miljard euro in Trollhättan. Victor Muller ook geen spanning zelf geïnvesteerd, zegt hij. Het merendeel van de schulden die het bedrijf heeft - 1.2 op een totaal van SEK 1,9 miljard, volgens het reorganisatieplan - is over de leningen van de belangrijkste eigenaar Kai Johan Jiang bedrijven.
Sinds enige tijd onderhandelen de fabrikant van het voertuig op de samenwerking met twee Aziatische autofabrikanten - volgens P4 West Dongfeng Chinese en Indiase Mahindra - te brengen in meer kapitaal. Het reorganisatieplan stelt dat een van de bedrijven nieuwe meerderheid eigenaar kan worden. De huidige fabrikant zou, volgens het plan, het kopen van maximaal 80 procent van Nevs - en het idee is dat Saab de fabrikant premium merk zal zijn.
Het andere bedrijf is in onderhandeling om de helft eigenaar van een nieuw opgerichte dochteronderneming, voor samenwerking op het gebied van ontwikkeling. Het reorganisatieplan, schrijft Lars Eric Gustafsson dat er meer vooruitgang in de onderhandelingen in de afgelopen week is geweest. Ze hebben een aantal verschillende ideeën over eigendom gehad. Het is bovenal percentages en bedragen besproken, zei hij. De onderhandelingen met de twee producenten in de vorm van drie-party waar het doel is om een overeenkomst met beide bereiken. Ik geloof dat het mogelijk is om de onderhandelingen af te ronden. Ze zijn zo ver gekomen en het is zo groot serieuze acteurs, zegt Lars Eric Gustafsson.
Wanneer de onderhandelingen zijn voltooid?
- Je kunt niet zeggen, en dat is waarom we hebben een plan B. Tijd is geld immers, zoals u weet. Reserve plan is om te werken als onderaannemer voor andere fabrikanten. Het kan van alles zijn van de verkoop van diensten aan de kunst voor de vervaardiging van onderdelen of complete auto. Het is over het gebruik van de fabriek betrekken bij het testen en ontwikkeling en bieden technische middelen. Er is een logica in, zegt Fredrik Sidahl, voorzitter van de onderaannemers organisatie FKG. Hij gelooft dat Nevs onderaannemers in de huidige situatie is gunstig voor een langere rekonstruktionstid. Maar ze zullen willen dat de volledige prijs van de dag is het bedrijf weer up and running. Ik denk nauwelijks dat zij instemmen met een regeling.
http://saabblog.net/2014/10/02/plan-b/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 363
- Lid geworden op: di 01 apr, 2014 18:14
- Regio: Sverige - Zweden
Re: SAAB/NEVS part II
Get live text information from Nevs meeting 2014-10-08 here:
(swedish)
http://sverigesradio.se/sida/gruppsida. ... el=5984768" onclick="window.open(this.href);return false;
(swedish)
http://sverigesradio.se/sida/gruppsida. ... el=5984768" onclick="window.open(this.href);return false;
- levensnevel
- Donateur (3x)
- Berichten: 3154
- Lid geworden op: wo 09 mei, 2012 18:37
- Regio: NL - Provincie Limburg
- Contacteer:
Re: SAAB/NEVS part II
http://www.saabsunited.com/2014/10/nevs ... inues.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Gammal kärlek rostar aldrig!
tot 161118 een Dame Edna 1.9TiD sedan editione 2006 met DENSO navigatie v.2015 - 355.770 km
life & times @ http://www.autoweek.nl/autoreview/41238 ... 19-tid-arc" onclick="window.open(this.href);return false;
verbruik @ https://www.spritmonitor.de/en/detail/713610.html" onclick="window.open(this.href);return false;
tot 161118 een Dame Edna 1.9TiD sedan editione 2006 met DENSO navigatie v.2015 - 355.770 km
life & times @ http://www.autoweek.nl/autoreview/41238 ... 19-tid-arc" onclick="window.open(this.href);return false;
verbruik @ https://www.spritmonitor.de/en/detail/713610.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- levensnevel
- Donateur (3x)
- Berichten: 3154
- Lid geworden op: wo 09 mei, 2012 18:37
- Regio: NL - Provincie Limburg
- Contacteer:
Re: SAAB/NEVS part II
Tim's take
http://www.saabsunited.com/2014/10/my-t ... -saab.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.saabsunited.com/2014/10/my-t ... -saab.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Gammal kärlek rostar aldrig!
tot 161118 een Dame Edna 1.9TiD sedan editione 2006 met DENSO navigatie v.2015 - 355.770 km
life & times @ http://www.autoweek.nl/autoreview/41238 ... 19-tid-arc" onclick="window.open(this.href);return false;
verbruik @ https://www.spritmonitor.de/en/detail/713610.html" onclick="window.open(this.href);return false;
tot 161118 een Dame Edna 1.9TiD sedan editione 2006 met DENSO navigatie v.2015 - 355.770 km
life & times @ http://www.autoweek.nl/autoreview/41238 ... 19-tid-arc" onclick="window.open(this.href);return false;
verbruik @ https://www.spritmonitor.de/en/detail/713610.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 363
- Lid geworden op: di 01 apr, 2014 18:14
- Regio: Sverige - Zweden
Re: SAAB/NEVS part II
In swedish motor press they write:
1 and half month to finish the negotiations and Saab will come with 4 new models:
http://www.automotorsport.se/artiklar/n ... abmodeller" onclick="window.open(this.href);return false;
1 and half month to finish the negotiations and Saab will come with 4 new models:
http://www.automotorsport.se/artiklar/n ... abmodeller" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: SAAB/NEVS part II
Serieus? Hij heeft echt geen idee waar hij over praat. Meer oude en verkeerde ideeen die de ronde doen in de afgelopen 10 jaar. Maar ja, de blog, de adverteerders en het kleine groepje enthousiastelingen dat nog steeds waanvoorstellingen heeft over een toekomst van Saab in de westerse wereld moeten worden gevoerd met flauwekul.Style&Co schreef:hele goede analyse van Tim
En iedereen die vindt dat NEVS "his good friend Castriota" moet aanstellen is niet helemaal goed bij zijn hoofd....
Laatst gewijzigd door wulf op do 09 okt, 2014 17:11, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 1385
- Lid geworden op: zo 21 feb, 2010 17:52
- Regio: - kies een regio
Re: SAAB/NEVS part II
Volgens
http://saabblog.net/2014/10/08/nevs-rekonstruktion/
kan de reconstructie periode tot een jaar worden verlengd.
Nuchtere kijk op de stand van zaken. Zonder roze Saab bril.
Voor 29 november een deal lijkt mij erg onwaarschijnlijk.
http://saabblog.net/2014/10/08/nevs-rekonstruktion/
kan de reconstructie periode tot een jaar worden verlengd.
Nuchtere kijk op de stand van zaken. Zonder roze Saab bril.
Voor 29 november een deal lijkt mij erg onwaarschijnlijk.
Saab 9-3 2.0i automaat youngtimer. Next: Waterstof? WelNEE!: Niet echt duurzaam:
h2sciencecoalition.com en phys.org/news/2006-12-hydrogen-economy-doesnt.html
h2sciencecoalition.com en phys.org/news/2006-12-hydrogen-economy-doesnt.html
- Thieuke
- Donateur (3x)
- Berichten: 7684
- Lid geworden op: vr 04 mar, 2011 20:26
- Regio: BE - Antwerpen / Anvers
- Contacteer:
Re: SAAB/NEVS part II
Tsja, helaas gaan mijn gedachten ook eerder richting de denkrichting van Wulf. Heel helaas.
In den beginne had ik nog een klein beejte hoop op NEVS, dacht dat er wellicht leuke dingen gingen gebeuren, vooral door de manier waarop dat kleine beetje nieuws elke keer naar buiten kwam, dacht ik: ze zeggen nu nog weinig en dan komen ze ineens met een enorme update/klapper met een nieuw goed product naar buiten, maar helaas. Het is haast alleen maar kommer en kwel.....
In den beginne had ik nog een klein beejte hoop op NEVS, dacht dat er wellicht leuke dingen gingen gebeuren, vooral door de manier waarop dat kleine beetje nieuws elke keer naar buiten kwam, dacht ik: ze zeggen nu nog weinig en dan komen ze ineens met een enorme update/klapper met een nieuw goed product naar buiten, maar helaas. Het is haast alleen maar kommer en kwel.....
Volvo V70 D4 Polestar+ tuned (201 pk / 440 Nm) MY2015
Saab 900 T16 Project car MY1987
Saab 900 T16 Project car MY1987