Parkeerstand automaat

2010-2012
U-Poll
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Re: Parkeerstand automaat

Bericht door U-Poll » ma 29 sep, 2014 9:27

[Even dit topic netjes afsluiten]

Afgelopen week heeft de garage het mechanisme in de pookknop weer gangbaar gemaakt - precies zoals forummer jansen had voorgesteld. De garagist zei dat de 'stang van het knopje' idd wat stroef liep (door vet/vuil). Hij heeft het allemaal netjes schoongemaakt en gesmeerd. Sindsdien geen enkel probleem meer!

Mocht iemand in de toekomst hetzelfde probleem hebben en dit topic -via de fantastische zoekfunctie- vinden: de oplossing is dus schoonmaken en smeren.

sveba
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door sveba » ma 29 sep, 2014 15:13

das leuk maar hoe is die knop er nu afgekomen?

iluvsanela
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door iluvsanela » ma 29 sep, 2014 16:09

Geheim van de smid :)

sveba
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door sveba » ma 29 sep, 2014 17:13

en waar kan ik de smid vinden? :lol: :lol:

iluvsanela
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door iluvsanela » ma 29 sep, 2014 18:44

In de gilde natuurlijk :lol:

/offtopic. Carry on.

U-Poll
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door U-Poll » ma 29 sep, 2014 19:38

sveba schreef:das leuk maar hoe is die knop er nu afgekomen?
Kuch... [schaam-me-diep-smiley]... ik heb het de garage laten doen. Geen idee dus hoe het suffe ding er nou af zou moeten...

sveba
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door sveba » ma 29 sep, 2014 19:44

ik heb al 10 keer naar mijn knop zitten kijken maar zie niks, ik ben begonnen met kijken door jou topic.
nu ben ik opgezadeld met een prangend verlangen om te weten hoe het moet terwijl er niet eens wat mis is :lol: en zo te horen komt er ook geen antwoord :-S+

bedankt hoor ik hoop dat je kan leven met mijn slapeloze nachten :bluesleep:

mocht je weer eens langs gaan bij de garage vraag het dan eens als je wilt. heb je al foto's van je uitlaat?

U-Poll
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door U-Poll » di 30 sep, 2014 8:56

Hmmm - vanochtend dus toch weer de melding! Stom ding.

U-Poll
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door U-Poll » ma 01 jun, 2015 20:43

Zo, nu was ik dat poepding helemaal zat. De laatste tijd zat dat stomme ding vrijwel iedere keer te pingen dat de pook in de P moest (die stond dus in de P), maar nee, HAL9000 moest en zou. Ik wind me er alleen erg over op (joh!), maar mijn vrouw begon het steeds minder leuk te vinden - met name als zij alleen met het ding op stap ging, was het bijna een garantie dat er P-gezeur was. Niet leuk. Ook niet voor het vrouw-moet-Saab-ook-leuk-vinden-concept.

Vandaag de garage het zeurding laten vervangen. Nou lag het (waarschijnlijk) alleen aan een microschakelaar... maar Saab zou GM niet zijn als er dan niet gelijk een complete unit vervangen moet worden (die natuurlijk de hoofdprijs is qua kosten). Dit ding dus:

Afbeelding

Afbeelding

Het geping is nou hopelijk verleden tijd! Zo niet, dan post ik hoe een NG loopings van een brug kan maken ... met een vrolijk geping!

---
EDIT 20sep23: linkjes van de foto's aangepast, die verwezen nog naar dat rottige PhotoBucket.

Tubbe
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Tubbe » vr 05 jun, 2015 9:26

Balen, maar is het geen idee om die unit dan is uit te pluizen?
Beetje electrotechnieker kan toch een microschakelaar vinden en vervangen?

U-Poll
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door U-Poll » vr 05 jun, 2015 11:09

- Goed plan... had ik ook over zitten denken
- Geen idee waar deze schakelaar zit...
- Krijg het ding niet open (zonder te slopen welteverstaan), alleen het bovenstuk heb ik er netjes af weten te krijgen. [schaam]

U-Poll
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door U-Poll » wo 15 apr, 2020 19:56

Even een oud topic oprakelen... want na 5½ jaar heb ik weer precies hetzelfde probleem! Mopper!

Bij het uitzetten van het contact 'ziet' de boordcomputer (aka HAL9000) niet dat de schakelpook in de P-stand staat... ondanks dat het display keurig een 'P' aangeeft. Het is nu ongeveer de helft van de keren prijs, andere keren gaat het ding netjes uit (soms na een pauze). Zucht - dat stomme schakelaartje is dus alweer versleten, waardoor de hele unit moet worden vervangen.

Komende week moet de NG toch naar de garage voor een APK en het inwisselen van de winterbanden (inmiddels stopverf) voor zomerbanden. Dus gelijk maar deze unit laten vervangen.

Ligt het nou aan mij (mol ik die schakelpook) of hebben meer NG's er last van. Nota bene: die van mij nadert de 300.000 km.

Flowe Kitttt99
Geregistreerd lid

Bericht door Flowe Kitttt99 » vr 17 apr, 2020 11:22

[]

Als ik het goed heb is er een modificatie op dat onderdeel geweest, dus hopen dat dit probleem dan verholpen is, bij ons begint hij namelijk ook...

marharstrik
Donateur
Donateur

Bericht door marharstrik » zo 19 apr, 2020 19:51

Ik heb er tot nu toe geen last van. Tid 151000km.

RJvS
Geregistreerd lid

Bericht door RJvS » wo 19 aug, 2020 18:03

Die van mij begint te piepen.. is er een mod? Of is nieuwe unit de enige oplossing?

Plaats reactie