turbo minder krachtig

2002-2012
toniboy
Geregistreerd lid

Re: turbo minder krachtig

Bericht door toniboy » vr 19 sep, 2014 21:24

Tom1986 schreef:UPDATE!!

ging net even olie peilen, nu zitten er aan de peilstok allemaal schilfertjes aan, aan het einde... :roll: olie zit er nu 21.000km in, maar is orginele gm long life olie.
betekend dit dat hij turbo schoepjes aan het opeten is, of kan dit niet?
Trek je luchtaanzuigbuis van de turbo af , dan kan je met vinger en of spiegel de boel inspecteren. Als je as nauwelijks heen en weer en op en neer kan bewegen, dan is er volgens mij niks aan de hand .
Voel je scherpe randjes dan is er iets aan de hand.
Kan je meteen de dumpvalve bekijken. En zal zien dat je daar wel redelijk bijkan.
Je woont te ver weg anders had ik het wel willen doen voor je.

Over het algemeen gaan deze turbo bijna niet stuk zoals bij een t7 .
Kijk of de schilfers staal of aluminium is( magneet) staal dan is het in iedere geval geen inlaat schoep .

Tom1986
Geregistreerd lid

Bericht door Tom1986 » za 20 sep, 2014 13:56

vandaag even bezig geweest, weet niet hoe ik een foto kan uploaden, maar volgens mij ziet het schoepje er goed uit, asje, draait zonder problemen rond, wat mij opviel is dat de dumpvalve aan de buitenkant nat/zweterige is van de olie... denk dus dat die lekt of zoeiets dergelijks

toniboy
Geregistreerd lid

Bericht door toniboy » za 20 sep, 2014 14:52

Dat is niet zo erg, de inlaatlucht bevat altijd wat vettigheid, gezien de turbo altijd iets olie doorlaat, gezien de km.stand.
is dat niet erg, bij de T7 was dit ook altijd vettig. waarschijnlijk in absolute nieuwstaat van de turbo zou die niet vet zijn.

zolang je olieverbruik normaal is, en geen blauwe walmen uit de uitlaat , zou ik me daar niet druk overmaken.

maxmink93
Geregistreerd lid

Bericht door maxmink93 » za 20 sep, 2014 15:42

Als je stukjes turbo in je olie krijgt krijgt dan is er toch echt iets niet ok, dan zal hij waarschijnlijk ook niet meer lopen denk ik :lol:..

Olie in je inlaat traject is normaal, in zekere maten dan. Komt door je carter ventilatie, niet door de turbo.

Check je membraam is.. Is al een paar keer gezegd. Dit is vaak de oorzaak dan de B207's hun lucht niet halen.

Tom1986
Geregistreerd lid

Bericht door Tom1986 » za 20 sep, 2014 16:18

mebraam checken is dus die deksel, van de dumpvalve losdraaien!? die met 3 boutjes vast zit?

maxmink93
Geregistreerd lid

Bericht door maxmink93 » za 20 sep, 2014 16:48

iluvsanela schreef:
Afbeelding

iluvsanela
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door iluvsanela » vr 26 sep, 2014 16:07

Misschien een domme vraag, maar kan het kwaad om tijdelijk zonder het membraan te rijden?
Ik wil hem even loshalen om te kijken of er een klein scheurtje in zit en dit eventueel tijdelijk fixen met de kit zoals eerder gezegd in dit topic.
Maar mocht ik ff weg moeten terwijl dat ding nog terug moet...
Het lijkt me alleen dat de turbo dan al helemaal weinig doet.

inactief
Geregistreerd lid

Bericht door inactief » za 27 sep, 2014 0:11

Zonder membraam geen vermogen en de auto snapt er nix meer van = CE lampje...

iluvsanela
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door iluvsanela » za 27 sep, 2014 0:17

Heb ik al ;)
Daarom wil ik hem bekijken.
Heb zeer het vermoeden dat hij stuk is.
Maar misschien sloop ik hem wel verder, en een nieuw ruppie bestellen duurt even.

Edit: Laat maar, ik weet nu zeker dat ik niet weg hoef met de Saab, heb de komende 3 weken een extra auto
van m'n tante die op vakantie is. :)

Nu nog dat membraan vinden voor een normale prijs, die van Speedparts is met pakking voor het dekseltje, maar is out of stock. :(
Maptun is alleen het membraan, duur maar te overzien.
Elders kan ik alleen het gehele setje vinden van $280,- ;-|+
Nergens in Nederland ook...

Ik zoek trouwens op B207 membrane en dergelijke, zit deze turbo ook in de Opel Z20NET en kan ik het membraan daarvan gebruiken?

Nog een Edit: ik kom dichterbij, dit is voor Volvo maar is hetzelfde complete setje voor 1/4de van de prijs:
http://www.skandix.de/en/spare-parts/ex ... t/1020392/" onclick="window.open(this.href);return false;

ZSR
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door ZSR » zo 28 sep, 2014 8:18

Let er wel op dat ALS je een MY2006 (dus gemaakt eind 2005 :wink: )je een td04-11 in je auto hebt zitten.
Dan heb je dus deze nodig http://shop.speedparts.se/en/prod/unive ... 09671.html

(Even voor lezers die dit later opzoeken)

iluvsanela
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door iluvsanela » zo 28 sep, 2014 10:28

Goeie tip idd voor toekomstige zoekenden.
Ik heb een MY03 zoals in m'n signature maar dat zag je vast ;)

Ik heb ondertussen het membraan gedemonteerd, inderdaad over bijna de gehele kraag een scheur.
Het is trouwens niet 100% rubber, de binnenkant is van een soort canvas waardoor het wel aan elkaar blijft zitten.
Ik heb het hele zwikkie ontvet, daarna de kraag ingekit en terug in de grote kunststof ring met de gaten rondom gedaan.
Dus hij zit nu vast aan die ring zeg maar, met het kit ertussen.
Dat lijkt mij geen probleem omdat dat niet het bewegende deel is.
Ik wacht nog even een dagje dat het goed uitgehard is, dan plaats ik hem terug.

Ik weet alleen niet of ik de CEL eerst moet resetten, of hij hem zelf oppakt en reset, dit deed hij eerst wel.
Maar ik heb een Op-com besteld, dus dat komt ook goed.

iluvsanela
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door iluvsanela » zo 28 sep, 2014 23:48

Tom1986 schreef:mebraam checken is dus die deksel, van de dumpvalve losdraaien!? die met 3 boutjes vast zit?
Al gekeken?
Mijne was ook zwart van de olie aan de buitenzijde, ik denk dat de pakking heeft gelekt.
De pakking is trouwens flinterdun, en breekt bijna als je er naar kijkt.
Wat bij mij dus ook gebeurd is bij het terugplaatsen :(
Ik heb geen onderdeelnummer van de losse pakking, dus ik zal sowieso een nieuw setje moeten hebben.
Jammer, want de provisorische reparatie is goed gelukt, het membraan kan gewoon bewegen.

Kan het trouwens kwaad dat de aanzuigbuis van de turbo behoorlijk vet is van de olie?
In de ribbels ligt ook aanzienlijk wat.
Het membraanhuisje was ook behoorlijk nat.
Zo te voelen geen speling op de turbo as.

ZSR
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door ZSR » ma 29 sep, 2014 0:04

Vraag me alleen af waar die olie dan vandaan komt. Reguliere turbo smeering? En deze olie wordt dan normaliter tegen gehouden door het membraan en pakking?

Ben bang dat ik er ook aan mag, vette meuk om het geval heen.

Nu nog zo'n pakking scoren.

iluvsanela
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door iluvsanela » ma 29 sep, 2014 0:07

Op de luchtaanzuigbuis zitten 2 slangetjes aangesloten, het komt door 1 van die 2 of allebei.
iig niet door de buitenlucht en luchtfilter lijkt mij.

Tom1986
Geregistreerd lid

Bericht door Tom1986 » ma 29 sep, 2014 16:31

iluvsanela schreef:
Tom1986 schreef:mebraam checken is dus die deksel, van de dumpvalve losdraaien!? die met 3 boutjes vast zit?
Al gekeken?
Mijne was ook zwart van de olie aan de buitenzijde, ik denk dat de pakking heeft gelekt.
De pakking is trouwens flinterdun, en breekt bijna als je er naar kijkt.
Wat bij mij dus ook gebeurd is bij het terugplaatsen :(
Ik heb geen onderdeelnummer van de losse pakking, dus ik zal sowieso een nieuw setje moeten hebben.
Jammer, want de provisorische reparatie is goed gelukt, het membraan kan gewoon bewegen.

Kan het trouwens kwaad dat de aanzuigbuis van de turbo behoorlijk vet is van de olie?
In de ribbels ligt ook aanzienlijk wat.
Het membraanhuisje was ook behoorlijk nat.
Zo te voelen geen speling op de turbo as.
is dat demonteren en monteren niet lastig? zit met een veer toch ook? ik heb helaas nog geen tijd gehad om er mee bezig te gaan... ik heb een Garret turbo erin, waar had jij nou je membraam gekocht? schrik me overal de tyf....s van het geld dat ze er voor durven te vragen

Plaats reactie