B207R tot hoever kun je gaan
-
smileyspeedster
- Geregistreerd lid
B207R tot hoever kun je gaan
Op standaard internals?
Map tun gaat tot 310pk en 400nm geloof ik.
ZIjn er mensen hie de boel verder gepushed hebben op standaard zuigers en drijfstangen?
Map tun gaat tot 310pk en 400nm geloof ik.
ZIjn er mensen hie de boel verder gepushed hebben op standaard zuigers en drijfstangen?
-
smileyspeedster
- Geregistreerd lid
Re: B207R tot hoever kun je gaan
Weet iemand of ik een bepaald lid beter een berichtje kan sturen hierover ofzo? 
-
postma
- Donateur (5x)

Zou je kunnen proberen.
Totaal aantal leden 19700. Bij een van deze?
Totaal aantal leden 19700. Bij een van deze?
-
smileyspeedster
- Geregistreerd lid
Veel autofora hebben vaak een kleine groep leden die graag creatief zijn met motoren enzo.
De meesten brengen hem hier naar de tuner, tikken een stage af en het is gezegend begrijp ik?
De meesten brengen hem hier naar de tuner, tikken een stage af en het is gezegend begrijp ik?
-
AeroR
- Geregistreerd lid
Ik denk dat het aantal reacties tegenvalt omdat de B207 niet een blok is waar heel veel aan getuned wordt door de gemiddelde forumer. Er zijn er wel enkelen die meer weten maar die hebben je post misschien nog niet gezien. Als je een B204 of 205 had geroepen was het een ander verhaal geweest, daar is gewoon meer over bekend bij hier. Je zou eens bij neobrothers kunnen kijken, die hebben een vette circuit Saab die standaard zo'n motor heeft maar wat ze daar precies mee gedaan hebben moet je zelf maar ff kijken. Succes met je project
Edit:
Oh en met een "chipje", pijpje en bougies "komen we hier" al tot leuke vermogens en vaak blijft het daar bij. Dat chipje en pijpje doet niet iedereen zelf nee maar daar zal het saabforum niet veel in verschillen. Motoren uit mekaar en betere internals zijn er niet veel die dat doen maar die heb je hier dus ook. En die zijn zoals gezegd vooral met andere blokken bezig. Je kunt dit topic ook eens doorspitten, misschien dat je daar info vindt die handig is: viewtopic.php?f=18&t=78924" onclick="window.open(this.href);return false;
Edit:
Oh en met een "chipje", pijpje en bougies "komen we hier" al tot leuke vermogens en vaak blijft het daar bij. Dat chipje en pijpje doet niet iedereen zelf nee maar daar zal het saabforum niet veel in verschillen. Motoren uit mekaar en betere internals zijn er niet veel die dat doen maar die heb je hier dus ook. En die zijn zoals gezegd vooral met andere blokken bezig. Je kunt dit topic ook eens doorspitten, misschien dat je daar info vindt die handig is: viewtopic.php?f=18&t=78924" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Funky Dude
- In memoriam †
Zover als je wil, als 't ploft heb je je antwoord... 
-
maxmink93
- Geregistreerd lid
Je kunt de maptun site mooi gebruiken als referentie welke onderdelen je nodig hebt voor welke stage. Soms doen ze nutteloze dingen als een luchtfilter en catback, deze heb je niet nodig.
Dus helaas 310 is je maximale vermogen voor de B207.
Upgraden naar gesmede zuigers om verder te bouwen, nu weet ik de nummers niet uit mijn hoofd wat de B207's Max kunnen draaien op hun onderblokken. Daar kan ik je nu niet bij helpen.
Je zou is in de Opel hoek kunnen kijken wat hun doen met de B207's.
B207's zijn niet de tuners favoriet, allemaal relatief gezien wat duurder dan de B2x5 en B2x4 om te tunen.
Dus helaas 310 is je maximale vermogen voor de B207.
Upgraden naar gesmede zuigers om verder te bouwen, nu weet ik de nummers niet uit mijn hoofd wat de B207's Max kunnen draaien op hun onderblokken. Daar kan ik je nu niet bij helpen.
Je zou is in de Opel hoek kunnen kijken wat hun doen met de B207's.
B207's zijn niet de tuners favoriet, allemaal relatief gezien wat duurder dan de B2x5 en B2x4 om te tunen.
-
Evoman
- Geregistreerd lid
310 lijkt me ook riant in een Speedster die de helft weegt van menig Saab. Je moet het ook nog op de weg zien te krijgen.
-
maxmink93
- Geregistreerd lid
Ik vind dat begrip "op de weg krijgen" altijd maar een beetje vaag. Is dat wanneer je tot de 250 het niet kwijt kunt? Of in zijn 1 en 2? Ik krijg het niet voor elkaar om in zijn 3 nog wiel spin te hebben. Terwijl er hier gaste zijn met minder vermogen en het toch met slippende bande rijden.
Het hele plaatje is belangrijk om te weten of iets leuk rijd. Niet alleen het vermogen.
Het hele plaatje is belangrijk om te weten of iets leuk rijd. Niet alleen het vermogen.
-
Evoman
- Geregistreerd lid
Ik zeg dat, omdat ik heb begrepen dat Speedsters met een flink vermogen behoorlijk listig kunnen zijn. De vraag is dan, bij welk vermogen verschuift de balans van goed rijdbaar naar standje ongeleid projectiel. Lijkt me erg veel fun een Speedster. Was daar af fabriek niet al een snellere variant van?
-
DionHPT
- Geregistreerd lid
2.2 16v = 147 pkEvoman schreef:Ik zeg dat, omdat ik heb begrepen dat Speedsters met een flink vermogen behoorlijk listig kunnen zijn. De vraag is dan, bij welk vermogen verschuift de balans van goed rijdbaar naar standje ongeleid projectiel. Lijkt me erg veel fun een Speedster. Was daar af fabriek niet al een snellere variant van?
2.0 Turbo = 200 pk
zijn zat van die getunede projectjes op basis van die turbo te vinden!
-
smileyspeedster
- Geregistreerd lid
Helder verhaal AeroR; bedankt.
Ik ga hem rond de 350nm proberen te houden, en hopen dat met 330pk de boel met ongeveer 50 minder nm dan de maptun max grens heel blijft.
Er zit een compressor op ipv een turbo, dus de klappen zijn minder hard.
In het slechtste geval nog eens shoppen bij saabpartners
Hier het ombouwtopic voor degenen die zoiets wel grappig vinden:
http://www.speedsterclub.nl/forum/viewt ... f=8&t=6115" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik ga hem rond de 350nm proberen te houden, en hopen dat met 330pk de boel met ongeveer 50 minder nm dan de maptun max grens heel blijft.
Er zit een compressor op ipv een turbo, dus de klappen zijn minder hard.
In het slechtste geval nog eens shoppen bij saabpartners
Hier het ombouwtopic voor degenen die zoiets wel grappig vinden:
http://www.speedsterclub.nl/forum/viewt ... f=8&t=6115" onclick="window.open(this.href);return false;
-
maxmink93
- Geregistreerd lid
Ik heb even geen rekenmachine bij de hand. Maar ik weet niet of 350NM op 6000RPM wel voldoende is om die 330 pk te halen.
In jou geval zou ik eerder 400NM draaien, en dan 400PK. Rijd leuker, minder kans op schade.
Wel leuk projectje met supercharger.
In jou geval zou ik eerder 400NM draaien, en dan 400PK. Rijd leuker, minder kans op schade.
Wel leuk projectje met supercharger.
-
smileyspeedster
- Geregistreerd lid
Dat kan ik me voorstellen.maxmink93 schreef:Ik heb even geen rekenmachine bij de hand. Maar ik weet niet of 350NM op 6000RPM wel voldoende is om die 330 pk te halen.
Daarom gaat de grens ook op 7600
Als ik dichter bij de 400nm kom, dan zij het zo.
-
smileyspeedster
- Geregistreerd lid
Dat is met een supercharger wat minder makkelijk te manipuleren dan met een turbo geloof ik.maxmink93 schreef:In jou geval zou ik eerder 400NM draaien, en dan 400PK. Rijd leuker, minder kans op schade.
Het SC inlaatspruitstuk heeft een design limitatie, waardoor er al snel water injectie ingezet moet worden omdat de warmte te snel oploopt.
Voor 400 moet er een zeer kleine poelie op, waardoor dit nog sneller oploopt.
De meeste SC's houden op bij 330/350 daardoor. (en had ik ook gehoopt met standaard zuigers en drijfstangen gedraaid te komen)