Nairua's 9-3 SS 2.0T Aero

2002-2012
Plaats reactie
Nairua
Donateur
Donateur

Re: Nairua's SS 2.0T Aero (MY03)

Bericht door Nairua » do 05 sep, 2013 17:49

Omdat ik niet kan rijden.

Mrwhoopie
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Mrwhoopie » do 05 sep, 2013 23:31

:mrgreen: Ja dan kan een paintjob helpen ;)

Vergeet niet dat ik hier nog iets heb van jouw he :wink:

Nairua
Donateur
Donateur

Bericht door Nairua » vr 06 sep, 2013 12:08

Mrwhoopie schreef:Vergeet niet dat ik hier nog iets heb van jouw he :wink:
Ah ja! Ik zal er eens om komen. Hoop dat het niet in de weg ligt. Vrees dat ik m'n Saabje pas in oktober terug kan verwachten.

Daar gaat m'n Nordschleife seizoen. :(

Mrwhoopie
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Mrwhoopie » vr 06 sep, 2013 15:11

Geen probleem,het ligt niet onder de voeten ;)

Nairua
Donateur
Donateur

Bericht door Nairua » za 07 sep, 2013 9:29

Thx. Goed CIM unit is nu ook geregeld via het forum (yay!), nu is het wachten tot de cilinderkop verhard terugkomt en dan kan de motor erin.

Nairua
Donateur
Donateur

Bericht door Nairua » wo 27 nov, 2013 23:15

Cilinderkop verhard, zuigers zitten erin en hij start weer.

Nokkenassen afstellen, accessoires monteren en hij kan naar huis.

En nog laten keuren. Eerst een custom uitlaat systeem + lpg opnieuw laten installeren en afstellen ivm S6.

Weet iemand wat de ingeslagen codes op de originele uitlaatdelen zijn? Moet die laten graveren ivm keuring.

Nairua
Donateur
Donateur

Bericht door Nairua » wo 04 dec, 2013 11:08

Iemand toevallig afstelgereedschap voor de nokkenassen van een B207R in huis?

Bij Saab staan ze in backorder. :-/

Nairua
Donateur
Donateur

Bericht door Nairua » di 21 jan, 2014 0:49

Nairua schreef:Iemand toevallig afstelgereedschap voor de nokkenassen van een B207R in huis?

Bij Saab staan ze in backorder. :-/
Zijn eind december binnen gekomen.

Voor zover ik weet zijn de nokkenassen nu goed afgesteld en zit hij enkel nog te klooien met de CIM unit en sleutels.

Daarna rest nog de montage van de brandstofpomp en de AFR module. Dacht ik. Bij de garage dan.
Vervolgens naar een andere garage voor een hardware update van de lpg en moet ik nog een dubbele uitlaat laten maken die door de keuring komt.

En zo zijn we weer 10.000 euro verder. Nu hopen dat hij even blijft rijden.

Zucht. Bij de volgende onzin gaat hij de deur uit. Beloofd.

Nairua
Donateur
Donateur

Bericht door Nairua » zo 23 mar, 2014 11:05

Auto staat sinds vorige week in Kruibeke. Is wel ietjes meer mee mis dan ik in eerste instantie verwacht had van Limburg. Hij kon hem niet starten, zag de fout niet en qua gezondheid is het niet super dus heeft SaabSupply hem opgehaald.

Starten is inmiddels gelukt, nieuwe CIM met sleutels werkt ook (dank janssen) en ik ben blij dat hij geen proefrit gemaakt heeft. De remolie was er namelijk uit en de remleidingen(voor) niet aangesloten.

Verder lekt de bak olie (moest gvd vrijwel nieuw zijn), is de abs niet aangesloten en hangt mijn prachtige uit de vs geïmporteerde subframe brace met 1 bout vast.

Dit is wat hij tot zover kan zien. Weet nog wel dat er een 2006 ecu in de koffer ligt die erin moet, blackline remleidingen, afr sensor en de brandstofpomp maar dat is het dan ook wel.

Verder zoek ik nog altijd naar een zwarte aero lip en bumper (voor) dus voor wie zich geroepen voelt...

Altijd feest.

johnb52
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door johnb52 » zo 23 mar, 2014 11:06

Zo dan heeft ie er hard aan gewerkt!

#not.

Had die garagist dat niet ff kunnen vertellen?

Nairua
Donateur
Donateur

Bericht door Nairua » zo 23 mar, 2014 11:38

Ja, hij heeft er nu meer dan 6 maanden gestaan. Na een eerdere goede ervaring met hem dacht ik dat dit ook wel in orde zou komen. Maar er zal vast wel een goede reden voor zijn. Hoop nu dat Marc de auto nog kan redden.

peeke 1972
Donateur
Donateur

Bericht door peeke 1972 » zo 23 mar, 2014 11:52

Ach, dat is jouw auto. Gisteren in Kruibeke geweest om een nieuwe spiegel te halen en toen hebben we het even over jouw auto gehad. Het is wel een verschrikkelijk verhaal maar nu is jouw auto in goeie handen. Het komt nu wel in orde.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Nairua
Donateur
Donateur

Bericht door Nairua » zo 23 mar, 2014 13:21

peeke 1972 schreef:Ach, dat is jouw auto. Gisteren in Kruibeke geweest om een nieuwe spiegel te halen en toen hebben we het even over jouw auto gehad. Het is wel een verschrikkelijk verhaal maar nu is jouw auto in goeie handen. Het komt nu wel in orde.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Thanks, fijn om te horen. Ik ben er moedeloos van. :)

peeke 1972
Donateur
Donateur

Bericht door peeke 1972 » zo 23 mar, 2014 23:29

Ik heb hem bezig gezien bij onze 9-3 en het is in mijn ogen een geweldige mechanieker met een geweldige service. Vraagt de prijzen van een kleine dealer maar zijn werk is het dat wel waard. Het is juist dat extra liefde voor het merk dat je merkt. Onze saab is een heel andere auto sinds ie daar een paar keer onder handen is genomen. Ervoor was het al een goede auto maar nu is het juist dat extra. Ervoor als je 120 reed rammelde en bibberde ie bijna uit elkaar. Gisterenavond heb ik even 230 aangetikt zonder een greintje pijn. En hij gebruikt enkel de originele onderdelen wat naar mijn mening nog altijd het beste is voor een auto en zeker voor zo een eigenwijs merk als saab. Als je de originele langs aftermarket legt dan zie dat de originele echt gemaakt zijn om lang mee te gaan wat saab altijd hoog in het vaandel heeft gedragen. Dus even geduld en dan kan je weer met een gerust hart genieten en dan zal je de kosten snel vergeten zijn.

Nairua
Donateur
Donateur

Bericht door Nairua » ma 24 mar, 2014 19:09

Nou, koppeling is okay, remmen zijn ook weer okay dus dat is al iets. Olielek weet ik nog niet.

Volgend probleem: Maptuner wil geen stage 6 laden, wellicht iets met de VIN. Motor/CIM is vervangen en de VIN zit niet in de ECU zover ik weet. Feestje.

Plaats reactie