Vraagje voor de LPG-specialisten :
Bij m'n 900c (single Pierburg) valt de motor uit als ik van LPG naar benzine overschakel.
Dan is het starten met de choke vol open voor de motor weer aanslaat, tegen z'n zin bijna.
Van benzine naar LPG is er geen probleem.
15-20 seconden draaien voor de toevoer weer zuiver is en alles is weer normaal.
Moet ik richting carburateur denken ?
De benzinepomp is net professioneel vervangen door een nieuwe.
LPG => benzine : motor valt stil
- nove mille
- Geregistreerd lid
- Berichten: 6534
- Lid geworden op: zo 27 apr, 2008 0:32
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
LPG => benzine : motor valt stil
1987 Saab 900c - 1974 BMW 2002 Touring - 1989 Yamaha XT600 Ténéré
2006 Smart ForTwo - 2004 Honda HR-V - 2008 Opel Vivaro
såld : 1984 Saab 90 - 1982 Saab 900gl - 1996 Saab 9000cse - 2002 BMW 320d Touring M - 2001 Mazda MX-5
2006 Smart ForTwo - 2004 Honda HR-V - 2008 Opel Vivaro
såld : 1984 Saab 90 - 1982 Saab 900gl - 1996 Saab 9000cse - 2002 BMW 320d Touring M - 2001 Mazda MX-5
- S@@bman
- Geregistreerd lid
- Berichten: 13086
- Lid geworden op: vr 01 jul, 2005 19:04
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: LPG => benzine : motor valt stil
Is het inmiddels opgelost?
Had je dat probleem vroeger ook al of is het iets dat recent de kop opstak?
Ik zou naar een LPG specialist gaan.
Had je dat probleem vroeger ook al of is het iets dat recent de kop opstak?
Ik zou naar een LPG specialist gaan.
Saab 900c (2d) 1986
Saab 900 GLs (5d) 1979
Saab 99 GL (4d) 1982
Saab 900 GLs (5d) 1979
Saab 99 GL (4d) 1982
- nove mille
- Geregistreerd lid
- Berichten: 6534
- Lid geworden op: zo 27 apr, 2008 0:32
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: LPG => benzine : motor valt stil
Nee Bert, 't is erger geworden: start nu helemaal niet meer bij omschakeling naar "naft".
Dat moest ik natuurlijk te weten komen toen m'n LPG op was, daarstraks...
Leve Werli, die me naar de dichtstbije gaspomp sleepte !
Startte daarna zonder een centje pijn, daarom dat ik eerder aan een probleem in de benzinetoevoer denk.
Wat zit er nog tussen benzinepomp en -tank dat stuk kan ?
Dat moest ik natuurlijk te weten komen toen m'n LPG op was, daarstraks...
Leve Werli, die me naar de dichtstbije gaspomp sleepte !
Startte daarna zonder een centje pijn, daarom dat ik eerder aan een probleem in de benzinetoevoer denk.
Wat zit er nog tussen benzinepomp en -tank dat stuk kan ?
1987 Saab 900c - 1974 BMW 2002 Touring - 1989 Yamaha XT600 Ténéré
2006 Smart ForTwo - 2004 Honda HR-V - 2008 Opel Vivaro
såld : 1984 Saab 90 - 1982 Saab 900gl - 1996 Saab 9000cse - 2002 BMW 320d Touring M - 2001 Mazda MX-5
2006 Smart ForTwo - 2004 Honda HR-V - 2008 Opel Vivaro
såld : 1984 Saab 90 - 1982 Saab 900gl - 1996 Saab 9000cse - 2002 BMW 320d Touring M - 2001 Mazda MX-5
-
- Donateur (7x)
- Berichten: 31470
- Lid geworden op: vr 29 dec, 2006 1:16
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: LPG => benzine : motor valt stil
Als het een carb is niks, volgens mij zelfs geen brandstoffilter. Als het een i was die omgebouwd is naar carb zit de accumulator er nog tussen, maar dat lijkt me niet het geval. Misschien de leidingen eens doorblazen?
- nove mille
- Geregistreerd lid
- Berichten: 6534
- Lid geworden op: zo 27 apr, 2008 0:32
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: LPG => benzine : motor valt stil
Niks dan, want het is een carb... de leidingen aflopen dus.
Het maffe is: eens dat een hij puur op benzine liep, startte de motor beter dan op lpg.
Konfjoezing.
Het maffe is: eens dat een hij puur op benzine liep, startte de motor beter dan op lpg.
Konfjoezing.
1987 Saab 900c - 1974 BMW 2002 Touring - 1989 Yamaha XT600 Ténéré
2006 Smart ForTwo - 2004 Honda HR-V - 2008 Opel Vivaro
såld : 1984 Saab 90 - 1982 Saab 900gl - 1996 Saab 9000cse - 2002 BMW 320d Touring M - 2001 Mazda MX-5
2006 Smart ForTwo - 2004 Honda HR-V - 2008 Opel Vivaro
såld : 1984 Saab 90 - 1982 Saab 900gl - 1996 Saab 9000cse - 2002 BMW 320d Touring M - 2001 Mazda MX-5
- werli
- Donateur (2x)
- Berichten: 6664
- Lid geworden op: zo 02 mei, 2004 22:22
- Regio: BE - Antwerpen / Anvers
Re: LPG => benzine : motor valt stil
heey
ik had eerder de dag een man aan de telefoon die zen classic met vloerbekleding aan het plafond aan het aanprijzen was boven een 9.3 enof 9.5
die classics staan nooit in panne tegenover de eerder genoemde
later op de avond gaat de telefoon iemand met een klein hartje verteld me dat hij in panne staat
terplaatse zit kabouter te wachten in de auto, met start piloot de motor direkt aanslaan ,gas tank was leeg en normaal naar benzine overgeschakeld
je hoort de afsluiter naft/lpg tikken bij het gebruik van de knop op het interieur
aan de benzine pomp komen twee leidingen daar is alles droog ,starten met de bovenste leiding los gaf geen peut
nu weet ik niet veel/niks van zo een classic
mijn vraag is welke leiding is die van de aanzuig ? (classic met 8 kleppen benzinepomp op de motor vooraan jaartal van ergens onder den oorlog )
de onderste verdwijnt achter de starter naar onder ,nadien niet meer volgbaar (te donker)
de bovenste gaat naar de linker kant ,daar komen we op een Ystuk en diverse filterkes
volgende dat ik wil proberen is : de nieuwe pomp eraf schroeven en met de hand bedienen ,controleren of die wel peut opzuigt
is dit het geval (ik denk het niet ) moet ik verder gaan zoeken
mvg werner
ik had eerder de dag een man aan de telefoon die zen classic met vloerbekleding aan het plafond aan het aanprijzen was boven een 9.3 enof 9.5
die classics staan nooit in panne tegenover de eerder genoemde
later op de avond gaat de telefoon iemand met een klein hartje verteld me dat hij in panne staat
terplaatse zit kabouter te wachten in de auto, met start piloot de motor direkt aanslaan ,gas tank was leeg en normaal naar benzine overgeschakeld
je hoort de afsluiter naft/lpg tikken bij het gebruik van de knop op het interieur
aan de benzine pomp komen twee leidingen daar is alles droog ,starten met de bovenste leiding los gaf geen peut
nu weet ik niet veel/niks van zo een classic
mijn vraag is welke leiding is die van de aanzuig ? (classic met 8 kleppen benzinepomp op de motor vooraan jaartal van ergens onder den oorlog )
de onderste verdwijnt achter de starter naar onder ,nadien niet meer volgbaar (te donker)
de bovenste gaat naar de linker kant ,daar komen we op een Ystuk en diverse filterkes
volgende dat ik wil proberen is : de nieuwe pomp eraf schroeven en met de hand bedienen ,controleren of die wel peut opzuigt
is dit het geval (ik denk het niet ) moet ik verder gaan zoeken
mvg werner
- nove mille
- Geregistreerd lid
- Berichten: 6534
- Lid geworden op: zo 27 apr, 2008 0:32
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: LPG => benzine : motor valt stil
Correctie: ik was BMW aan het aanprijzen boven een 9-3/9-5... eigenlijk alles Duits of Japans.
Maar goed... 'k zal de goden niet langer verzoeken.
En nog 's bedankt voor de snelle interventie !
Maar goed... 'k zal de goden niet langer verzoeken.
En nog 's bedankt voor de snelle interventie !
1987 Saab 900c - 1974 BMW 2002 Touring - 1989 Yamaha XT600 Ténéré
2006 Smart ForTwo - 2004 Honda HR-V - 2008 Opel Vivaro
såld : 1984 Saab 90 - 1982 Saab 900gl - 1996 Saab 9000cse - 2002 BMW 320d Touring M - 2001 Mazda MX-5
2006 Smart ForTwo - 2004 Honda HR-V - 2008 Opel Vivaro
såld : 1984 Saab 90 - 1982 Saab 900gl - 1996 Saab 9000cse - 2002 BMW 320d Touring M - 2001 Mazda MX-5
- werli
- Donateur (2x)
- Berichten: 6664
- Lid geworden op: zo 02 mei, 2004 22:22
- Regio: BE - Antwerpen / Anvers
Re: LPG => benzine : motor valt stil
viewtopic.php?f=4&t=137169&p=1498234#p1495405" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=4&t=137169&p=1498234#p1498234" onclick="window.open(this.href);return false;
dat is de nieuwe pomp die reeds gemonteerd is
de leiding die het verst van de motor zit gaat naar de tank ,dan kan ik proberen de andere leiding los te maken en zo dien ik dan peut te krijgen bij het starten
is dat niet het geval pomp demonteren ,handmatig pompen om de pomp te controleren en doet die het wel dan is het de leidingen controleren (doorblazen )
mvg werner
viewtopic.php?f=4&t=137169&p=1498234#p1498234" onclick="window.open(this.href);return false;
dat is de nieuwe pomp die reeds gemonteerd is
de leiding die het verst van de motor zit gaat naar de tank ,dan kan ik proberen de andere leiding los te maken en zo dien ik dan peut te krijgen bij het starten
is dat niet het geval pomp demonteren ,handmatig pompen om de pomp te controleren en doet die het wel dan is het de leidingen controleren (doorblazen )
mvg werner