900 S "de Belg" (verkocht)
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Re: 900 S "de Belg"
ik gok zomaar dat er geen nieuwe (overmaatse) zuigers in gaan, of wel?
dus min of meer een "halve revisie" (lagers en keerringen)
-
tweemeter
- Donateur

Dat wat nodig is, wordt gedaan. Naast het blok ook zaken die nu makkelijk kunnen omdat het blok er straks uit is. Ik kan niet wachten ..... visueel wordt het ook wat mooier, strak rood onderblok en opnieuw verzinkte klemmetjes/steunen etc.
-
tweemeter
- Donateur

Foto van de patiënt:

En rood blok, gevlakte kop:

En nu weer in elkaar.

En rood blok, gevlakte kop:

En nu weer in elkaar.
-
tweemeter
- Donateur

Alle is gedaan wat nodig was en nu weer in elkaar, binnenkort weer rijden. Lage oliedruk en tikken bleek te komen door een versleten oliepomp.
-
Krizzie
- Donateur (3x)

Daar had je blok niet voor uit elkaar gehoeven.
Maarja, nu wel alles gecontroleerd en weer fris, dat telt ook natuurlijk.
Maarja, nu wel alles gecontroleerd en weer fris, dat telt ook natuurlijk.
-
tweemeter
- Donateur

Was nog wel wat meer, kettingspanner stond ook op 13 mm, rubber bij olieaanzuigbuis moest vervangen en klepsteelrubbers waren uitgedroogd. Lagers en zuigerveren zijn ook vervangen. Straks inderdaad een mooi fris blok, kan ik er weer 4 ton tegenaan
.
-
ahbijker
- Donateur (4x)

Enjoy 2mtr. Ik heb jouw 900 vandaag weer s gezien. Ik blijf altijd kijken als ik langs loop Het is mijn favoriet.
Succes met de revisieklus. Respect!
Succes met de revisieklus. Respect!
-
tweemeter
- Donateur

Vandaag opgehaald en de eerste 100 kilometer gereden. Wat loopt dat blok mooi en stil, de oliedruk is ook 2 bar hoger. Ik ben zeer tevreden.
Nu rustig inrijden en nog wat verder opkuisen onder de kap. En het nieuwe embleem op de motorkap, tijd om afscheid te nemen van de zilver edition.
Nu rustig inrijden en nog wat verder opkuisen onder de kap. En het nieuwe embleem op de motorkap, tijd om afscheid te nemen van de zilver edition.
-
Krizzie
- Donateur (3x)

Nice!
Is alleen het blok gedaan of ook de kop en de turbo?
Is alleen het blok gedaan of ook de kop en de turbo?
-
tweemeter
- Donateur

Ook de kop, de turbo niet. Daar heb ik zelf al eens een gereviseerde van geplaatst.