Redi's 9-3 Cabrio 1998

Voor alle Saab cabrio rijders
Gesloten
Redi
In memoriam †

Re: Redi's 9-3 Cabrio 1998 Hammerheads

Bericht door Redi » zo 30 dec, 2012 15:52

De Hammerheads zitten er eindelijk onder. Ze lagen al weer even te wachten, maar wat kan een mens het toch druk hebben! Het viel niet mee deze weken om een gaatje voor de Saab te vinden, maar gisteren toch gelukt. Vandaag zelfs foto's kunnen maken:

Afbeelding

Ook de middenarmsteun weer gemonteerd, na een kleine reparatie... Deze is nu goed hersteld, zodat ook de kids er op kunnen leunen, wat bij in- en uitstappen nog wel eens gebeurd. Vraag me niet hoe ze het doen, maar alles kan stuk. Ik neem aan dat dit bij andere ouders bekend in de oren klinkt.. :?

Afbeelding

En dankzij een topicje op dit onvolprezen forum in bezit gekomen van de langgewenste bekerhouder :D

Afbeelding

Laatste picca is van het geimpregneerde dak, na de vele buien de afgelopen dagen (weken :cry: ) toch altijd leuk om te zien hoe het water er netjes afparelt

Afbeelding

Voor de rest een ieder een gezond en voorspoedig 2013 toegewenst!! :O:

Groet, Rein

Redi
In memoriam †

Re: Redi's 9-3 Cabrio 1998

Bericht door Redi » zo 06 jan, 2013 15:28

De eerste dag in het nieuwe jaar waarop de zon stralend schijnt! Heerlijk een open toertje maken, althans dat was de bedoeling... De dames hebben de Caab gekaapt. :cry:
Dan maar wat troost zoeken op het forum :?

Groet, Rein

Voor allen die ongetwijfeld wel genieten van dit mooie cabrioweer: Have fun! 8)

9000fan
Geregistreerd lid

Bericht door 9000fan » zo 06 jan, 2013 18:24

Redi schreef:De eerste dag in het nieuwe jaar waarop de zon stralend schijnt! Heerlijk een open toertje maken, althans dat was de bedoeling... De dames hebben de Caab gekaapt. :cry:
Dan maar wat troost zoeken op het forum :?

Groet, Rein

Voor allen die ongetwijfeld wel genieten van dit mooie cabrioweer: Have fun! 8)

Haha.... die Rein :lol:

Wat heb jij een slimme dames :O: :O:

Groetjes uit Rutten

Redi
In memoriam †

Bericht door Redi » ma 04 mar, 2013 15:39

Alweer een tijdje stil in dit topic, maar achter de schermen des te minder. Afgelopen zaterdag het Noordelijk Onderdelen Magazijn met een bezoek mogen vereren. Zowaar geen slechte ontvangst, de koffie wedijvert met die welke in de polder wordt geserveerd :thumbup2: .
Weliswaar is logistiek een samenwerking tussen beide te prefeleren, maar ik vermoedt dat dit in de toekomst nog wel een vorm gaat krijgen. :roll:
Na alle dozen aan een inspectie te hebben onderworpen, af en toe even spiekend op de EPC, zowaar een hageltje nieuw leren stuurwiel op de kop getikt. De huidige heeft nogal last van weersinvloeden (kun je te veel open rijden? :? ).
Daarnaast een passend logo voor de kofferklep, nu enkel 'Saab' welke de 'Saab-Scania' gaat vervangen.
De Saab is nu bijna een jaar in ons bezit en voldoet nog steeds op alle fronten! Weliswaar veel meer kilometers mee gereden dan vooraf beraamd, maar de overschrijding komt voornamelijk op het conto van plezier-kilometers en dus de moeite meer dan waard.
:O:

Groet, Rein

blue city
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door blue city » ma 04 mar, 2013 15:54

:D

Blijf het een beetje schennis vinden, een Saab/Scania embleem vervangen voor een Saab. Alleen maar om??, kom op M.A.N :-P+ :-P+ Maar het was leuk dat je er was, stuurtje zie ik nog wel een keer in je hmmm :wow: Saab/Scania Caab.
Die logistiek wordt nog over nagedacht, maar komt goed. De polder ligt idd wat centraler. 8)

:O: :O:

Redi
In memoriam †

Bericht door Redi » ma 04 mar, 2013 18:02

Ik hou het liever puur met een persoonlijke noot. Het embleem voorop is al een tijdje terug vervangen door een DE (Daffy Edition), en als we echt zout gaan leggen dan horen de Hammerheads ook niet onder een 9-3 :wink:
Het is vooral kwestie van persoonlijke voorkeur, en het is nou ook niet bepaald een model wat voor het museum bewaard moet blijven (2.0i, nog niet eens S) maar bedoeld als persoonlijk alledaags vervoermiddel.
Foto's van het stuurtje volgen, nu eerst het dak er af en op hús oan!
:O: 8)

Groet, Rein

Redi
In memoriam †

Bericht door Redi » ma 11 mar, 2013 12:41

Lekker verschil: een wit besneeuwde Saab waar we vorige week nog topless door de wereld tuften :coldsnow:
Zaterdag het nieuwe stuur gemonteerd, een heel verschil met het afbladderende oude geval!

Afbeelding

Afbeelding

Ook het embleem op de achterklep vervangen door de 'Only Saab'-versie, ik heb niets met Scania, rij immers een Saab!

Afbeelding

Groet, Rein

Redi
In memoriam †

Bericht door Redi » vr 22 mar, 2013 12:36

Projectje toiletrolhouder: bij vele 9-3-rijders bekend, de constructie die Saab ooit bedacht kan naarmate de auto ouder wordt de krachten niet meer overbrengen en geeft de pijp aan maarten. Na dat de tweede ook de geest had gegeven, zelf maar eens aan het knutselen geslagen en een stalen replica gefabriceerd. Totale kosten € 3,- en wat inspanning. Resultaat: een verbinding die het langer uit gaat houden dan de auto :lol:
Onderstaand de pics ter lering en vermaak.

Het benodigde materiaal: twee kruiskoppelingetjes uit de doppendoos 1/4", stukje rond 6 mm, stukje buis met inwendige diameter 6 mm, stukje vierkant 12x12x1, stripje 10x3 en stripje 15x5.
Afbeelding

Stukje rond 6 vijlen cq. zagen tot de gewenste vorm.
Afbeelding

Stukje buis aanpassen voor de andere zijde, hier worden de twee vlakke stripjes aan gelast om de gewenste vorm te verkrijgen.
Afbeelding

Het vierkant op lengte maken, een tweede deel overlangs doorhalen en verkleinen, zodat deze in de eerste kan schuiven. Lassen van het binnenste vierkant.
Afbeelding

In elkaar hechten en proefpassen, oud en nieuw naast elkaar.
Afbeelding

Nog even een verfje voor de finishing touch.
Afbeelding

En vervolgens montage achter het dashboard.
Afbeelding
En in de luchtverdeler.
Afbeelding

Wellicht een idee voor andere hobbyisten, werkt perfect, zonder speling en een veel degelijker gevoel dan met de Saab-variant.
Me happy! :O:

Groet, Rein

jor
Geregistreerd lid

Bericht door jor » vr 22 mar, 2013 13:12

Dat ziet er goed uit Rein.Ik heb het gecopieeerd voor de toekomst.Goed idee :applause:

jeroengsi
Geregistreerd lid

Bericht door jeroengsi » vr 22 mar, 2013 16:30

zag de auto vandaag staan bij je werk ziet er erg goed uit met die velgen :D

Redi
In memoriam †

Bericht door Redi » vr 22 mar, 2013 17:31

Ha Jeroen,

zeker te weten ook erg tevreden over! 8)

Nu nog een dashboardje scoren :wink:

Rein

jeroengsi
Geregistreerd lid

Bericht door jeroengsi » za 23 mar, 2013 1:22

hey
die licht klaar voor je haha
groeten Jeroen

Redi
In memoriam †

Bericht door Redi » ma 25 mar, 2013 8:56

Zondag 24 maart jl. was het precies een jaar geleden dat ik na een zaterdag Caabjes bekijken, berijden en controleren met mijn eigen SAAB thuis kwam. Nu, na een jaar, nog steeds helemaal in m'n sas. Alleen het weer :coldsnow: is niet te vergelijken met dat van vorig jaar , toen ik direct na aanschaf elke dag open kon genieten :O:
De keuze voor de non-turbo bevalt nog steeds, mede gezien het feit dat het een daily-driver is, de inbouw van de nieuwe LPi van Vialle heeft zich inmiddels al terugverdient 8)
In een jaar vele formummers mogen leren kennen en vooralsnog immer een onverdeeld genoegen! Op naar nog een jaar en hopende weer velen van jullie tegen te mogen komen tijdens de meetingen, sleuteldagen of zo maar in 'het wild',

Groet, Rein

Maartenschuur
Geregistreerd lid

Bericht door Maartenschuur » ma 25 mar, 2013 16:15

Hey Rein,

Mooi klusje die toiletrolhouder! Mijn Saab heeft de electrische variant (met het dooie pixel-probleem). Weet je of daar ook zo'n rol achter of zit die alleen in de handmatig bediende kachelunit?

Groeten, Maarten

Redi
In memoriam †

Bericht door Redi » di 26 mar, 2013 17:17

Hai Maarten,

de toiletrolhouder zit alleen in de handmatige bediende versies, de zogenaamde 'schijthuisconstructie'. :-P+
De getoonde vervanging is natuurlijk een vervanging van de zwakste schakel. Naarmate de klep weer zwaarder open en dicht gaat zal zich wellicht een andere zwakke schakel aandienen, maar dat zien we dan wel weer. Ombouwen naar automatische airco kan altijd nog!
Problemen die in beide versies voorkomen zijn de stroever lopende verdeelkleppen naarmate de leeftijd vordert, daar zal de elektrisch bediende versie ook last van hebben, alleen zit de elektromotor rechtstreeks op de as van de verdeelklep en is deze constructie beter bestand tegen de optredende krachten.

Pixeluitval is goed te repareren, ik heb die van mij via Saabdisplayrepairs laten doen, maar er zijn genoeg aanbieders te vinden, ook hier op het forum.

Groet, Rein

en nu niet allemaal tegelijk je SID in dit topic aanbieden maar gewoon Maarten even PB-en :wow:

Gesloten