Aan de 9000! Alleen nog ff opknappen... > It's Alive!
-
9323
- Donateur (2x)

Re: Aan de 9000! Alleen nog ff opknappen... > It's Alive!
Lees net op saabnet dat eea de volgende oorzaken kan hebben:
"Finally got my book back (Trionic) and looked up the code. Suspects are air leak (FPR hose, MAP snsr hose), MAP snsr, O2 snsr, low fuel pressure,low fuel level, leaking exhaust manifold (before O2 snsr), EVAP cannister purge valve stuck (or sticking intermittently) open."
Waar zit de EVAP bij een 9000?
"Finally got my book back (Trionic) and looked up the code. Suspects are air leak (FPR hose, MAP snsr hose), MAP snsr, O2 snsr, low fuel pressure,low fuel level, leaking exhaust manifold (before O2 snsr), EVAP cannister purge valve stuck (or sticking intermittently) open."
Waar zit de EVAP bij een 9000?
-
Rhinobirds
- Geregistreerd lid
EVAP zit bij de 9000 boven het ruitenwisser reservoir
heb je ook een linkje naar saabnet?
heb je ook een linkje naar saabnet?
-
9323
- Donateur (2x)

Kan ik daarbij zonder wielkastbekleding te verwijderen?
http://www.saabnet.com/tsn/bb/9000/inde ... bID=234543" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.saabnet.com/tsn/bb/9000/inde ... bID=234543" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Jungleman
- Geregistreerd lid
waarschijnlijk niet.
-
9323
- Donateur (2x)

dan laat ik die optie nog even voor wat hij is. Eerst mapsensor, drukregelaar en brandstofpomp maar eens uitsluiten.
Het vorige blok van deze auto is in de soep gelopen. Zou dat zijn gebeurd omdat de auto langere tijd met te arm mengsel heeft rondgereden? Op zijn staart getrapt, te heet geworden, ploef? Just a thought...
Het vorige blok van deze auto is in de soep gelopen. Zou dat zijn gebeurd omdat de auto langere tijd met te arm mengsel heeft rondgereden? Op zijn staart getrapt, te heet geworden, ploef? Just a thought...
-
Rhinobirds
- Geregistreerd lid
blok is niet in de soep gelopen, koppakking was heen, het oude onderblok zit momenteel in een andere 9000
-
9323
- Donateur (2x)

aha!
Anyway, ik hanteer maar even een wat bejaarde rijstijl totdat het euvel verholpen is. Mocht het zo ver komen: Jij hebt de brandstofpomp toch al een keer losgehad? Dus die schroefdop eraf krijgen zal het probleem niet zijn.
Anyway, ik hanteer maar even een wat bejaarde rijstijl totdat het euvel verholpen is. Mocht het zo ver komen: Jij hebt de brandstofpomp toch al een keer losgehad? Dus die schroefdop eraf krijgen zal het probleem niet zijn.
-
Rhinobirds
- Geregistreerd lid
Nope, ik heb eerlijk gezegd nog nooit een pomp los gehaald... rademaker volgens mij wel
-
9323
- Donateur (2x)

maar hadden jullie de brandstofpomp niet getest door 'm direct te verbinden met 12 volt? Toen we de auto niet aan de praat kregen?
-
Rhinobirds
- Geregistreerd lid
klopt, maar daar hoef je die ring niet voor los te halen, enkel dat dekseltje te openen.
-
Jungleman
- Geregistreerd lid
die ring waar de pomp mee in de tank vastgeschroefd zit, is overigens een van de meest kwetsbare delen van de auto en grote kans dat-ie kaduuk gaat als je 'm probeert los te draaien. soms al als je ernaar kijkt, bij wijze van spreken...
-
9323
- Donateur (2x)

ja, dat heb ik mij ook laten vertellen. Vandaar mijn stille hoop dat 't al een keer gebeurd was... Fingers crossed dus dat het probleem is opgelost als we brandstofdrukding of MAP hebben vervangen...
-
Robbert
- Donateur (6x)

Ik heb hier een (laten maken) zelfgemaakte verwijderaaar voor die ring liggen. Is voor een classic maar dat zal dezelfde maat zijn.
Zondag meenemen naar Leusden?
Zondag meenemen naar Leusden?
-
9323
- Donateur (2x)

Als je wilt? graag!
thanks
thanks