Rallysport
-
v4 hans
- Donateur (4x)

Re: Rallysport
willeme 1 schreef:lijkt net of dat voorraam rechter is
Ja, dat klopt wel

-
sonett003
- Geregistreerd lid
Re: 99 EMS
[quote="v4 hans"]Per Eklund test de 99 ems rally versie. Of dit al de 16 klepper was, ben ik nog niet achter. Wie weet er meer ?
In de test periode was het in ieder geval nog een (niet standaard) 8 klepper, later heeft deze EMS ook met een 16 klepper gereden. (info uit directe omgeving van huidige eigenaar)
In de test periode was het in ieder geval nog een (niet standaard) 8 klepper, later heeft deze EMS ook met een 16 klepper gereden. (info uit directe omgeving van huidige eigenaar)
-
v4 hans
- Donateur (4x)

Re: 99 EMS
Dit is wel de auto die de boucles des Spa 1976 gewonnen heeft. De eerste overwinning voor de 99.sonett003 schreef:v4 hans schreef:Per Eklund test de 99 ems rally versie. Of dit al de 16 klepper was, ben ik nog niet achter. Wie weet er meer ?

-
turbopilot
- Donateur (7x)

grappig, strips op de spatborden en nieuwe gril
dacht dat de strips bij de patatsnijder gril behoorden?
wanneer kwam eigenlijk de hoge voorruit?
dacht dat de strips bij de patatsnijder gril behoorden?
wanneer kwam eigenlijk de hoge voorruit?
-
v4 hans
- Donateur (4x)

die van mij is van '69. wel inmiddels voorzien van de ronde koplampen. Bij mijn weten is bouwjaar 69 een overgangsjaar. De voorkant nieuw, ik denk ook de voorruit maar daar ben ik niet zeker van. Het dashboard is echter nog de oude versie. Volgens mij is die in 1970 gewijzigd,

-
Ronnes
- Donateur (2x)

Vanaf MY '68 (najaar '67) hoge ruit.
Vanaf '69 nieuwe grille en rubber op de bumperrosetten. De "De Luxe" had de dubbele strping op de deuren.
Vanaf '70 nieuw dashboard en de tankdop zit lager.
Vanaf '71 koplampwissers ("rechte" koplampomlijsting) en nieuwe sierlijsten op de flanken.
Vanaf '69 nieuwe grille en rubber op de bumperrosetten. De "De Luxe" had de dubbele strping op de deuren.
Vanaf '70 nieuw dashboard en de tankdop zit lager.
Vanaf '71 koplampwissers ("rechte" koplampomlijsting) en nieuwe sierlijsten op de flanken.
-
turbopilot
- Donateur (7x)

dus die van hans is origineel op de rally gril ronde koplampen na
er zit ook nog een overgang in de rozetten, mijn 71 had nog die van de foto, later werden ze geheel rubber
verbaas mij eigenlijk dat er met 5 gaats werd gereden, op dit type gaatjes velg >140 pk loslaten is vragen om uitscheuren bij de wielbouten.
er zit ook nog een overgang in de rozetten, mijn 71 had nog die van de foto, later werden ze geheel rubber
verbaas mij eigenlijk dat er met 5 gaats werd gereden, op dit type gaatjes velg >140 pk loslaten is vragen om uitscheuren bij de wielbouten.
-
sonett003
- Geregistreerd lid
turbopilot schreef:
Grote kans dat op deze (fabrieks)wagens al de -inwendig-versterkte velgen zitten. Al in het tweetakt tijdperk, ergo (veel) minder dan 140 pk braken de harten al uit de velgen
Ik heb het met een ca 65 pk "gooi en smijt TT" ook al een keer mogen meemaken.
Niklas XP heeft gebaseerd op de modificatie voor de Saab Sport TT velgen een en ander weer opgepakt, zie
Hi XP-users
As some of you might know the early Sport wheels are a lite weak for Historical racing and often breaks around the center.
To make it easy to reinforce the wheel we will now plan to make 3mm thick laser cut plates to weld on to the inside of the wheel centre.
-
v4 hans
- Donateur (4x)

Rally van Zweden 1975
De rally van Zweden 1975. Per Eklund achter de Lancia Stratos van Bjorm Waldegard

-
v4 hans
- Donateur (4x)

96v4 begin 70
geen idee welke rally en jaar. Laat staan de rijders
waarschijnlijk begin jaren 70 in Engeland ?? wie helpt mij verder?

-
Jengels
- Geregistreerd lid
Re: 96v4 begin 70
Dat is een lastige. Weinig aanknopingspunten. Teksten/sponsors zijn niet te lezen. Het lijken typische RAC proeven. Dus de kans dat dit in de UK is, is groot.v4 hans schreef:geen idee welke rally en jaar. Laat staan de rijders
De beide Saabs zouden ook engels kenteken kunnen hebben en geen zweeds. Gelet op de ruitenwissers zijn de beide Saabs rechtsgestuurd... Vandaar. Maar aan de andere kant kan de foto ook gespiegeld zijn...
.
-
Ronnes
- Donateur (2x)

1963 - Midnattssolen Rallyt - Erik Carlssson & Göran Nyman: