Parkeersensoren inbouwen?
-
Svenska
- Geregistreerd lid
Ik wil een set parkeersensoren inbouwen in de achterbumper van m'n 900.
Je kan de zichtbare sensoren inbouwen, maar die moeten in het bovenste deel omdat het onderste deel te scheef is (ten opzichte van de weg). Een andere optie is de onzichtbare achter de bumperschaal.
Van het inbouwen van de onzichtbare sensoren was een heel topic, maar wat ik daar niet goed uitkan lezen is: bevalt dit systeem in de praktijk? Zijn alle obstakels "zichtbaar" en dan bedoel ik met name bomen en plastic paaltjes, want die zouden volgens de gebruiksaanwijzing niet waar te nemen zijn.
Graag wat gebruikerservaringen.
Je kan de zichtbare sensoren inbouwen, maar die moeten in het bovenste deel omdat het onderste deel te scheef is (ten opzichte van de weg). Een andere optie is de onzichtbare achter de bumperschaal.
Van het inbouwen van de onzichtbare sensoren was een heel topic, maar wat ik daar niet goed uitkan lezen is: bevalt dit systeem in de praktijk? Zijn alle obstakels "zichtbaar" en dan bedoel ik met name bomen en plastic paaltjes, want die zouden volgens de gebruiksaanwijzing niet waar te nemen zijn.
Graag wat gebruikerservaringen.
-
Hannes
- Forum Admin
Re: Parkeersensoren inbouwen?
Ik heb het systeem erin zitten. Moet zeggen dat het niet echt goed bevalt.
Doet het niet echt conform verwachtingen. Voor mijn gevoel heeft die maar twee standen namelijk.
- ruime afstand van opstakel piep-piep
- je raakt het opstakel bijna.. Pieeeep
Niks daar tussen in.
Groet,
Hannes
Doet het niet echt conform verwachtingen. Voor mijn gevoel heeft die maar twee standen namelijk.
- ruime afstand van opstakel piep-piep
- je raakt het opstakel bijna.. Pieeeep
Niks daar tussen in.
Groet,
Hannes
-
Rbb
- Geregistreerd lid
Mij bevalt het goed. 1e piepje op een meter afstand, constante piep op 40 cm afstand van object.
Ik word wel van alle kanten gewaarschuwd niet al te blind te varen op dit systeem.
Draadje los (kan gebeuren)= geen piep = is boem = is ho.
Het is en blijft een (prettig) hulpmiddel.
gr
Robb
Ik word wel van alle kanten gewaarschuwd niet al te blind te varen op dit systeem.
Draadje los (kan gebeuren)= geen piep = is boem = is ho.
Het is en blijft een (prettig) hulpmiddel.
gr
Robb
-
jaapvanthoff
- Geregistreerd lid
Ik heb bij de Lidl ooit een setje in de aanbieding gekocht. Meer precies een setje wat de sensoren net onder de nummerplaat heeft, hellingshoek is enigszins naar wens af te stellen. Geen gaten boren in de bumper!
Moet zeggen dat ik laaiend enthousiast ben.
Op het moment dat je de auto in de achteruit zet klinkt een kort piepje: het systeem werkt.
Ik wil nooit meer zonder.
Op het moment dat je de auto in de achteruit zet klinkt een kort piepje: het systeem werkt.
-
Vyv
- Moderator + Donateur

Ik zag vandaag een auto op de parkeerplaats staan met deze oplossing. Nooit eerder gezien... wel makkelijke montage.

http://abacuscaralarms.co.uk/alarmshop/ ... 3d9380070e

-
jaapvanthoff
- Geregistreerd lid
Ja, precies. Dat is vergelijkbaar met mijn systeem. montage is appeltje - eitje.
-
GoGo
- Geregistreerd lid
Deze oplossing is ook te verkrijgen via Conrad.
-
ahbijker
- Donateur (4x)

Wat voor merk was t. Ik ben ook van plan om dit aan te leggen aangezien deze winter alles wordt gedemonteerd. Dit wil ik dan in één keer meenemen.jaapvanthoff schreef:Ik heb bij de Lidl ooit een setje in de aanbieding gekocht. Meer precies een setje wat de sensoren net onder de nummerplaat heeft, hellingshoek is enigszins naar wens af te stellen. Geen gaten boren in de bumper!
Andere ervaringen ook welkom,
-
ahbijker
- Donateur (4x)

Conrad heeft dit:
http://www.conrad.nl/ce/nl/overview/031 ... ersystemen" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.conrad.nl/ce/nl/overview/031 ... ersystemen" onclick="window.open(this.href);return false;
-
ahbijker
- Donateur (4x)

Niemand ervaringen?
Zijn de sensoren overigens altijd te spuiten in kleur?
Zijn de sensoren overigens altijd te spuiten in kleur?
-
Sonab
- Donateur (4x)

Op het plaatje een nummerbord in de bumper. Maar zou dit doorgaans hoger geplaatst bij veel autos niet te hoog uitkomen voor goede detectie?Vyv schreef:Ik zag vandaag een auto op de parkeerplaats staan met deze oplossing. Nooit eerder gezien... wel makkelijke montage.
-
ahbijker
- Donateur (4x)

Heb op Conrad reviews gelezen dat dit niet altijd goed werkt. Komt doordat de nummerplaat iets scheef naar boven staat.
Anders best een aardige oplossing maar verkies toch liever sensoren.
Anders best een aardige oplossing maar verkies toch liever sensoren.
-
ahbijker
- Donateur (4x)

Ik heb nu een set goede overspuitbare bumpersensoren voor mijn verlaagde Caab. De hoogte van die sensoren moet tussen de 40 en 50 cm zijn. Aangezien mijn cabrio niet in de buurt is wil ik wat vragen.
Op hoeveel cm vanaf de grond zit de chromen (hart) van de achterbumper? Wie kan dat voor mij opmeten?
Dank alvast.
Op hoeveel cm vanaf de grond zit de chromen (hart) van de achterbumper? Wie kan dat voor mij opmeten?
Dank alvast.
-
jaapvanthoff
- Geregistreerd lid
Ja moet je uit je hoofd zo kunnen opdreunen: 430 mm hart chromen stripje. 900 Caab areo
-
ahbijker
- Donateur (4x)

[]Pff, ik weet veel uit m'n hoofd maar dit....
Dank je Jaap. Ik kan weer verder.
Je ziet het onder
viewtopic.php?f=4&t=125870" onclick="window.open(this.href);return false;
Dank je Jaap. Ik kan weer verder.
Je ziet het onder
viewtopic.php?f=4&t=125870" onclick="window.open(this.href);return false;
Reden: Quote verwijderd