BIOPOWERRRrrrr: wil ik op E-85 Bio Ethanol?!
-
Hendriks9000
- Geregistreerd lid
Re: BIOPOWERRRrrrr: wil ik op E-85 Bio Ethanol?!
Ik zal s uitvogelen waar ik het in mijn woonplaats kan tanken en wat de liter prijs daar is
-
Coenwagner
- Geregistreerd lid
Kun je dit in je tank gooien??
BIO ethanol Haard brandstof?
https://shop.praxis.nl/product/64079-62 ... an1li.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Bij de action heb ik laatst een fles gekocht! Is maar 1.64, en dan is 95% ethanol, wat die andere 5% is weet ik niet..
Dat zou ik moeten opvragen bij de leverancier.
Maar in priciepe kun je dan dus je eigen ethanol mix maken, dus ook hoger percentage dan 85% ethanol in je tank gaan.
Vraag 1: Kan ik dit in mijn tank gooien???
Vraag 2: Zo ja tot hoeveel enthanol kan Trionic 7 veilig adapten? Ik heb Maptun BIO Power Stage 4 software.
BIO ethanol Haard brandstof?
https://shop.praxis.nl/product/64079-62 ... an1li.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Bij de action heb ik laatst een fles gekocht! Is maar 1.64, en dan is 95% ethanol, wat die andere 5% is weet ik niet..
Dat zou ik moeten opvragen bij de leverancier.
Maar in priciepe kun je dan dus je eigen ethanol mix maken, dus ook hoger percentage dan 85% ethanol in je tank gaan.
Vraag 1: Kan ik dit in mijn tank gooien???
Vraag 2: Zo ja tot hoeveel enthanol kan Trionic 7 veilig adapten? Ik heb Maptun BIO Power Stage 4 software.
-
maxmink93
- Geregistreerd lid
Zover als ik weet kun jij dat in je tank gooien.
Maar gà jij even 50 flessen kopen bij de action? En e85 is 1,60 ofzo aan de pomp.
Je kan in principe e100 doen als je je wagen erop mapt. Alleen dat beetje benzine wat er bij de e85 zit zorgt ervoor dat hij fatsoenlijk start( biopower start super rijk).
Wat wel kan is kannen e100 kopen en mixen met benzine tot bijv e85 of e90.
Maar gà jij even 50 flessen kopen bij de action? En e85 is 1,60 ofzo aan de pomp.
Je kan in principe e100 doen als je je wagen erop mapt. Alleen dat beetje benzine wat er bij de e85 zit zorgt ervoor dat hij fatsoenlijk start( biopower start super rijk).
Wat wel kan is kannen e100 kopen en mixen met benzine tot bijv e85 of e90.
-
millerman
- Donateur (3x)

Ik zou wel eerst heel graag willen weten wat die 5% is die er nog bij zit.
-
Coenwagner
- Geregistreerd lid
millerman schreef:Ik zou wel eerst heel graag willen weten wat die 5% is die er nog bij zit.
Dat wil ik ook HEEL graag weten, voor dat ik het in mijn tank gooi!
http://www.hobbybrouwen.nl/forum/index. ... ic=14053.0" onclick="window.open(this.href);return false;
Fysische eigenschappen van EthaandiolIk heb ook bij ACTION Bio-Ethanol aangeschaft en nagegaan via de producent wat hierin zit (zie ook de EU-norm: CAS-nummer 64-17-5)
- meer dan 95% ethanol (ethyl-alcohol)
- 1,8% 1,2-ethaandiol
Aggregatietoestand vloeibaar
Kleur kleurloos
Dichtheid 1,11 g/cm³
Smeltpunt -13 °C
Kookpunt 197,3 °C
Vlampunt 111 °C
Dampdruk 5,3 Pa
Goed oplosbaar in water
log(Pow) -1,21
Dat Ethaandiol heeft wel een erglaag vlam punt... dat lijkt mij detonatie kunnen veroorzaken!?
-
millerman
- Donateur (3x)

Yep, ik denk dat het gebruikt wordt om te zorgen dat een olielamp/open haard thuis snel aan gaat met behulp van een niet al te warme aansteker.
-
Tubefreak
- Donateur

Antwoord van Webasto: Er van uitgaande dat u een Thermo Top heeft kan ik u melden dat E85 helaas niet is vrijgegeven voor gebruik in de kachel..Tubefreak schreef:de winter komt er weer aan. Zou de standkachel ook op E85 werken????
-
inactief
- Geregistreerd lid
Klein rally tankje in de kofferbak / onder de motorkap speciaal voor de webasto?
-
Tubefreak
- Donateur

Zat ik ook aan te denken, maar zag dat Eberspacher de standkachels maakte voor de diesel, dus misschien ook voor de benzine wagens. Daar ook even opgevraagd, net als Saab zelf.... Want het is toch verdomd lekker.
-
Hendriks9000
- Geregistreerd lid
Zit er in het noorden eigenlijk ook 'software freaks' of is Brabant the place to be?
-
U-Poll
- Donateur (8x)

Volgens mij is dat dus water! Dat is een bekend oplosmiddel voor alcoholen/ethanol. ... het lost tenslotte prima op in water én benzine.Coenwagner schreef:Bij de action heb ik laatst een fles gekocht! Is maar 1.64, en dan is 95% ethanol, wat die andere 5% is weet ik niet..
Puur ethanol heeft een vlampunt van rond de 14C.
-
evo
- Donateur (2x)

Re: Re: BIOPOWERRRrrrr: wil ik op E-85 Bio Ethanol?!
Dat sowieso, natuurlijkHendriks9000 schreef:... of is Brabant the place to be?
Verstuurd van mijn GT-N7000 met Tapatalk
-
Tubefreak
- Donateur

Antwoord van Eberspacher: De Eberspächer standverwarming kan ook op E85 werken. Echter zal de warmte opbrengst tot 30% minder zijn.
Dit komt omdat er minder "stookwaarde" in E85 zit dan in gewone benzine. Het kan zelfs voor komen, dat de verwarming in de laagste stand af en toe uit kan gaan, omdat de vlam te klein wordt.
Het apparaat zal dan opnieuw opstarten. Als dit slechts af en toe optreedt zal het voor de verwarming niet schadelijk zijn.
Wel zal na langere tijd niet werken corrosie op kunnen treden in de verwarming, door het grote wateraandeel in de E85 brandstof.
Er wordt daarom aangeraden om in ieder geval de verwarming 1 maal per maand een tijdje te laten draaien.
Nu is alleen de vraag welke standkachel er in de aero zit..... Misschien maar gewoon testen.
Dit komt omdat er minder "stookwaarde" in E85 zit dan in gewone benzine. Het kan zelfs voor komen, dat de verwarming in de laagste stand af en toe uit kan gaan, omdat de vlam te klein wordt.
Het apparaat zal dan opnieuw opstarten. Als dit slechts af en toe optreedt zal het voor de verwarming niet schadelijk zijn.
Wel zal na langere tijd niet werken corrosie op kunnen treden in de verwarming, door het grote wateraandeel in de E85 brandstof.
Er wordt daarom aangeraden om in ieder geval de verwarming 1 maal per maand een tijdje te laten draaien.
Nu is alleen de vraag welke standkachel er in de aero zit..... Misschien maar gewoon testen.
-
evo
- Donateur (2x)

Zei ik toch, gewoon rijker zetten... 
Heb je al eens op een zweeds forum oid geinformeerd? Denk dat die er met hun gem temperaturen en E85 gebruik beter bekend mee zijn.
Heb je al eens op een zweeds forum oid geinformeerd? Denk dat die er met hun gem temperaturen en E85 gebruik beter bekend mee zijn.
-
Hendriks9000
- Geregistreerd lid
Dus voor n open sid en evt bio moet r naar Brabant worden afgereisd...wanneer is het carnaval