T7 tuning is oa door Dilemma heel makkelijk gemaakt maar het komt niet vanzelf. Het kost ontzettend veel tijd, kunde en test km's om iets echt goed te krijgen. En voor minder doen we het niet
BIOPOWERRRrrrr: wil ik op E-85 Bio Ethanol?!
-
evo
- Donateur (2x)

Re: BIOPOWERRRrrrr: wil ik op E-85 Bio Ethanol?!
Ken je mensen die dezelfde wagen als jij hebben en zo rondrijden als jij wilt? Dus E85 & LPG? Zoja, hebben zij het netjes gemapt? Zoja, dan zou je hun instellingen kunnen kopieren. Zonee... zul je het zelf moeten uitvogelen en dat houdt dus in veel uitproberen, testen, uitproberen, controleren, etc... en ja dus met laptop oid rondrijden. Ik rijd gem. iets van 500km per week zo rond... en de ander 500km heb ik haast....
T7 tuning is oa door Dilemma heel makkelijk gemaakt maar het komt niet vanzelf. Het kost ontzettend veel tijd, kunde en test km's om iets echt goed te krijgen. En voor minder doen we het niet
-
dirk7942
- Geregistreerd lid
Okay, het wordt voor mij steeds begrijpelijker.
Helaas ken ik die mensen niet. Ken jij ze evo?
Helaas ken ik die mensen niet. Ken jij ze evo?
-
inactief
- Geregistreerd lid
Vergeet niet dat je nadat je je E85 gemapt hebt (wat een crime is), je ook nog naar je gas mannetje moet voor een nieuwe / custom gas computer. En dat gaat misschien een nóg groter / duurder probleem worden!
-
inactief
- Geregistreerd lid
Een paar prachtige leidingsleutels gekocht, ik was er nl al eens eerder achter gekomen dat je NOOIT met je gewone steeksleutel aan de remleidingen moet piemelen.G-ice schreef:Jammer maar helaas, winkels dicht hier op deze prachtige zondag, dus volgende keer weer verder met dit experiment.
Met leidingsleutels is een TCS pompje overzetten op je gemakje in een uurtje of twee (smorgens net voor de zinderende hitte) best leuk om te doen. Het is lekker prullen om overal met je sleutels tussen te komen.
De TCS computer zit er nu dus in, auto rijd nog als vanouds, geen lampjes (en ik denk even geen ABS) want hij snapt de nieuwe computer nog niet. Daarvoor moet deel 2 van de upgrade gedaan worden:
Nu geeft tech2 aan dat er wél een abs / tcs computer in zit, ik kan waarden lezen, maar toch zegt ie ook dat het ding "missing" is op de bus.The electrical can be connected as follows:
Pin 5 on the TCS button to pin 31 on the TCS/ABS box.
Pin 1 on the TCS button is the + for light, can be connected to another button or ignition + etc.
Pin 2 and 7 on the TCS button should be grounded.
Pin 29 on the TCS/ABS unit is Can-L (white).
Pin 30 on the TCS/ABS unit is Can-H (green), these shall be connected at the white/green cable at the connnector on the firewall, pin 30 and 29 in the connector.
After this you need to change your VIN number in Dice ( with a Tech 2 ) to one that matches a TCS equipped car, then do a spareparts programming of the main instrument and the TCS/ABS unit. After this is done you can change back your VIN again.
Hopelijk heb ik deze week wat tijd om met de draden te prullen.
-
AlexJ
- Donateur

Leuk project om te doen volgens mij! Maaruh...Waarom willen jullie zo graag tcs?
-
inactief
- Geregistreerd lid
G-ice schreef:Ik heb een TCS / ABS pomp uit een andere 9-3 (MY2002 Aero) en wil die graag omzetten in mijn auto.
Waarom? Om BioPower files te kunnen draaien waar de TCS subroutine niet in is omgeleid.
-
AlexJ
- Donateur

Oke, fair enough, ik had beter moeten lezen
Voor de rest natuurlijk een onzinnige funtie, dat TCS
Voor de rest natuurlijk een onzinnige funtie, dat TCS
-
inactief
- Geregistreerd lid
Het is schijnbaar ook enigszins aan te passen naar leuker / beter. Maar daar heb ik nog niet naar gekeken. Eerst eens alles werkend hebben...
p.s. Als er ooit iemand komt die in de TCS computer kan prullen zou launch control ook moeten kunnen, en dan wil iedereen ineens TCS!
p.s. Als er ooit iemand komt die in de TCS computer kan prullen zou launch control ook moeten kunnen, en dan wil iedereen ineens TCS!
-
inactief
- Geregistreerd lid
Mijn WIS is van de PC af, mocht er iemand zijn die mij blij kan maken met een plaatje / pinout van de ABS/TCS stekker én de van connector op de firewall ben ik u zeer erkentelijk! 
-
U-Poll
- Donateur (8x)

Gijs - heb je hier wat aan? Ik heb wel de WIS, maar snap van het merendeel de ballen.

Dit is dus voor een 9-5 uit 2009

Dit is dus voor een 9-5 uit 2009
-
evo
- Donateur (2x)

Stuurunit:
https://docs.google.com/open?id=0B3M0tf ... kcwbElkNVk" onclick="window.open(this.href);return false;
https://docs.google.com/open?id=0B3M0tf ... ThrekFtcm8" onclick="window.open(this.href);return false;
Rest volgt... maare, moet je niet werken?
https://docs.google.com/open?id=0B3M0tf ... kcwbElkNVk" onclick="window.open(this.href);return false;
https://docs.google.com/open?id=0B3M0tf ... ThrekFtcm8" onclick="window.open(this.href);return false;
Rest volgt... maare, moet je niet werken?
-
inactief
- Geregistreerd lid
Die van jou is van het elektrisch schema U-Poll, ziet er interessant uit maar ... ik snap daar ook de ballen niet van.
Wel een stoer plaatje, lijkt alles nóg moeilijker!
Die van evo zijn die ik zoek, kan ik lekker mijn voltmeter in de stekker en motorkabelboom bij het schutbord te prikken en bij PIEP hoef ik geen extra draad meer te trekken.
bedankt!
Werken, werken, ... mijn baas heeft er veel meer aan als ik even op mijn gemakje bijkom van afgelopen BBQ / zwem weekeind!
Dan kan ik morgen weer met een vers smoesje af en toe iets anders doen...
Wel een stoer plaatje, lijkt alles nóg moeilijker!
Die van evo zijn die ik zoek, kan ik lekker mijn voltmeter in de stekker en motorkabelboom bij het schutbord te prikken en bij PIEP hoef ik geen extra draad meer te trekken.
bedankt!
Werken, werken, ... mijn baas heeft er veel meer aan als ik even op mijn gemakje bijkom van afgelopen BBQ / zwem weekeind!
Dan kan ik morgen weer met een vers smoesje af en toe iets anders doen...
-
U-Poll
- Donateur (8x)

BIOPOWERRRrrrr: wil ik op E-85 Bio Ethanol?!
Je hebt nu eenmaal werkpaarden en sierpaarden...
In 'mijn' schema staan volgens mij toch ook de klem/pinnummers van de verschillende connectoren? Dan weet je toch ook waar je je ding in kan prikken?!
... Maar EVO's spul is idd beter...
In 'mijn' schema staan volgens mij toch ook de klem/pinnummers van de verschillende connectoren? Dan weet je toch ook waar je je ding in kan prikken?!
... Maar EVO's spul is idd beter...
-
inactief
- Geregistreerd lid
Vandaag een kleine tegenslag...
Op de originele stekker missen de pinnetjes voor het TCS knoppie, can high en can low.
Ik denk dus dat ik de stekker van een sloper af ga knippen.
Wel heb ik vast het TCS knoppie bedraad, de can & tcs knoppie draden vanuit de motorruimte naar de cockpit getrokken.
Als ik de stekker over heb gezet zou tcs dus moeten werken.
Maar helaas, evo en maarten kwamen biertjes drinken, dus het project is afgebroken voordat ik écht rigoreus ging knippen.
Er komt vast wel weer een dag...
Op de originele stekker missen de pinnetjes voor het TCS knoppie, can high en can low.
Ik denk dus dat ik de stekker van een sloper af ga knippen.
Wel heb ik vast het TCS knoppie bedraad, de can & tcs knoppie draden vanuit de motorruimte naar de cockpit getrokken.
Als ik de stekker over heb gezet zou tcs dus moeten werken.
Maar helaas, evo en maarten kwamen biertjes drinken, dus het project is afgebroken voordat ik écht rigoreus ging knippen.
Er komt vast wel weer een dag...
-
inactief
- Geregistreerd lid
De can low / can high draden die zo door onbeschut door het schutbord gaan lopen zitten me toch nog niet helemaal lekker.
Ik ga dus nog even twee lange krimpkous dingen halen. Eentje voor om de canhigh / -low (die ik in elkaar ga draaien) heen. Dan gaat daar de TCS schakeldraad bij en gaat daar nog een krimpkousje omheen. Dat voelt toch beter dan onbeschermd.
En voor die stekker abs/tcs stekker, ik wil eigelijk niet solderen / knippen...
Zou ik dit gereedschap gewoon bij een goede automaterialenzaak kunnen halen?
Ik ga dus nog even twee lange krimpkous dingen halen. Eentje voor om de canhigh / -low (die ik in elkaar ga draaien) heen. Dan gaat daar de TCS schakeldraad bij en gaat daar nog een krimpkousje omheen. Dat voelt toch beter dan onbeschermd.
En voor die stekker abs/tcs stekker, ik wil eigelijk niet solderen / knippen...
Zou ik dit gereedschap gewoon bij een goede automaterialenzaak kunnen halen?