T7 ECU Tuning
-
evo
- Donateur (2x)

Re: T7 ECU Tuning
Heb je een jonge zoon? Ddie van mij is 8... precies goed... Zet die d'r maar eens achter...
Zie je opeens schermpjes voorbij komen waarvan je het bestaan niet wist, laat staan wat ze moeten betekenen
Maarja, hij natuurlijk ook niet
Geintje
Zie je opeens schermpjes voorbij komen waarvan je het bestaan niet wist, laat staan wat ze moeten betekenen
Maarja, hij natuurlijk ook niet
Geintje
-
Maarten
- Lid van verdienste
Je motor deed er anderhalve seconde over om te starten, de temperatuur van het koelwater was 49'C toen je startte en je tank is gevuld met tweederde benzine en eenderde ethanol.0240613 schreef:Hoe lang hoort deze melding in beeld te blijven en wat betekend het? Mackan e46 Bin met tp 1
In sommige bins is dat uit te zetten via Firmware Information.
-
evo
- Donateur (2x)

Ohja, en die 4de had volgens mij iets te maken met een tank sensor, die wij niet hebben (of nodig hebben). Dat was oa iets voor de e100 9-5 die nooit in productie is gegaan.
...Als ik me niet vergis...
...Als ik me niet vergis...
-
Peterbreda
- Donateur

Maarten schreef:Je motor deed er anderhalve seconde over om te starten, de temperatuur van het koelwater was 49'C toen je startte en je tank is gevuld met tweederde benzine en eenderde ethanol.0240613 schreef:Hoe lang hoort deze melding in beeld te blijven en wat betekend het? Mackan e46 Bin met tp 1
In sommige bins is dat uit te zetten via Firmware Information.
Leuke foto van jullie Saabie
-
maxmink93
- Geregistreerd lid
Pa ga van die PC af! Je zit in het verkeerde topic te spammen, je bedoelt dit topic denk ik
:
viewtopic.php?f=22&t=115449
viewtopic.php?f=22&t=115449
-
AR
- Donateur (2x)

Ik ben benieuwd wat jullie, die een T5 nokkenas gemonteerd hebben, gedaan hebben om de low-end performance te verbeteren?
Ik zelf ben bezig geweest met o.a. de mappen p-limtab, i-limtap injector end angle, iets meer voorontsteking onderin, maar ik ben op zoek naar meer
Het vermogen vanaf 2800rpm is lekker, maar daaronder zou het iets meer mogen zijn.
Ik zelf ben bezig geweest met o.a. de mappen p-limtab, i-limtap injector end angle, iets meer voorontsteking onderin, maar ik ben op zoek naar meer
-
Maarten
- Lid van verdienste
Wat heb je gedaan met de injector end angle en heeft dat veel geholpen?
-
AR
- Donateur (2x)

Onderin verlaagt, 340 naar 330, zo even uit mijn hoofd, het heeft wel iets gedaan, maar heel veel ook weer niet.
-
Xa4
- Geregistreerd lid
Hallo,
Ik ben al een tijdje silent lid en heb nu 3 jaar een Saab aero cabrio uit 2001. Laatst erachter gekomen dat Check-Engine lampje het nooit heeft gedaan. Dashboard uit elkaar gehaald en tot de ontdekking gekomen dat lampje er niet in zat, maar wel een lampje op het check lampje voor de automatische versnellingsbak plek zat terwijl ik een handgeschakelde heb!
UItlezen met OBD leverde P1312 en P1314 foutmelding. DI cassette vervangen (oude gestest in andere T7 motor, was echt kapot), daarna bleef check engine lampje branden en dezelfde foutcode komen. Krukassensor vervangen, juiste NGK bougies voor aero erin, lambdasondes gecontroleerd. Benzinepomp lijkt het goed te doen, want bij reset rijdt hij echt super! Wel ontdekt dat er voorheen de vacuumslangen zijn gemodificeerd zoals beschreven op site saab-tuners.com van G-Ice. Dit weer ongedaan gemaakt omdat ik het geluid irritant vindt bij het gas loslaten. Vermoeden dus dat er voorheen is getuned. Navraag bij vorige eigenaar leert dat hij niet heeft getuned, en als ik me niet vergis had hij hem sinds 2005 (invoer uit Duitsland).
Enfin foutcodes blijven opkomen en hij loopt dus continue in de safe modus. ECU aansluiting en bedrading gecontroleerd, ook geen gebreken geconstateerd.
Ik denk dat er een hele vroege tuning op de ECU staat met een bug of dat de ECU kapot is. Wat denken jullie, ik kan niets anders meer bedenken?
Wie kan me helpen de ECU uit te lezen/ nieuwe software erop te zetten als er fout in software zit of nieuwe ECU voor aero te plaatsen?
Ik weet dat G-Ice het kan in Udenhout, maar zoek het liefst iets dichterbij, woon in Maastricht.
Xa4
Ik ben al een tijdje silent lid en heb nu 3 jaar een Saab aero cabrio uit 2001. Laatst erachter gekomen dat Check-Engine lampje het nooit heeft gedaan. Dashboard uit elkaar gehaald en tot de ontdekking gekomen dat lampje er niet in zat, maar wel een lampje op het check lampje voor de automatische versnellingsbak plek zat terwijl ik een handgeschakelde heb!
UItlezen met OBD leverde P1312 en P1314 foutmelding. DI cassette vervangen (oude gestest in andere T7 motor, was echt kapot), daarna bleef check engine lampje branden en dezelfde foutcode komen. Krukassensor vervangen, juiste NGK bougies voor aero erin, lambdasondes gecontroleerd. Benzinepomp lijkt het goed te doen, want bij reset rijdt hij echt super! Wel ontdekt dat er voorheen de vacuumslangen zijn gemodificeerd zoals beschreven op site saab-tuners.com van G-Ice. Dit weer ongedaan gemaakt omdat ik het geluid irritant vindt bij het gas loslaten. Vermoeden dus dat er voorheen is getuned. Navraag bij vorige eigenaar leert dat hij niet heeft getuned, en als ik me niet vergis had hij hem sinds 2005 (invoer uit Duitsland).
Enfin foutcodes blijven opkomen en hij loopt dus continue in de safe modus. ECU aansluiting en bedrading gecontroleerd, ook geen gebreken geconstateerd.
Ik denk dat er een hele vroege tuning op de ECU staat met een bug of dat de ECU kapot is. Wat denken jullie, ik kan niets anders meer bedenken?
Wie kan me helpen de ECU uit te lezen/ nieuwe software erop te zetten als er fout in software zit of nieuwe ECU voor aero te plaatsen?
Ik weet dat G-Ice het kan in Udenhout, maar zoek het liefst iets dichterbij, woon in Maastricht.
Xa4
-
inactief
- Geregistreerd lid
- dit is geen T7 suite ding maar een hardware probleem, hoort in het 9-3 forum, op z'n hoogst als los topic in het turbo 'tuning gedeelte.
- je zit wel goed met mogelijke oplossingen zoeken in een grote gebruikersgroep, maar je beperkt jezelf door dit topic te vervuilen ipv een nieuw topic aan te maken waar het hoort.
Als (uitvoerig) gemaild, je zou de eerste zijn die ik tegenkom / van gehoord heb met een kapotte ecu.
nav je email van vanmorgen, ik kan vrijdag om 17:30 op z'n vroegst.
- je zit wel goed met mogelijke oplossingen zoeken in een grote gebruikersgroep, maar je beperkt jezelf door dit topic te vervuilen ipv een nieuw topic aan te maken waar het hoort.
Als (uitvoerig) gemaild, je zou de eerste zijn die ik tegenkom / van gehoord heb met een kapotte ecu.
nav je email van vanmorgen, ik kan vrijdag om 17:30 op z'n vroegst.
-
Xa4
- Geregistreerd lid
@ G-ice: ok, heb de vraag ook in 9-3 onderdeel geplaatst. Dacht zelf hier het meeste kans te hebben, aangezien hier de echte techneuten qua software tuning zitten.
-
evo
- Donateur (2x)

...over defecte ecu's...
Ik heb hier een T7 ECU liggen van iemand die problemen had met zijn CC... (nee, geen LimpHome). Na alles aan HW 6 x gechecked te hebben was toch de ECU de laatste verdachte... Software uitlezen ging probleemloos. Software op een spare ECU gezet (met wat extra koppel...). Weg probleem...
De bewuste ECU nog nog prima te flashen (zonder foutmelding) echter zodra je deze in een wagen hangt springt de wagen op limphome. Lopen doet ie verder wel. Mijn conclusie... ECU is in de wagen stuk gegaan...
Maar nu weer verder met T7 tuning
ohnee, ik zit nog op mijn werk 
Ik heb hier een T7 ECU liggen van iemand die problemen had met zijn CC... (nee, geen LimpHome). Na alles aan HW 6 x gechecked te hebben was toch de ECU de laatste verdachte... Software uitlezen ging probleemloos. Software op een spare ECU gezet (met wat extra koppel...). Weg probleem...
De bewuste ECU nog nog prima te flashen (zonder foutmelding) echter zodra je deze in een wagen hangt springt de wagen op limphome. Lopen doet ie verder wel. Mijn conclusie... ECU is in de wagen stuk gegaan...
Maar nu weer verder met T7 tuning
-
maxmink93
- Geregistreerd lid
evo schreef: De bewuste ECU nog nog prima te flashen (zonder foutmelding) echter zodra je deze in een wagen hangt springt de wagen op limphome. Lopen doet ie verder wel. Mijn conclusie... ECU is in de wagen stuk gegaan...