Ik heb de 630cc injectoren en ben/was eigenlijk van plan om richting de 875 te gaan. Ik weet nog niet wat te doen, ik heb ook wel eens gehoord dat de kwaliteit van de 875 beter zou zijn. Echter zie je deze maar mondjesmaat in Saabs voorbij komen, Maptun levert 750cc in de hogere stages.
Qua nokkenassen, je levert onderin wat vermogen in, de opbouw begint een 250rpm later ongeveer, maar hij trekt veel vlotter door naar de redline. De motor klimt gemakkelijker in toeren. Let wel ik heb een B205R, wat de resultaten zijn met een B235 kan ik niet uit eigen hand vertellen.
Ik had daarnaast ook voordelen als een lagere EGT, wat weer wat ruimte bood om bovenin iets verder door te gaan.
Mooi is dat je voor een paar tientjes een setje nokkenassen hebt en deze in een uurtje in je auto hebt zitten.
Software fine-tunen kan, maar is niet noodzakelijk. Ik heb overigens de assen uit een B234, nog van voordat het T5 systeem bestond, deze hebben o.a. een iets grotere durratie (246 tegenover 240 voor de T5 assen, T7 heeft 231) . Beste Saab assen schijnen die van de B202 te zijn, en dan ook nog een specifiek modeljaar, waarbij er een extra "hobbel" op de assen zit, durratie van 252. Overigens lifthoogte en tijdstippen en overlap zijn ook belangrijk.
http://www.saabscene.com/forum/threads/ ... -Camshafts
Gr Arco