Snelheidsafhankelijk aan te passen via PedalMapCal.X_ManFacTab of PedalMapCal.X_AutFacTab, afhankelijk van de versnellingsbak die je hebt.0240613 schreef:Ook vind ik dat de auto nu erg straf reageert op gas geven.
T7 ECU Tuning
-
Maarten
- Lid van verdienste
Re: T7 ECU Tuning
-
John Grand
- Geregistreerd lid
Tanisha had het recent nog over een aanpassing alleen en dan alleen via de ecu ook , zou dan naar ca. 210/220 pk gaan ????????
zou mooi zijn maar of het zonder veel sores gaat verder , ben nu ook goed tevreden zoals het nu is eigenlijk (150??) , twijfel nog .
zou dan bij normaal gebruik ook zuiniger gaan lopen, ook op Lpg zelfs ,
iemand ervaring mee ?????????
zou mooi zijn maar of het zonder veel sores gaat verder , ben nu ook goed tevreden zoals het nu is eigenlijk (150??) , twijfel nog .
-
millerman
- Donateur (3x)

Aanpassen van de ECU voor meer vermogen ???????
Nee, totaal geen ervaring mee !!!!!!!
Nee, totaal geen ervaring mee !!!!!!!
-
John Grand
- Geregistreerd lid
wellicht heb ik het niet goed begrepen hoor ???
zou zo maar kunnen .
er zouden verder geen aparte dingen bij hoeven d8 ik??????
zou zo maar kunnen .
er zouden verder geen aparte dingen bij hoeven d8 ik??????
-
John Grand
- Geregistreerd lid
zou makkelijker uit te leggen zijn misschien , Edward als je het zou aantonen . precies waar ik het over had denk.
dacht dat het hier de bedoeling is (of was zo te zien () om utleg te vragen ook als je iets niet helemaal begrijpt !!!!!!!
Maardat snap ik dan zeker ook niet
zal wel aan mij liggen natuurlijk
dacht dat het hier de bedoeling is (of was zo te zien () om utleg te vragen ook als je iets niet helemaal begrijpt !!!!!!!
Maardat snap ik dan zeker ook niet
zal wel aan mij liggen natuurlijk
-
millerman
- Donateur (3x)

De vragen die je opschrijft zijn al heel vaak gesteld op het forum, even beter zoeken.
Als je graag zelf je ECU wilt aanpassen met T7Suite, is dit topic er om je te helpen. Blader eens wat door en je krijgt een idee wat je allemaal moet doen voor je kunt beginnen. Wil je het niet zelf aanpassen? Dan is dit niet het goede topic.
Als je graag zelf je ECU wilt aanpassen met T7Suite, is dit topic er om je te helpen. Blader eens wat door en je krijgt een idee wat je allemaal moet doen voor je kunt beginnen. Wil je het niet zelf aanpassen? Dan is dit niet het goede topic.
-
John Grand
- Geregistreerd lid
vind de eerdree reactie s wat verwarrend , ben op dit vlak echt een leek , zou daarom graag wat info hebben over ervaringen van iemand anders , maar er zijn er veel verschillend ,vandaar mijn vraag .
eigenlijk vind ik het zo als het nu is wel goed en twijfel daardoor , vandaar min domhied natuurlijk
zie het wel ff aan nog , heb Tanisha al een pb gedaan over dit maar nog geen reactie teruggehad nog .
gr John
eigenlijk vind ik het zo als het nu is wel goed en twijfel daardoor , vandaar min domhied natuurlijk
zie het wel ff aan nog , heb Tanisha al een pb gedaan over dit maar nog geen reactie teruggehad nog .
gr John
-
johnb52
- Donateur (7x)

John Grand schreef:Tanisha had het recent nog over een aanpassing alleen en dan alleen via de ecu ook , zou dan naar ca. 210/220 pk gaan ????????
Surf maar naar saab-tuners.com, daar staat t allemaal uitgelegd.
Wellicht ook handig dat je in je onderschrift zet wat voor auto je hebt, scheelt ook weer de standaard vraag: wat voor auto heb je, welk bouwjaar, en rij je op gas of benzine,of diesel?
-
millerman
- Donateur (3x)

Nogmaals: dit is niet het topic dat jij nodig hebt, tenzij je zelf aan de slag wilt. Als ik dit zo lees, zou ik dat zeker niet doen...
Hier heb je meer aan:
viewtopic.php?f=22&t=113964" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=22&t=111650" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=22&t=108128" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=22&t=107733" onclick="window.open(this.href);return false;
En kijk eens op sites van tuners voor Saabs, meestal staat er wel een verhaaltje over de voordelen van tuning en waarom Saab zelf niet het maximale eruit heeft gehaald.
Hier heb je meer aan:
viewtopic.php?f=22&t=113964" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=22&t=111650" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=22&t=108128" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=22&t=107733" onclick="window.open(this.href);return false;
En kijk eens op sites van tuners voor Saabs, meestal staat er wel een verhaaltje over de voordelen van tuning en waarom Saab zelf niet het maximale eruit heeft gehaald.
-
John Grand
- Geregistreerd lid
oaky , bedankt voor de betere info
hoe krijg ik dat in mijn onderschrift?/
heb een 9-3 van 2001 2.0 T op LPG
Ga het zker nietzelf doen , en wil graag weten wat het allemaal inhoud en ogf het wel wijs is , Thatts All
allen bedankt ,vooral voor de juiste links ook,
hoe krijg ik dat in mijn onderschrift?/
heb een 9-3 van 2001 2.0 T op LPG
Ga het zker nietzelf doen , en wil graag weten wat het allemaal inhoud en ogf het wel wijs is , Thatts All
allen bedankt ,vooral voor de juiste links ook,
-
0240613
- Geregistreerd lid
vanavond even bezig geweest. Nu met de hand de verschillende maps aangepast. Koppelopbouw is gelijkmatiger en een aantal maps die de autotune functie wel heel drastisch aanpakt (ipv lineare opbouw alles op 1 vaste waarde) origineel gehouden. De door mij aangepaste bin is terug te vinden op:
http://www.trionictuning.com/forum/view ... =14&t=1082" onclick="window.open(this.href);return false;
Zouden de kenners er even kritisch naar willen kijken? Alvast bedankt,
Kees
http://www.trionictuning.com/forum/view ... =14&t=1082" onclick="window.open(this.href);return false;
Zouden de kenners er even kritisch naar willen kijken? Alvast bedankt,
Kees
-
Maarten
- Lid van verdienste
Je rijdt zonder engine limiter. De ECU zal de 410Nm die in de map voor de motorkoppelbeperking staat nooit zien.
De X-as in je air/torquemap gaat maar tot 300. Een gevolg van het spelen met Tune me up. Op het moment dat de motor 1271mg/c draait en daadwerkelijk 410Nm levert, ziet de ECU maar 300Nm.
Haalt mReq 1271mg/c, of zorgt de hardcoded 400Nm begrenzer ervoor dat je iets lager uitkomt?
De X-as in je air/torquemap gaat maar tot 300. Een gevolg van het spelen met Tune me up. Op het moment dat de motor 1271mg/c draait en daadwerkelijk 410Nm levert, ziet de ECU maar 300Nm.
Haalt mReq 1271mg/c, of zorgt de hardcoded 400Nm begrenzer ervoor dat je iets lager uitkomt?
-
0240613
- Geregistreerd lid
de air torque map moest toch bewust van 0 tot 300 gaan om dat anders een koppel boven de 400 nm niet mogeljk is? Als ik het goed begrijp moet ik bij de torque limiters nu 300 nm invullen en dan wordt het koppel daadwerkelijk gelimiteerd op 410 nm?
-
Maarten
- Lid van verdienste
Met Tune me up wordt de auto sneller.
Kijk echter eens naar de verschillen tussen de engine limiters van je originele bestand en van hetzelfde bestand dat via Tune me up is getuned. In de originele bin staan de limiters op 350 en na tuning op 320. Ondanks de lagere limiter wordt er toch meer vermogen geleverd vanwege de andere calibratie van de air/torquemap.
Als dezelfde limiter nu op 290 gezet wordt zie je in de airmass result tabel dat de maximaal gevraagde luchtmassa is gedaald vanwege een engine limiter die ingrijpt. Bij 301 is dat nog niet te zien omdat de engine limiter dan niet de beperkende factor is.
Kijk echter eens naar de verschillen tussen de engine limiters van je originele bestand en van hetzelfde bestand dat via Tune me up is getuned. In de originele bin staan de limiters op 350 en na tuning op 320. Ondanks de lagere limiter wordt er toch meer vermogen geleverd vanwege de andere calibratie van de air/torquemap.
Als dezelfde limiter nu op 290 gezet wordt zie je in de airmass result tabel dat de maximaal gevraagde luchtmassa is gedaald vanwege een engine limiter die ingrijpt. Bij 301 is dat nog niet te zien omdat de engine limiter dan niet de beperkende factor is.