T7 ECU Tuning
-
maxmink93
- Geregistreerd lid
Re: T7 ECU Tuning
Tot ik zo ver kan zien werkt het. T7 suite spreekt de CAN usb aan (rode lampje knippert) en loopt niet vast. Dus dat is allemaal fijn(lijkt het toch nog te gaan werken!).
Krijg ons pa nu niet meer zo gek om nog even naar de zaak op en neer te rijden dus dat word morgen even testen en kijken of we een logje kunnen draaien...
Krijg ons pa nu niet meer zo gek om nog even naar de zaak op en neer te rijden dus dat word morgen even testen en kijken of we een logje kunnen draaien...
-
evo
- Donateur (2x)

spannend! Maar de aanhouder wint!
EDIT: meteen even logworks installeren.
EDIT: meteen even logworks installeren.
-
AR
- Donateur (2x)

Iemand hier een idee over?AR schreef:Ik heb vandaag de hele dag gereserveerd om logs te rijden
komen de volgend vragen al naar boven:
Lambda.status 1 (Load to high during a specific time)
Lambda.status 2 (Load to low)
Lambda.status 3 (Load to high, no knocking)
Waar hebben deze mee te maken?
Er komen nog meer vragen later
Arco
-
maxmink93
- Geregistreerd lid
AR thanks voor je linkje!
Alles werkt nu
.
Evo wanneer kom je buiten spelen
?
Alles werkt nu
Evo wanneer kom je buiten spelen
-
inactief
- Geregistreerd lid
Arco,
gokje?! Ik denk dat dat de ingrijp punten zijn van de smallband lambda.
1. geruime tijd te rijk zonder reden.
2. te arm.
3. te rijk waarbij geen pingel gedetecteerd is en dus niet bewust door de ecu verrijkt is.
Ik zou me voor kunnen stellen dat er ergens een routine in zit die zegt; als waarde is 2 voor x ontbrandingen verrijk dan...
Vanwaar je vraag, wat is de context?
gokje?! Ik denk dat dat de ingrijp punten zijn van de smallband lambda.
1. geruime tijd te rijk zonder reden.
2. te arm.
3. te rijk waarbij geen pingel gedetecteerd is en dus niet bewust door de ecu verrijkt is.
Ik zou me voor kunnen stellen dat er ergens een routine in zit die zegt; als waarde is 2 voor x ontbrandingen verrijk dan...
Vanwaar je vraag, wat is de context?
-
AR
- Donateur (2x)

Ben aan het loggen om wat verder te finetunen na het plaatsen van de andere nokkenassen en kingcobra. Even de puntjes op de "i" zetten.
Nu liep ik er tijdens het loggen tegen een flinke dip aan in Mair, waarbij de Turbodruk ook even wegzakt. Daarnaast heb ik sindsdien dat mijn Mair vaak ruim over de 1300 heen gaat (tot aan 1370 toe) terwijl de Mreq 1300 is.
Dit ben ik dus aan het gladstrijken, en bij het loggen vielen die lambda statussen op. Aangezien ik geen WB heb zit ik hier dus ff mee te stoeien, VE-maps ensow. Deze lambda.statussen vielen mij daarbij op.

Nu liep ik er tijdens het loggen tegen een flinke dip aan in Mair, waarbij de Turbodruk ook even wegzakt. Daarnaast heb ik sindsdien dat mijn Mair vaak ruim over de 1300 heen gaat (tot aan 1370 toe) terwijl de Mreq 1300 is.
Dit ben ik dus aan het gladstrijken, en bij het loggen vielen die lambda statussen op. Aangezien ik geen WB heb zit ik hier dus ff mee te stoeien, VE-maps ensow. Deze lambda.statussen vielen mij daarbij op.

-
evo
- Donateur (2x)

Is wel heea over geschreven.AR schreef:Iemand hier een idee over?AR schreef:Ik heb vandaag de hele dag gereserveerd om logs te rijden
komen de volgend vragen al naar boven:
Lambda.status 1 (Load to high during a specific time)
Lambda.status 2 (Load to low)
Lambda.status 3 (Load to high, no knocking)
Waar hebben deze mee te maken?
Er komen nog meer vragen later
Arco
Open en closed loop voor 0 en 1 (of vice versa ,weet ik even niet) en van allerlei Lambda.statussen tot en met 22 (vraag me niet welke wat etc...
enkelen zijn "Load to high and exhaust temperature algorithm decides to enrich" of "waiting until engine probe is warm", etc... (van Stoyan aka voodorush).
Heb ik nooit echt veel mee gedaan, behalve dan dat ik wil weten wanneer ie uit closed loop gaat... (maar ben bang dat ik straks met mijn 19T daar toch ook mee te maken ga krijgen...)
PS. that looks nasty
-
AR
- Donateur (2x)

Dipje is gelukkig verdwenen door o.a. de boostcal en ontsteking iets bij te werken. Maar er zit onderin nog wel wat te optimaliseren.
Eerst maar eens een paar dagen rijden en nog wat log's maken.
Eerst maar eens een paar dagen rijden en nog wat log's maken.
-
AR
- Donateur (2x)

Ik heb de laatste tijd het volgende probleem bij in-car flashen
Ik heb een RSR232 aansluiting afgetapt achter de Aircobediening. Eerst had ik de kabels (CanL, CanH, GND) bij gelast met klemmetjes. Nu had ik wel eens dat met het flashes een rood lampje langs kwam zetten en hierdoor soms meerdere malen moest flashes voordat alles er goed in zat. Om dit te verbeteren heb ik de kabels nu vast gesoldeerd. Wat ik nu merk is dat het flashen bijna twee keer zo snel gaat, maar dat ik met regelmaat een Write Failure krijg. Het is net of hij te snel wilt en zich verslikt. Na een aantal keer opnieuw flashen lukt het vervolgens wel. Het los nemen van de ABS zekering vermindert het probleem iets, maar lost het niet op.
Na een keer of 5 flashen is de accu ook leeg en start de auto niet meer. Start-accu erop en hij doet het weer.
Desk-flash met dezelfde ECU/laptop/laciwel is geen probleem.
Ik heb een Laciwel, zonder weerstand, T7suite 2.5.5 + bij behorende Flasher, laatste Laciwel drivers. Lengte van de kabel in de auto is 50cm.
Windows XP (onder VmWare Fusion, niet ideaal, maar buiten de auto flashen gaat vlekkeloos).
Ik lees dingen over wel/geen GND...
Kortom dit alles is ver van ideaal, heeft iemand een suggestie dit op te lossen?
Gr Arco
Ik heb een RSR232 aansluiting afgetapt achter de Aircobediening. Eerst had ik de kabels (CanL, CanH, GND) bij gelast met klemmetjes. Nu had ik wel eens dat met het flashes een rood lampje langs kwam zetten en hierdoor soms meerdere malen moest flashes voordat alles er goed in zat. Om dit te verbeteren heb ik de kabels nu vast gesoldeerd. Wat ik nu merk is dat het flashen bijna twee keer zo snel gaat, maar dat ik met regelmaat een Write Failure krijg. Het is net of hij te snel wilt en zich verslikt. Na een aantal keer opnieuw flashen lukt het vervolgens wel. Het los nemen van de ABS zekering vermindert het probleem iets, maar lost het niet op.
Na een keer of 5 flashen is de accu ook leeg en start de auto niet meer. Start-accu erop en hij doet het weer.
Desk-flash met dezelfde ECU/laptop/laciwel is geen probleem.
Ik heb een Laciwel, zonder weerstand, T7suite 2.5.5 + bij behorende Flasher, laatste Laciwel drivers. Lengte van de kabel in de auto is 50cm.
Windows XP (onder VmWare Fusion, niet ideaal, maar buiten de auto flashen gaat vlekkeloos).
Ik lees dingen over wel/geen GND...
Kortom dit alles is ver van ideaal, heeft iemand een suggestie dit op te lossen?
Gr Arco
-
evo
- Donateur (2x)

Je gebruikt de i-bus. Dat wordt afgeraden. Als je in car wilt flashen kun je beter de p bus gebruiken. Die is sneller en stabieler.
Verstuurd van mijn GT-I9000 met Tapatalk
Verstuurd van mijn GT-I9000 met Tapatalk
-
millerman
- Donateur (3x)

Die P-bus gewoon rechtstreeks van de ECU aftappen. In car flashen gaat bij mij doorgaans prima.
-
AR
- Donateur (2x)

Dus... aftappen bij de ECU, of zit deze nog ergens dichterbij de middenconsole verstopt?
Arco
Arco
-
maxmink93
- Geregistreerd lid
Bij de ECU lijkt mij het makkelijkste. Heb ik ook gedaan, gaatje in het handschoenen kastje gemaakt er daardoor een kabel getrokken. De ecu hangt namelijk recht achter het handschoenen kastje.
-
AR
- Donateur (2x)

Mja... I know, misschien moet ik dat dan gewoon maar ff doen, als er verder geen manier is om flashen via de I-bus te verbeteren....
En naast CanL en CanH wel of niet de GND aansluiten?
Tnx!
Arco
En naast CanL en CanH wel of niet de GND aansluiten?
Tnx!
Arco