Recentelijk heb ik een '95 Saab 9000 CSE 2.3 Turbo handbak gekocht. Ter opknap. Dit is 'm, in betere tijden:

In dit topic zal ik jullie op de hoogte houden van de vorderingen van het project dat onder leiding van forummers Rademaker en Rhinobirds zal worden voltooid. Ikzelf ben beter in over auto's lullen dan aan auto's knutselen (ik kan wel wat, maar niet heel veel), dus voor mij wordt het vooral een leerproces.
Eind deze maand staat met een beetje geluk de eerste klusdag op het programma. Aangezien het originele blok naar de Gallemiezen is, is (via JeroenGSI meen ik) een ruilblok geregeld. Dat gaan we openmaken, om te kijken of er geen black sludge en aanverwante narigheid aanwezig is.
Tot die tijd houd ik mij bezig met de inleidende beschietingen, zoals een opsomming maken van wat er op cosmetisch gebied moet gebeuren:
- nieuw houten dashboard (huidige is beschadigd)
- Roestgaatje wegwerken in linkervoorscherm (of ander voorscherm plaatsen)
- Nieuwe sierstripjes voor wielkasten regelen (zitten nu van die dikke op - zoals Burgundy's die hebben - en die vind ik lilluk)
- Mottig stoffen interieur vervangen door leer
- Ontbrekende dashboardknoppen ritselen (en een ACC-unit)
- ...
Eerste wapenfeit is reeds bereikt. Ik heb voor een schappelijk bedrag een knap leren interieur op de kop getikt, inclusief armsteun en deurbekledingen (met courtesy lights en ventilatortjes voor de achterdeuren erbij):

Tot zover bericht 1. Meer volgt.