Speek, Maptun, BSR, Hirsch, G-ice, Talida

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
El René
Geregistreerd lid

Speek, Maptun, BSR, Hirsch, G-ice, Talida

Bericht door El René » di 15 nov, 2011 21:14

Mijn lpt T5 my2000 kan wel wat opgepept.
Maar waarmee? Want er is nogal wat.
En wat kost dat allemaal? Roept u maar!

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Speek, Maptun, BSR, Hirsch, G-ice, Talida

Bericht door ReinO » di 15 nov, 2011 21:18

iets in de buurt van waar je woont dat kan benzine en tijd schelen:
in elk deel van het land is wel een goede ecu-tuner te vinden
afhankelijk van je budget natuurlijk maar dat staat allemaal al op het forum:
dus wat zijn je wensen cq tot hoever wil je gaan?

El René
Geregistreerd lid

Bericht door El René » di 15 nov, 2011 21:26

Van 154 naar 200+ (is dat stage 1?).
Meer is nadrukkelijk niet de bedoeling.
Ik heb begrepen dat er aan mijn lpt al iets is voorbereid, maar dat er nog wel een kastje bij moet.
En mijn vraag komt nu juist voort uit de enorme hoeveelheid informatie op het forum: kies uit dat bos maar eens de juiste boom... :oops:

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » di 15 nov, 2011 21:34

Als je geen garantie meer op de auto hebt, is de meerprijs van Hirsch in mijn ogen weggegooid geld. Welke eisen stel je aan een tuning? Gerenommeerd bedrijf? Goede service? Goedkoop? Makkelijk kunnen overleggen? Tuning op maat?

eddracket
Geregistreerd lid

Bericht door eddracket » di 15 nov, 2011 21:43

Garantie kan je omzeilen door de originele ECU eruit te halen en deze standaard te laten. Een extra ECU aanschaffen en deze tunen. Heb ik ook zo een tijdje gedaan, dit kan natuurlijk enkel bij software aanpassingen! Tenzij je het ziet zitten om bij elk onderhoud/garantiezaak je auto terug om te bouwen
Ik heb het zo enkeke keren gedaan, telkens standaard ECU erin en ze hebben het nooit gemerkt!

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » di 15 nov, 2011 22:00

Op zo'n T5 geeft een autohandelaar/dealer geen vergaande garantie dus je moet gewoon naar een goedkope en serieuse tuner gaan, daar opereren er ook een paar van op het forum.
Dat zijn jouw no. 1 en 5 :lol:
Ik zou dan de tuner kiezen die het dichts bij je in de buurt zit, kun je makkelijk nog eens terug gaan om wat te wijzigen/veranderen.
Van eventuele hard-ware aanpassing staan genoeg voorbeelden voorbeelden op het forum met de eventuele kosten er van.
Je kunt het beste eerst wat rondrijden met die ECU-tuning en dan kijken wat nog verbeterd moet worden, dat kunt je dan het beste meenemen als je toch iets moet vervangen.

El René
Geregistreerd lid

Bericht door El René » di 15 nov, 2011 22:22

Garantie zit er niet meer op. De auto is dan ook al bijna twaalf.
En dan gaan ze puberen hè, en worden ze opstandig... :wink:
Met 123 duizend km op de teller heeft ie nog een leven voor zich, dus een beetje investeren mag wel.
Tegelijkertijd heb ik geen idee waar ik qua kosten rekening mee moet houden... :?

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » di 15 nov, 2011 22:37

Stuur dan een PB naar een van die twee forumleden.
Wat een Maptun, BSR tuning kost of wat hardware delen kosten, kun je op de sites van die bedrijven vinden, Maptun gaat dan wel wat verder in de stage's en hardware delen.
Speek en G-ICE hebben trouwens ook een site met wat producten, Speek is ook de Nederlandse verdeler van Speedpart uit Zweden.

GUUSarrow
Geregistreerd lid

Bericht door GUUSarrow » di 15 nov, 2011 23:29

Er zijn trouwens wel meer forummers die een ECU kunnen aanpassen, alleen adverteren die er niet mee / doen het niet commercieel.

Gewoon een in de buurt zoeken en een beetje shoppen voor een goede prijs :)

Je kan ook zelf aan de gang gaan, zelf programmeren etc. Kost wat meer tijd en misschien wat meer moeite maar dan kan je het wel zelf aanpassen naar je eigen wensen en als je later nog iets wilt veranderen kan je dat zelf doen. Zo hebben de forummers die het doen het ook geleerd (met dank aan Dilemma et al.): http://forum.ecuproject.com/forum.php?s ... 770379a39d" onclick="window.open(this.href);return false;

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » wo 16 nov, 2011 11:25

millerman schreef:tuning? Gerenommeerd bedrijf? Goede service? Goedkoop? Makkelijk kunnen overleggen? Tuning op maat?
Ik ken toch iemand die (raar maar waar) aan alle punten voldoet.

Plaats reactie