T7 ECU Tuning

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
inactief
Geregistreerd lid

Re: T7 ECU Tuning

Bericht door inactief » vr 23 sep, 2011 20:24

Hij doet het weer :D

Het bleek een onvolledig can signaal te zijn, alleen de groene, wit deed niet mee! :shock:

Het volgende wat ik aan het overpeinzen ben:
- Open bin's blijken niet aan "pin 16" feedback te doen, hoe kan ik dan autotunen?
- Mijn LC1 geeft via de iPhone 14,7 maar via de SID 14,0, hoe krijg ik die werkelijke 14,7 in T7 suite om mee te (auto-)tunen?

Was ik maar slim... (of las ik maar meer?)

Ik denk dat open bin's dan DisplProt.AD_Scanner gebruiken ipv DisplProt.LambdaScanner en ik T7 suite in moet stellen die te pakken?
Low voltage 0,00 = AFR 7,39
High voltage 5,00 = AFR 22,30

Is wel weer een probeer poging waard als de vleesetende udenhoutse muggen morgen ochtend weer weg zijn.
To get the correct values in T7(both in the symbol and in SID) I have set my LC-1 to these values:
Lambda 0,75 = 0V
Lambda 1,5 = 2,7V

Symbol that can be read and placed in live view is:
DisplProt.AD_Scanner
and
DisplProt.LambdaScanner

Modes can be changed to different calibrations but the above is the standard one.

inactief
Geregistreerd lid

Bericht door inactief » za 24 sep, 2011 11:16

Jeuj...

DisplProt.AD_Scanner does the trick!

Fijn!

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » za 24 sep, 2011 15:17

Goeie shit Gijs!

Hopelijk heb ik die WBL er van mij ook straks in hangen... kan ik ook mee hobbien... :mrgreen:

inactief
Geregistreerd lid

Bericht door inactief » za 24 sep, 2011 17:24

Ik heb vandaag m'n fuelmap proberen te doen, rite hierheen (autotune aan), ritje daarheen (autotune aan).

Ik ben er echter nog niet helemaal uit wat nu het beste werkt. Ik heb nu veel kleine ritjes geautotuned, maar zie nog wat rare waarden die ik dus maar gladgestreken heb. Verder zullen we morgen ochtend zien of dit mijn koude start verbetert of... niet (naar de ring :shock: ).

Ik zal morgen iig scherp naar de meter blijven turen offie wel netjes rijk genoeg loopt!
N.a.v. een tip van Arco ook maar ff "Catalyst lightoff" uitgevinkt, dat helpt ook een beetje met starten heb ik het gevoel.

Morgen een laptopmeedag in ieder geval!

AR
Donateur (2x)
Donateur (2x)

T7 ECU Tuning

Bericht door AR » do 29 sep, 2011 17:58

Weet iemand hoe ik een xacc van 952 oplos in een 55p Bin? Ik heb daar namelijk geen x_accpedalauttab ....

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » do 29 sep, 2011 18:38

...mag ik vragen waarom je de 55p wilt gebruiken?

Misschien kun je de gaspedaal multiplier gebruiken zolang die map ongeidetificeerd blijft...?

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

AR
Donateur (2x)
Donateur (2x)

T7 ECU Tuning

Bericht door AR » do 29 sep, 2011 18:51

9-5 b235e met TP stage 1 van mackan. Heb hem zo van trionictuning gedownload. zowel de TP als de 55P. Auto loopt er netjes op echter alleen de xacc komt maar tot 952. Ik zou natuurlijk de Y-as kunnen rescalen met 95 als top ipv 100. Maar via een x_accpedalauttab vind ik iets mooier. Overigens niet echt een specifieke reden voor 55P.
Het is een 9-5 B235E ESP/TCS uit 2004.

AR
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door AR » za 01 okt, 2011 9:56

Heb de map gevonden, maar maakt geen snars uit.. Xacc blijft 952, kabel strakker etc maakt ook niets uit.

Weet iemand of het rescalen van de PedalMapCal.X_PedalMap waarbij ik de 100 vervang door 95 straffeloos kan doen?
Op die manier moet Trionic denken dat als de pedaal staat op 95% is al de maximal MReq vraagt.

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » za 01 okt, 2011 13:24

Volgens mij kun je ook je PedalMapCal.X_ManFacTab (of Aut...) aanpassen (delen door 0.952 of minder...)

Ik heb zo het omgekeerde gedaan zodat ik op LPG niet de volledige Pedalmap aansprak. Als ik dan de "S" (Sport mode) selecteerde ging trionic wel de volledig map gebruiken...

AR
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door AR » za 01 okt, 2011 16:49

Daar staat op elke regel 1,02 en dat zou dan dus 1,07 of 1,08 moeten worden? (1.02 /0.952 = 1.0714). Moeten dan alle regels aangepast worden? Lijkt mij wel.

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » za 01 okt, 2011 17:35

Geen idee meer wat daar "standaard" staat :mrgreen:

De x-as/coordinaat staat voor de snelheid (in km/u). Je kunt dus een snelheidsafhankelijke multiplier aangeven. Ik heb de mijne zo ingesteld dat mijn gaspedaal bij lage snelheden minder gevoelig is dan bij hoge snelheden. Dat rijdt (, vind ik...) fijner.

Bij hogere snelheden (snelweg) resulteren dus kleinere pedaaluitslagen in een groter effect dan bij lagere snelheden (in de stad, etc...).

Hier een voorbeeldje van mijn huidige, maar ik heb vele variaties gebruikt... je kunt zo bijv. "automatisch" je sport-stand multiplier rijden op de snelweg...
Afbeelding

AlexJ
Donateur
Donateur

Bericht door AlexJ » ma 03 okt, 2011 15:43

Beste collega tuners. Ik zit me kostelijk te vermaken met t5suite. Sinds dit weekend aan de praat!
:D
Omdat het t5 tuning topic wat rustiger is dan dit t7 topic lees ik ook af en toe hier mee, en zal dat waarschijnlijk steeds vaker gaan doen.
Interessante dingen komen er voorbij! (EGT meter, leuk ding, moet ik ook hebben!)

EDIT: het is me gelukt hoor! 8) (Vergeet dus onderstaande tekst maar)
Ik vroeg me af of jullie bepaalde presets hebben voor logworks. Zodat alle grafiekjes er direct mooi uit zien:
- kleurtjes
- belangrijke waardes duidelijk in beeld
- etc.

Zoja, zou iemand dat willen delen? 8)

AR
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door AR » za 15 okt, 2011 18:52

Ik heb al een tijdje een redelijk verschil tussen het aantal pingels per cilinder.

Momenteel:
Cilinder 1 - 260
Cilinder 2 - 160
Cilinder 3 - 160
Cilinder 4 - 75

Bougies zijn BPR8ES en al eens onderling gewisseld. Met BCPR7ES-11 waren de pingels iets hoger voor mijn gevoel maar het verschil bleef hetzelfde.
Verder loopt de auto goed, eigenlijk geen problemen, maar ik zou dit graag op willen lossen.

De brandstofpomp is reeds vervangen door een 275lh en de Deka's zijn correct uitgelijnd.
Waar te beginnen?

- Brandstofdrukregelaar?

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » za 15 okt, 2011 19:09

Ik heb ook zo iets bij mijn 9-5 met 630's hoe zien je mifi's en je additive fuel adaptie er uit?

In mijn geval vermoed ik een luchtlek boj mijn injectoren. Lijk 't echter nog steeds niet helemaal onder controle te hebben...

Maar eens nieuwe ringetjes proberen..

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

AR
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door AR » za 15 okt, 2011 19:17

Mifi's waren er zo'n 75 in dezelfde periode verdeeld over alle cilinders, waarbij ook met E85 is gereden.
AMul varieert een beetje tussen de -200 en 0, Badp varieert tussen de -35 en -95.

Met ringetjes bedoel je die tussen de injectoren?

Gr Arco

Plaats reactie