T7 ECU Tuning

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
U-Poll
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Re: T7 ECU Tuning

Bericht door U-Poll » zo 12 jun, 2011 22:44

Kees, die opmerking "bij volgas mReq maximaal 750" doet mij sterkt denken aan een probleem dat mijn motor bleek te hebben met een van de EVAP terugslagklepjes. Zie aub dit topic viewtopic.php?f=22&t=94989" onclick="window.open(this.href);return false; . Je moet wel even wat bladeren totdat de oplossing gemeld wordt en dan nog een stukje verder voor een manier om er snel/makkelijk achter te komen OF dit ook jouw probleem is. Sindsdien zijn er al een paar lui geweest die dit dus ook bleken te hebben!

0240613
Geregistreerd lid

Bericht door 0240613 » ma 13 jun, 2011 17:32

Vandaag weer aan het knutselen geweest. Heb de P- bus afgetapt van de ecu stekker. Dit met als doel om het pc t7 dashboard te kunnen gebruiken. De aansluiting op de de p bus doet het, wanneer ik de usb-can adapter aansluit kan ik de ecu in de auto uitlezen. Ook via de t7 suite verbinden met de ecu gaat goed.

Wanneer ik het t7 pc dashboard wil gebruiken lijkt het allemaal goed te gaan. De CAN verbinding wordt gelegd, het programma leest de bin file in. Vervolgens zie ik het display op het scherm, maar bij het starten veranderd er niets. Alles blijft op 0 staan. Wat doe ik fout?

Net even een testrit gemaakt, mreq gaat nu richting de 860. De geleverde air komt er dicht bij. De vorige testrun niet hard genoeg het gaspedaal ingetrapt denk ik :oops:

Kees

0240613
Geregistreerd lid

T7 ECU Tuning

Bericht door 0240613 » wo 22 jun, 2011 0:00

Graag jullie advies over het volgende: hoe kan het dat exact dezelfde bin file met open Sid in de ene auto zonder problemen de extra sid data laat zien terwijl de dat in de andere auto niet voor elkaar te krijgen is. Allebei 9-5 estate my-2000. Bij de ene auto is een druk op de middelste toetsen genoeg. Bij de andere auto is het niet voor elkaar te krijgen.

Is hier een verklaring voor?

inactief
Geregistreerd lid

Bericht door inactief » wo 22 jun, 2011 9:10

2000 is een keerpunt jaar.

De pré 2000 software mist een goede functionele tabel voor deze functies. Oplossing zou zijn upgraden naar latere software wat weer aanpassingen vergt voor andere injectoren...

0240613
Geregistreerd lid

T7 ECU Tuning

Bericht door 0240613 » do 23 jun, 2011 0:44

Even een update. Dat het t7open dashboard het niet deed kwam doordat het programma geen administrator rechten had. Nu ik dat goedgezet heb werkt het prima! Ook de t7suite moet ik als administrator draaien. Dan zijn de verschillende maps geklassificeerd. Dit even ter info, het duurde even voor ik erachter kwam. 9-3 heb ik nu werkend met 215 pk en 340 nm en open Sid. 9-5 ga ik morgen mee verder. Bedankt voor de tips en alle nuttige info. Bovenal dank aan dilemma voor de geniale software!

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » ma 27 jun, 2011 10:48

Garrett schreef:Ik heb een klop op cilinder 3 die steeds verder oploopt, hij zit tegen de 200 aan!

1 -- 10
2 -- 38
3 -- 183
4 -- 9

Ik vind de waarde best hoog, maar weet ze niet goed te interpreteren. Of is dit nog niks om zorgen over te maken?

DI en bougies zijn zo goed als nieuw (respectievelijk 15.000 en 10.000 kilometer).
Ik kreeg van Vyv een PB hoe het hiermee stond, dus ook maar even een update hier.
Omdat de knock plotseling weer afgelopen was (kwam niets meer bij) heb ik de bougies niet verwisseld. Maar goed ook, want anders zouden de huidige cijfers me misschien op het verkeerde been zetten. Want knock 1 en 2 is omhoog geschoten. Knock 3 blijft vrij goed en cilinder 4 is sowieso altijd het laagste.

Ik ken de omstandigheid van de hogere knock in cilinder 1 niet. Dit is tijdens vakantie in Engeland gebeurd, en toen heb ik niet de SID-info aangezet. Ze zitten nu, na ik denk zo'n 4.000km allemaal rond de 350 (muv cilinder 4).

Bij de volgende beurt ga ik in ieder geval andere bougies erin zetten, maar omdat er geen continuïteit in de knock zit geef ik er nog weinig aandacht aan.

Kan het aan de kwaliteit LPG liggen? Die indruk heb ik namelijk!

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » ma 27 jun, 2011 13:06

Als het aan de "kwaliteit" LPG zou liggen zou ik geen verschil verwachten tussen de Cilinders...

Ik vind knocks op LPG "zuigen". Op benzine heb ik bijv een/beter ander beeld (zeer goed...) dan op LPG, waar sinds kort cilinder 2 zit te klooien met mifi's en knocks... terwijl nog niet zo lang geleden cilinder 3 een zwakke broeder leek :?

Mijn persoonlijk conclusie, althans bij mij, is dat de installatie/LPG injectoren vooral roet in het eten gooit. Suffe goeikope after market LPG zooi ook :mrgreen:

AR
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door AR » za 09 jul, 2011 10:24

Past een King Cobra zonder meer op een normale TD04-15T #5 (van een 250PK 9-5 Aero), of moet ook de inlaatkant van de turbo aangepast worden?

Gr Arco

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » za 09 jul, 2011 10:29

Je hebt een TD04 nodig met kortere hals, anders past de King Cobra er niet langs. Die hals is dan 15mm korter, vanaf MY06 bij de 9-5 is dat het geval. Dat zijn echter de versies met 260pk en niet 250pk.

Leesvoer hier. En een voorbeeld hier:
Afbeelding

AR
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door AR » za 09 jul, 2011 10:38

Dus eigenlijk een nieuw type compressorhuis van een 260pk 9-5 zien te vinden.

Heb ik dus dit nodig.
- King Cobra
- Compressorhuis Saab 9-5 Aero +06 260PK
- Stukje slang ivm Carterontluchting.

Gr Arco

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » za 09 jul, 2011 10:56

Yep! Volgens mij is het ook mogelijk om die 15mm af te draaien. Maar daar heb ik zelf geen ervaring mee, dus dat kun je beter aan een professional vragen ;)

Zo'n King Cobra ziet er wel echt lomp breed uit als ie gemonteerd zit, dikke verbetering dus!

AR
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door AR » za 09 jul, 2011 11:20

Zal eens kijken of de dealer niet nog iets van een sloper heeft liggen.
Tnx voor de info!

Gr Arco

Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Vyv » vr 22 jul, 2011 17:21

Worden ook steeds goedkoper die T7 ECU's

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... EL:GB:1123

groene.hex
Geregistreerd lid

Bericht door groene.hex » vr 22 jul, 2011 18:13

Hallo,

Na een aantal jaar heerlijk rond gereden te hebben in een 9000 met T5 tuning, ben ik helaas toe aan een 95.
Gister is de 9000 plat gegaan en heb ik mazzel gehad dat ik een veilge saab had.

Ik ga nu (waarschijnlijk) een 95 2.3t kopen.
Wat ik van 68 pagina's t7 tunen heb gezien ,is dat je ontzettend veel en leuke parameters op de display zichtbaar kan maken.

Wie kan/wil mijn ecu eens wat op krikken,mooiste zou zijn op rond de veluwe.

gr. Conraad

U-Poll
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door U-Poll » vr 22 jul, 2011 19:55

@Groene.Hex: antwoord is erruuggg simpel: G-ice een PB sturen! Dan is tunen niet alleen leuk, maar ook nog eens informatief en heel gezellig. Gijs heeft al heel veel SF'ers geholpen. Klik maar eens op de bovenste link in zijn onderschrift.

Overigens is dit topic voor de heren tunerts zelf - om dingetjes mbt T7 tunen uit te wisselen (ik zou hier dus ook niet moeten komen)...

Plaats reactie