elektronische onsteking
-
joost
- Geregistreerd lid
elektronische onsteking
Kan iemand mij helpen aan de aansluitingen van de elektronische onsteking van Bosch 0 227 100 139 van een Saab 90 .
Ik wil dit inbouwen in mijn 99 EMS , mechanisch heb ik de zaak al aangepast.
Ook de aansluitingen van het relai dat bij de onsteking hoort zou ik graag willen hebben.
Of weet iemand waar ik deze schema's kan vinden ?
Ook de aansluitingen van het relai dat bij de onsteking hoort zou ik graag willen hebben.
-
Paul99
- Geregistreerd lid
Ik heb net de ontsteking van een 90 in mijn 99 ('83) ingebouwd. Nog niet gestart
, maar ik ga er van uit dat het werkt. Waar ben je precies naar op zoek? De kabelboom? Ik heb mijn kabelboom uit een 900 op de sloop gehaald.
Wat het schema betreft: http://uk.geocities.com/saab99tips/Wiri ... Wiring.htm
Mocht je er niet uitkomen, dan kan ik wel eens komen helpen. Na mijn vakantie volgende week.....
Wat het schema betreft: http://uk.geocities.com/saab99tips/Wiri ... Wiring.htm
Mocht je er niet uitkomen, dan kan ik wel eens komen helpen. Na mijn vakantie volgende week.....
-
Paul99
- Geregistreerd lid
Re: elektronische onsteking
En? Gelukt? Bij mij werkt het prima. Vooral starten gaat veel beter.joost schreef:Kan iemand mij helpen aan de aansluitingen van de elektronische onsteking van Bosch 0 227 100 139 van een Saab 90 .
-
joost
- Geregistreerd lid
elektronische onsteking
De schema's heb ik gevonden na jou tip , dat is precies wat ik nodig had.
De onsteking heb ik nog niet ingebouwd , ik overweeg het nu om het in mijn 95 te bouwen daar wil ik straks meer in rijden als die helemaal klaar is, heb er net gas in gemaakt .
Dat is vrijwel klaar , afregelen van gastoevoer, onsteking e.d. en nog wat kleine dingetjes en rijden maar.
De onsteking heb ik nog niet ingebouwd , ik overweeg het nu om het in mijn 95 te bouwen daar wil ik straks meer in rijden als die helemaal klaar is, heb er net gas in gemaakt .
Dat is vrijwel klaar , afregelen van gastoevoer, onsteking e.d. en nog wat kleine dingetjes en rijden maar.
-
Paul99
- Geregistreerd lid
-
72sonett-III
- Geregistreerd lid
-
joost
- Geregistreerd lid
elektronische onsteking
Ik zet niet de hele ontsteekunit over van de 90 op een 95.
Alleen het elektronische gedeelte dat net onder de rotor onder de verdelerkap zit , dus de opnemer (optisch) en het meedraaiende deel met de uitsparing, deze komt net onder de rortor te zitten.
Het vereist enig meetwerk en prutswerk ,en wat draaiwerk(doet een oud collega van me) maar het moet net kunnen volgens mij, ik hou je op de hoogte .
Het draaiwerk is het afdraaien van de nokken op de as die de onderbreker bediende.
Ben nu even met elektrische bediening van de ramen , en centrale deurvergrendeling bezig op mijn 95, daarna weer de onsteking.
Ik zal het met foto's verduidelijken t.z.t.
Alleen het elektronische gedeelte dat net onder de rotor onder de verdelerkap zit , dus de opnemer (optisch) en het meedraaiende deel met de uitsparing, deze komt net onder de rortor te zitten.
Het vereist enig meetwerk en prutswerk ,en wat draaiwerk(doet een oud collega van me) maar het moet net kunnen volgens mij, ik hou je op de hoogte .
Het draaiwerk is het afdraaien van de nokken op de as die de onderbreker bediende.
Ben nu even met elektrische bediening van de ramen , en centrale deurvergrendeling bezig op mijn 95, daarna weer de onsteking.
Ik zal het met foto's verduidelijken t.z.t.
-
joost
- Geregistreerd lid
elektronische ontsteking
Dit nog even : De 99 EMS is van 1978.
Het maakt voor de elektronica niet uit of de draairichting linksom of rechtsom is.
Het maakt voor de elektronica niet uit of de draairichting linksom of rechtsom is.
-
72sonett-III
- Geregistreerd lid
Re: elektronische onsteking
Geinig... ik heb electrische ramen (uit een 900) in mijn '77 96 (cabrio) gemaakt en centrale deurvergrendeling met een universele set van Conrad.joost schreef:Ben nu even met elektrische bediening van de ramen , en centrale deurvergrendeling bezig op mijn 95...
Waarom heb je voor de el. ontsteking niet gewoon een setje van Pertronix gekocht? Is direct in te bouwen, zonder moeilijke aanpassingen.
Waar woon jij in Groningen? (Ik woon in Tolbert).
-
joost
- Geregistreerd lid
elektronische onsteking e.d.
Tja , waarom: dat noemen ze hobby.Je kunt ook een cabrio kopen ,toch?
Ik ben bijna 41 jaar in de elektronica werkzaam geweest (RUG), vandaar misschien.
Ik woon in Noorderhoogebrug op de Wolddijk net buiten Groningen.
Ben vorig jaar bezig geweest met het maken van een 96 cabrio doch na dat ik al veel werzaamheden had verricht toch tot de conclusie gekomen dat de auto eigenlijk te ver heen was, had ik beter moeten bekijken .(jammer van de tijd en het werk)
De auto heb ik gesloopt , en de onderdelen liggen op zolder in de garage.
Ik had jouw site gezien over de 96 cabrio , heel mooi zowel de auto als de site.
Ben nu nog met Triumph Spitfire bezig , klaar maken voor de zomer en verkopen.
Ik ben bijna 41 jaar in de elektronica werkzaam geweest (RUG), vandaar misschien.
Ik woon in Noorderhoogebrug op de Wolddijk net buiten Groningen.
Ben vorig jaar bezig geweest met het maken van een 96 cabrio doch na dat ik al veel werzaamheden had verricht toch tot de conclusie gekomen dat de auto eigenlijk te ver heen was, had ik beter moeten bekijken .(jammer van de tijd en het werk)
De auto heb ik gesloopt , en de onderdelen liggen op zolder in de garage.
Ik had jouw site gezien over de 96 cabrio , heel mooi zowel de auto als de site.
Ben nu nog met Triumph Spitfire bezig , klaar maken voor de zomer en verkopen.