T7 ECU Tuning

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
inactief
Geregistreerd lid

Re: T7 ECU Tuning

Bericht door inactief » ma 25 apr, 2011 10:00

Vergelijk eens een paar tunes op ecuproject of trionictuning. Daar staan naast stage 1 tunes ook hogere tunes op.
Als er al aanpassingen gedaan worden zullen deze niet wereldschokkend zijn, er is namelijk aan de turbo niets veranderd.

AR
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door AR » ma 25 apr, 2011 12:26

Leek mij ook niet, de karakteristiek van de turbo blijft gelijk, maar ik ik wilde even zeker weten of ik niets over het hoofd zag :) Moet natuurlijk wel optimaal

Schokken is overigens over, heb de bougie's vervangen en weet E85 in de tank gegooid. Ik test het er over een paar weken nog wel een keer, eerst de brandstofpomp en de EGT, dan kijken of ik op ontsteking nog wat kan optimaliseren.

Tnx,
Arco

AR
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door AR » vr 29 apr, 2011 10:13

Zo van de week de brandstofpomp vervangen, met nog 10 liter E85 in de tank, terwijl de auto op bokjes stond.
Tip je voor iedereen die dit op deze manier van plan is, NIET DOEN :) wat een *#@$& werk, maar het is gelukt.

Gelijk even de EGT meter geplaatst.
Hierbij het resultaat. Bij testen heb ik het dasboardkastje open en boven de drempelwaarde gaat er sowieso een piezo-zoemertje af.

Afbeelding
Afbeelding

Gr
Arco

Maarten
Lid van verdienste

Bericht door Maarten » vr 29 apr, 2011 10:44

Originele oplossing! :bluethumb:
Het zoemertje is een erg handige feature.

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » vr 29 apr, 2011 11:56

Ik heb gisteren de onderste knoppen van een lichtschakelaar weggesneden, daar past ie mooi precies in. Nu nog een manier vinden om te zorgen dat die draaiknop blijft werken en ik die andere 2 knoppen beneden kan aftappen...

AR
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door AR » za 30 apr, 2011 21:44

Mijn eerste resultaten na een avondje gasgeven, en het leven van een Carrera 4 een beetje zuur te maken.

Op 76% E85, kom ik kortstondig op max 943 Graden, waarbij hij na een seconde weer terugzakt richting de 910 Graden. Hij piekt deze temperatuur tussen de 3000 en 4000 rpm bij ruim 1,4 Bar turbodruk. Ik vraag hierbij 305pk @ 5400rpm en 420NM tussen 2400 en 4300rpm (T7suite Opgave).

Bij 135km/u in 5e Versnelling is de EGT zo'n 770 graden.

Zo nu tijd voor een aantal biertjes :) Morgen weer verder stoeien.

Gr Arco

darkheij
Geregistreerd lid

Bericht door darkheij » do 02 jun, 2011 19:40

Goedenavond,

Weet iemand van jullie of de SID-Info ook op het display van de Dame Edna 9-5 weergegeven wordt?

Bedankt alvast voor jullie info.

Groeten,
Ralf

inactief
Geregistreerd lid

Bericht door inactief » do 02 jun, 2011 21:20

Als je het aanzet wel...

darkheij
Geregistreerd lid

Bericht door darkheij » vr 03 jun, 2011 9:34

Dankje voor het snelle antwoord. Ik had het al vermoed, wist het echter niet zeker omdat het display er ook compleet anders uitziet.

Groeten,
Ralf

AR
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door AR » wo 08 jun, 2011 21:52

Het is gelukt, heeft toch een klein half jaar gekost.

Ik heb mijn toerenteller zo ongeveer aan de turbodrukmeter gekoppeld, ze slaan allebij rond de 2500rpm ineens door naar het rood :)

Volgende week word het zaakje voor de viggen variant vervangen.

Gelukkig kan ik met de "Engine mode op E" nog rustig rijden.

Gr Arco

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » do 09 jun, 2011 11:14

Ik heb een klop op cilinder 3 die steeds verder oploopt, hij zit tegen de 200 aan!

1 -- 10
2 -- 38
3 -- 183
4 -- 9

Ik vind de waarde best hoog, maar weet ze niet goed te interpreteren. Of is dit nog niks om zorgen over te maken?

DI en bougies zijn zo goed als nieuw (respectievelijk 15.000 en 10.000 kilometer).

Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Vyv » do 09 jun, 2011 11:41

Welk type bougies?

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » do 09 jun, 2011 12:32

Je kan ook net een slechte te pakken hebben. Voor die paar euro gewoon een nieuwe erin draaien.

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » do 09 jun, 2011 13:00

Garrett schreef:Ik heb een klop op cilinder 3 die steeds verder oploopt, hij zit tegen de 200 aan!

1 -- 10
2 -- 38
3 -- 183
4 -- 9

Ik vind de waarde best hoog, maar weet ze niet goed te interpreteren. Of is dit nog niks om zorgen over te maken?

DI en bougies zijn zo goed als nieuw (respectievelijk 15.000 en 10.000 kilometer).
Nummer 3 springt er inderdaad wel uit :( Cylinder 3 schijnt ook vaak het warmst te zijn.

Kun je iets meer zeggen wanneer de pingels optreden? dus bij welke toeren en belasting?
Ik zie dat je op LPG rijd, klopt dat? Met wat voor software rijd je rond? Max de software je injectoren uit?

Ik heb ook wel eens zo'n beeld gehad op mijn oude B205 met Vialle G3. Oorzaak bij mij lag er gewoon aan dat ik net iets teveel vroeg en Cyl 3 dan de eerste is die naar gaat doen...

Ik zou 't niet direct in je bougies zoeken, maar that's just me...

Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Vyv » do 09 jun, 2011 13:09

evo schreef:...Ik zou 't niet direct in je bougies zoeken, maar that's just me...
Misschien heeft hij wel 6-jes zitten, icm LPG en tjoening. Knock-knock, who's there?

Plaats reactie