I dare you to name themtanisha schreef:er zit wel degelijk een mooie lijn in alle saab's die consequent terug komt en dat zat tot nu toe ook in alle concept saab's behalve dit stukje ellende
Serieus nu. Wat, op vlak van vormentaal, is typisch des Saabs? De hockeystick? Mwah. Niet echt zo hard aanwezig bij de 9000, als je 't mij vraagt. Overigens is de hockeystick er een beetje bij de haren bijgesleurd. 't Is alsof je BMW zou reduceren tot de Hofmeister-knik (wat sommigen trouwens ook doen
Om je een idee te geven over hoe uniek bijvoorbeeld het volume is van de 9-3 SS (eerste generatie): af en toe spot ik er in mijn ooghoek een... om er dan een split second later tot schaamte en schande achter te komen dat het een Opel Vectra B met kofferbak is. En dat terwijl ik zelf met een SS rondkar(de), en die rondingen echt wel kan dromen. En bij menig Jaguar XF denk ik, als ik hem van achter zie: hey, de nieuwe 9-5! Om dan alweer een split second later te beseffen: neen, toch niet, de lampen op de 9-5 zijn anders. Zo uniek is het dus allemaal niet. Toch niet aan de buitenkant. De binnenkant, dat is wat anders. Zeker het dashboard, dat is de laatste 25 jaar heel erg "Saab".
Anyway, Castriota schudt aan de boom en houdt ons allemaal een spiegel voor. De ene ziet iets wat hij leuk vindt, een ander niet.