Saab PhoeniX Concept

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
Plaats reactie
brammelo
Geregistreerd lid

Re: Saab PhoeniX Concept

Bericht door brammelo » wo 27 apr, 2011 7:21

tanisha schreef:er zit wel degelijk een mooie lijn in alle saab's die consequent terug komt en dat zat tot nu toe ook in alle concept saab's behalve dit stukje ellende
I dare you to name them :wink:

Serieus nu. Wat, op vlak van vormentaal, is typisch des Saabs? De hockeystick? Mwah. Niet echt zo hard aanwezig bij de 9000, als je 't mij vraagt. Overigens is de hockeystick er een beetje bij de haren bijgesleurd. 't Is alsof je BMW zou reduceren tot de Hofmeister-knik (wat sommigen trouwens ook doen :lol: ) De Hatchback? Niet meer gezien in de laatste 10 jaar. De 3-delige grille? Dat heeft de nieuwe concept ook. En, gek genoeg: die grille dateert pas van de Saab 99. De gebogen voorruit? Niet echt meer gezien na de 900. De aerodynamica? Een Prius doet beter. Het "strakke" karakter? No offence, maar dat is een heel erg vage categorie.

Om je een idee te geven over hoe uniek bijvoorbeeld het volume is van de 9-3 SS (eerste generatie): af en toe spot ik er in mijn ooghoek een... om er dan een split second later tot schaamte en schande achter te komen dat het een Opel Vectra B met kofferbak is. En dat terwijl ik zelf met een SS rondkar(de), en die rondingen echt wel kan dromen. En bij menig Jaguar XF denk ik, als ik hem van achter zie: hey, de nieuwe 9-5! Om dan alweer een split second later te beseffen: neen, toch niet, de lampen op de 9-5 zijn anders. Zo uniek is het dus allemaal niet. Toch niet aan de buitenkant. De binnenkant, dat is wat anders. Zeker het dashboard, dat is de laatste 25 jaar heel erg "Saab".

Anyway, Castriota schudt aan de boom en houdt ons allemaal een spiegel voor. De ene ziet iets wat hij leuk vindt, een ander niet.

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » wo 27 apr, 2011 8:20

:shock: die hockeystick stamp je maar in de kachel daar heb ik het niet over!

als je het niet begrijpt ga ik niet de moeite doen om het te gaan uitleggen en met een beetje mazzel heeft saab binnenkort wel een serieuze eigenaar en kunnen we dit gedrocht ver achter ons laten want werd die uitgebracht als spijker had iedereen het ook gelooft :evil:

MONTECRISTO
Geregistreerd lid

Bericht door MONTECRISTO » wo 27 apr, 2011 21:03

Een prachtig voorbeeld van Uberdisighn ! :roll:

Maar als consept wel geinig........ontwerp een Saab/roots consept Car.

Stroomlijn-Propellors-vleugels- stick...........ready for take off !

Afbeelding

Afbeelding

Zou de Saab J21 misschien de inspiratiebron zijn geweest ?
Of de jet aangedreven J21R ?

Afbeelding

MC

Frans1
Geregistreerd lid

Bericht door Frans1 » vr 29 apr, 2011 11:30

De achterlichten met die lichte boog van LEDjes vind ik erg mooi! Op de een of andere manier zie ik daar wel wat 900 classic in.

De neus is ook best aardig als je het mij vraagt.

De rest is wel iets overdesignd. Al met al geeft deze mij het idee dat de nieuwe 93 een leuke gaat worden!

jeroengsi
Geregistreerd lid

Bericht door jeroengsi » zo 29 mei, 2011 20:16

die velgen hebben wel wat zie je niet vaak

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » za 09 jul, 2011 11:14

Voor wie het gemist heeft, hier staat de volledige fotoshoot van Top Gear, met onder iedere foto een stukje van het artikel.
http://www.topgear.com/uk/photos/phoenix-2011" onclick="window.open(this.href);return false;

Eigenlijk behoorlijk positief, leuk om te lezen. Detail: Muller kon het weer niet laten een foto van de nieuwe 9-3 op zijn telefoon te laten zien. Volgens de schrijver is het de PhoeniX zonder vleugels en iets minder flamboyant vanaf de zijkant. Ik vind dat goed nieuws!

Tubbe
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Saab PhoeniX Concept

Bericht door Tubbe » wo 03 aug, 2011 0:19

Da's toch dat ding dat vorig jaar op de IAA stond?
Volgorde van jatten is in dat geval andersom al zie ik niet meteen de overeenkomsten. Dit is een behoorlijk Buikschuivende strijkplank hoor vergeleken bij de Phoenix.

AlexJ
Donateur
Donateur

Bericht door AlexJ » wo 03 aug, 2011 15:01

Saab PhoeniX wins top design award in the 2011 Auto Express New Car awards:
http://saabworld.net/content/saab-phoen ... wards-615/" onclick="window.open(this.href);return false;

brammelo
Geregistreerd lid

Bericht door brammelo » vr 05 aug, 2011 18:23

Tubbe schreef:(...) al zie ik niet meteen de overeenkomsten (...)
Ze hebben allebei 2 portieren en 1 kofferklep! :mrgreen:

Tubbe
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Tubbe » za 06 aug, 2011 22:19

in goed zweeds allebei een Combi-coupé :D

Plaats reactie