T7 ECU Tuning
-
AR
- Donateur (2x)

Re: T7 ECU Tuning
Ik heb een week gereden sinds de laatste keer dat de ECU gereset is, en hierbij ongeveer 700km afgelegd.
Momenteel heb ik maar 8% E85 in de tank (Tamoil sluit om 19:00 blijkbaar..) de rest is Shel Euro 95.
Nu zie ik op mijn SID <10 knocks per cilinder, maar wel veel misfires:
varierend van 600 op cilinder 1, tot 1020 op cilinder 3. Ook sloeg de auto vandaag twee keer af nadat ik deze wilde starten. Hij liep even 10 seconden rommelig en sloeg toen af.
Ik heb geen CEL en geen errors in de SID staan. Elke keer als ik het gas maar iets intrap en weer los laat komen er een paar misfires bij.
Iemand een idee waar ik moet zoeken.
- Bougie's (BPR7ES-11) zijn +/- 5000 km oud.
- Vorige twee weken geleden deka's gemonteerd, daarna eerder geen problemen gehad.
- 3.7 Versie van de DIC
Misschien het brandstoffilter dicht? Heb nu 2000 km met E85 gereden?? Laatste beurt is 15.000 geleden geweest.
Gr Arco
Momenteel heb ik maar 8% E85 in de tank (Tamoil sluit om 19:00 blijkbaar..) de rest is Shel Euro 95.
Nu zie ik op mijn SID <10 knocks per cilinder, maar wel veel misfires:
varierend van 600 op cilinder 1, tot 1020 op cilinder 3. Ook sloeg de auto vandaag twee keer af nadat ik deze wilde starten. Hij liep even 10 seconden rommelig en sloeg toen af.
Ik heb geen CEL en geen errors in de SID staan. Elke keer als ik het gas maar iets intrap en weer los laat komen er een paar misfires bij.
Iemand een idee waar ik moet zoeken.
- Bougie's (BPR7ES-11) zijn +/- 5000 km oud.
- Vorige twee weken geleden deka's gemonteerd, daarna eerder geen problemen gehad.
- 3.7 Versie van de DIC
Misschien het brandstoffilter dicht? Heb nu 2000 km met E85 gereden?? Laatste beurt is 15.000 geleden geweest.
Gr Arco
-
millerman
- Donateur (3x)

Hoe oud is je DI-cassette?
Een andere optie is een van de vacuumslangetjes naar het gasklephuis. Was bij mij losgeschoten met dito resultaat.
Een andere optie is een van de vacuumslangetjes naar het gasklephuis. Was bij mij losgeschoten met dito resultaat.
-
AR
- Donateur (2x)

Geen idee hoe oud de DI is... Ik weet alleen dat het versie TK3.7 is.
Zal de slangentjes eens nakijken, deze zijn allemaal vervangen door 4mm silicone en de Fast Throttle mod van Tailaferro is toegepast. Dus ik verwacht niet dat het hier in zit, maar ik loop het even na. Ik heb het pas sinds vanmiddag (dat starten) de hoeveelheid mifi's heb ik zojuist pas ontdekt.
Het starten duurt overigens ook vaak 1,5 sec. ook op Euro 95.
Arco
Zal de slangentjes eens nakijken, deze zijn allemaal vervangen door 4mm silicone en de Fast Throttle mod van Tailaferro is toegepast. Dus ik verwacht niet dat het hier in zit, maar ik loop het even na. Ik heb het pas sinds vanmiddag (dat starten) de hoeveelheid mifi's heb ik zojuist pas ontdekt.
Het starten duurt overigens ook vaak 1,5 sec. ook op Euro 95.
Arco
-
millerman
- Donateur (3x)

Ik heb ook siliconen slangetjes en die mod, dus dat is geen garantie 
Of het de DI is, kun je controleren door een exemplaar dat geen problemen geeft te proberen, bijvoorbeeld van een andere forummer in de buurt.
Of het de DI is, kun je controleren door een exemplaar dat geen problemen geeft te proberen, bijvoorbeeld van een andere forummer in de buurt.
-
AR
- Donateur (2x)

Slangklemmen van de IC en de inlaatbuis aangedraait, Vacuumslangen leken allemaal goed te zitten. LLM schoongemaakt, gasklephuis schoongemaakt.
Hij geeft nu nog steeds missfires, maar nu enkele, 1 of 2, bij even kort op het gas als hij in zijn neutraal staat. Dus het is beter geworden.
Starten was geen probleem, liep meteen vlak. Even aankijken en voor de zekerheid van de week het brandstoffilter vervangen.
Hij heeft nu 195.000km gelopen, waarvan 2000km op E85 en kon in de rekening niet terugzien wanneer dit de laatste keer is gebeurt.
Zal de garage van de week even om een DIC vragen om te testen of de missfires dan nog minder worden.
Wel meteen even een lederen handremhoes van een 9-5 geplaatst en een tweede ARB achter.
Gr Arco
Hij geeft nu nog steeds missfires, maar nu enkele, 1 of 2, bij even kort op het gas als hij in zijn neutraal staat. Dus het is beter geworden.
Starten was geen probleem, liep meteen vlak. Even aankijken en voor de zekerheid van de week het brandstoffilter vervangen.
Hij heeft nu 195.000km gelopen, waarvan 2000km op E85 en kon in de rekening niet terugzien wanneer dit de laatste keer is gebeurt.
Zal de garage van de week even om een DIC vragen om te testen of de missfires dan nog minder worden.
Wel meteen even een lederen handremhoes van een 9-5 geplaatst en een tweede ARB achter.
Gr Arco
-
AR
- Donateur (2x)

Ik ben bezig met een andere BIN voor mijn Turbo (GT17 -> TD04HL-15T) upgrade binnenkort.
Op E85 kom ik rond de 280PK/370NM uit met mijn hardware, echter op Euro95 op de 255PK/370NM. Deze cijfers zijn gebaseerd op de waardes van de verschillende "bekende tuners".
Nu heb ik nog geen 3" downpipe. In hoevere is dit noodzakelijk?
Ik weet dat een downpipe zorgt voor een lagere EGT en een snellere spoolup, maar is, ivm de lagere EGT een 3" downpipe ook echt noodzakelijk. Of zorgt dit meer voor het extraatje dat de spoolup een stuk eerder is? De bekende tuners komen met een 3" downpipe zo rond de 270PK op benzine uit. Echter ik vraag mij af in hoeverre dit ook vanuit commercieel oogpunt is.
En wat zou het aantal graden kunnen zijn dat de EGT zakt met een 3" Downpipe?
Hardware:
- B205E
- TD04HL-15T (nu nog GT17)
- Siemens Deka 630cc injectoren
- Full Alu Intercooler
- Forge Dumpvalve
- Originele Uitlaat
Iemand hier een gedachte over?
Gr Arco
Op E85 kom ik rond de 280PK/370NM uit met mijn hardware, echter op Euro95 op de 255PK/370NM. Deze cijfers zijn gebaseerd op de waardes van de verschillende "bekende tuners".
Nu heb ik nog geen 3" downpipe. In hoevere is dit noodzakelijk?
Ik weet dat een downpipe zorgt voor een lagere EGT en een snellere spoolup, maar is, ivm de lagere EGT een 3" downpipe ook echt noodzakelijk. Of zorgt dit meer voor het extraatje dat de spoolup een stuk eerder is? De bekende tuners komen met een 3" downpipe zo rond de 270PK op benzine uit. Echter ik vraag mij af in hoeverre dit ook vanuit commercieel oogpunt is.
En wat zou het aantal graden kunnen zijn dat de EGT zakt met een 3" Downpipe?
Hardware:
- B205E
- TD04HL-15T (nu nog GT17)
- Siemens Deka 630cc injectoren
- Full Alu Intercooler
- Forge Dumpvalve
- Originele Uitlaat
Iemand hier een gedachte over?
Gr Arco
-
evo
- Donateur (2x)

Sorry, dit is vragen naar de bekende weg...
Een 3" DP is zo'n beetje de eerste echte hardware upgrade die nodig is.
En over hoeveel graden 't scheelt? Gaat natuurlijk meer dan alleen graden maar ook over drukval over je turbine. Laten we zeggen genoeg...? Ik zou 't ook niet precies weten, kan je alleen een 3" DP aanraden als je meer dan STG1 wil...
Een 3" DP is zo'n beetje de eerste echte hardware upgrade die nodig is.
En over hoeveel graden 't scheelt? Gaat natuurlijk meer dan alleen graden maar ook over drukval over je turbine. Laten we zeggen genoeg...? Ik zou 't ook niet precies weten, kan je alleen een 3" DP aanraden als je meer dan STG1 wil...
-
AR
- Donateur (2x)

Ik zie dat mijn vraagstelling ook een beetje krom was. Het ging meer waarom die noodzaak er is. De drukval is natuurlijk plezierig ivm het snellere opspoelen en het sneller warmte kwijt kunnen raken. Ik was alleen nieuwsgierig of hier harde cijfers qua temperatuur etc over bekend zijn. Dat is iets wat imho handig is om te weten om een vergelijk te kunnen trekken met de theoretische waarden uit t7suite, niet iedereen heeft een EGT probe in zijn auto.
Gr Arco
Gr Arco
-
inactief
- Geregistreerd lid
Je zou het zelf kunnen gaan meten als je alles hebt gemonteerd.
Wij hebben bijna allemaal een EGT meter waarbij bijvoorbeeld die van Auber Instruments een klokkie heeft die begint te gillen bij 950 graden.
Gezien het pad wat jij in dreigt te slaan lijkt me dat geen onverstandige investering!
Gr GaIJeS
Wij hebben bijna allemaal een EGT meter waarbij bijvoorbeeld die van Auber Instruments een klokkie heeft die begint te gillen bij 950 graden.
Gezien het pad wat jij in dreigt te slaan lijkt me dat geen onverstandige investering!
Gr GaIJeS
-
AR
- Donateur (2x)

Ik raak zowat van het pad afG-ice schreef: Gezien het pad wat jij in dreigt te slaan lijkt me dat geen onverstandige investering!
Ik had op E-bay al zitten kijken naar zo'n Auber. Die kan op zich mooi geplaatst worden als ik toch de turbo los heb.
Iemand hier toevallig een adres voor in de EU ?
en dan.... Wideband & downpipe...
Gr Arco
-
millerman
- Donateur (3x)

Lang naar gezocht, maar geen adres gevonden in de EU, alleen in de US te krijgen. Kan wel via eBay. Ze verzenden erg snel en zijn niet te beroerd een andere waarde op de verpakking te zetten om de importkosten wat te drukken.
-
AR
- Donateur (2x)

Besteld, betaald en nu afwachten. Een Auber 1812 incl probe.
Gr Arco
Gr Arco
-
evo
- Donateur (2x)

http://www.tercelreference.com/tercel_i ... heory.html" onclick="window.open(this.href);return false;AR schreef:Ik zie dat mijn vraagstelling ook een beetje krom was. Het ging meer waarom die noodzaak er is. De drukval is natuurlijk plezierig ivm het snellere opspoelen en het sneller warmte kwijt kunnen raken. Ik was alleen nieuwsgierig of hier harde cijfers qua temperatuur etc over bekend zijn. Dat is iets wat imho handig is om te weten om een vergelijk te kunnen trekken met de theoretische waarden uit t7suite, niet iedereen heeft een EGT probe in zijn auto.
Gr Arco
-
AR
- Donateur (2x)

Ik heb vorige week een BSR Downpipe en catback uitlaat geplaatst. Nu wil ik mijn software aan te passen om hier gebruik van te maken. Moet ik buiten eerder om luchtmassa vragen ook nog de boostcal.remap aanpassen om beter gebruik van de downpipe te maken?
En heeft iemand nog een goede suggestie om ergens in de auto een Auber Mulitmeter tbv EGT te plaatsen, ik kan nog geen echt geschikte locatie vinden. Waarbij hij niet te opzichtig aanwezig is. Ik neem aan dat de kabel van de EGT-Probe niet te verlengen is ivm de weerstand van het thermokoppel.
Gr Arco
En heeft iemand nog een goede suggestie om ergens in de auto een Auber Mulitmeter tbv EGT te plaatsen, ik kan nog geen echt geschikte locatie vinden. Waarbij hij niet te opzichtig aanwezig is. Ik neem aan dat de kabel van de EGT-Probe niet te verlengen is ivm de weerstand van het thermokoppel.
Gr Arco