BIOPOWERRRrrrr: wil ik op E-85 Bio Ethanol?!

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
eddracket
Geregistreerd lid

Re: BIOPOWERRRrrrr: wil ik op E-85 Bio Ethanol?!

Bericht door eddracket » ma 28 feb, 2011 21:23

Ik heb wel ondervonden dat ik op de autosnelwegcminder toeren maak dan op benzine!!!
150 km/u aan 3300 toeren anders zit hij wel wat hoger!! Waar zit de top snelheid dan ?? 250per uur ? :lol:

jeroenp
Geregistreerd lid

Bericht door jeroenp » ma 28 feb, 2011 21:30

[]Hoe serieus moeten we dit nemen? :roll:

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » ma 28 feb, 2011 21:38

Idd technisch onmogelijk.
Misschien loopt hij wat rustiger op Bio-Ethanol, daardoor krijg je de indruk dat je minder toeren maakt, als je goed luistert kun je ook de kolk in de tank horen :lol:

Maarten
Lid van verdienste

Bericht door Maarten » di 01 mar, 2011 6:33

Bezemwagen schreef:Hoe verhoudt de prijs van E85 zich aan de pomp vergeleken met Euro 95? Is daar een vaste bandbreedte of valt de prijsstijging mee vergeleken met die van normale benzines?
Twee weken geleden 1,32 betaald, afgelopen week 1,39. Was wel een ander tankstation. Ik heb het vermoeden dat het gekoppeld is aan de olieprijs. Of de houtsnippers waar ze ethanol van maken zijn op. :wink:

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » di 01 mar, 2011 11:42

Ik heb ooit gelezen dat sinds april vorig jaar in NL de E85 iets van 20% onder die van 95 is vastgesteld... Door het rijk... die 20% compenseerd voor het meerverbruik wat je op E85 statistisch gezien zou hebben.

Dus ja E85 is in dit prutland 1 op 1 gekoppeld aan de benzine prijs... Wat een beleid he?

oh ff een linkje bij gegoogled:
http://www.autoweek.nl/autonieuws/13922 ... bij-Tamoil" onclick="window.open(this.href);return false;

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » di 01 mar, 2011 15:12

Previous assumptions held that ethanol’s lower energy content directly correlates with lower fuel economy for automobiles. Those assumptions were found to be incorrect. Instead, the new research strongly suggests that there is an “optimal blend level” of ethanol and gasoline – most likely E20 or E30 – at which cars will get better mileage than predicted based strictly on the fuel’s per-gallon Btu content.
Leuke lees, al gaat 't wel wat ver...:
http://www.sseassociation.org/component ... 2&catid=10" onclick="window.open(this.href);return false;

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » di 01 mar, 2011 19:26

Nou er is wel al bekent en met praktijkproeven getest dat E10 die nu in Duitsland wordt verkocht en E5/alias RON95 al een verschil van ca. 5% verbruik opleverd.
Uiteraard kunnen met speciaal voor een vast percentage Bio-Ethanol ontworpen en optimaal afgestelde auto's weer wat verschillen worden weggewerkt.
Maar in de praktijk komt het daar verlopig niet van, auto's moeten vaak op diverse verhoudingen kunnen rijden, dat is geen ideale situatie.
Darnaast zijn er forse verschillen afhankelijk waarvan die Bio-Ethanol is gemaakt, vrij goed is Bio-Ethanol van rietsuiker, dat gebruiken ze graag in Brazilie.
Maar je kunt er vrijwel alle Biomassa voor gebruiken, dus ook een overleden huisdier of een oude boom. Wat te denken van al het eten dat wordt weggekiept of komkommers die niet recht genoeg zijn :lol:

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » di 01 mar, 2011 22:03

@Carlsson: E20 of iets van E30 moet je ook niet in een "gewone" benzine wagen gooien. Die kan daar niet mee overweg. Doe je zo'n goedje (of meng je 't zelf) in een BioPower... dan wordt 't dus mogelijk anders, daar deze ECU's er wel raad me weten. Ergo extra gaan vervroegen, etc...

Enne Ethanol is Ethanol he, niet flauw gaan doen. Het molecuul bestaat uit 2 koolstofatomen, 6 waterstofatomen en nog een enkel zuurstofatoom (C2H5OH)... Wat bedrijven erbij mengen danwel bij de winning ervan (in het mengsel) in laten zitten (water bijvoorbeeld) dat is iets anders. Over dat water gesproken, hoef je 't ook niet meer apart te injecteren :wink: ik doel dus op water injectie. Verhoogt allemaal de klopvastheid van je brandstof...

EDIT: nog een leuke lees. Deze geeft wel een mooi overzicht van de pro's en contra's. Ja, Carlsson, ook vele van jouw punten worden benoemd :wink:
http://www.google.com/url?sa=t&source=w ... bA&cad=rja" onclick="window.open(this.href);return false;

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » di 01 mar, 2011 22:28

Je kunt alle verhoudingen tot E85 b.v in een 9.3 Sport Bio Power kiepen, wat ik bedoel is dat dat niet betekent dan er bij elke verhouding een situatie ontstaat wat betreft het gebruik. Dat kan alleen met een motor die specifiek op een brandstof soort is afgesteld. Dus niet met een of andere omnivoor :lol:

eddracket
Geregistreerd lid

Bericht door eddracket » wo 02 mar, 2011 22:17

jeroenp schreef:[]Hoe serieus moeten we dit nemen? :roll:
Ik geef maar weer wat ik ondervind !!!

@ evo

ik heb rond geneusd naar bin files van mackan voor ST1 voor B205 bio maar niets gevonden! Vele links lijken ook niet meer te werken
door verandering van server!

inactief
Geregistreerd lid

Bericht door inactief » wo 02 mar, 2011 22:19

trionictuning punt com

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » wo 02 mar, 2011 22:52

eddracket schreef: ik heb rond geneusd naar bin files van mackan voor ST1 voor B205 bio maar niets gevonden! Vele links lijken ook niet meer te werken
door verandering van server!
Yep, er wordt momenteel hard aan de site gewerkt...
Op de site die G-ice noemde staan ze echter ook. Is een beetje een parallelle site om 't minder overzichtelijk te maken :wink: (geintje)

AR
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door AR » do 03 mar, 2011 10:18

kleine quiz :)

Stel:

- Je tankt de auto vol met E85.
- Je bouwt 's avonds andere injectoren in.
- Wilt een ECU flashen, maar er kan geen verbinding met de ECU gemaakt worden.
- Rijd met de oude software voor zichtig naar huis.
- Trekt daar de huidige ECU uit de auto en flasht deze naar de aangepaste 630CC E85 Software.
- Plaatst de ECU terug in de auto en start deze even een keer om te kijken of er geen vreemde meldingen tevoorschijn komen.
- Starten is geen probleem
- Contact uit, biertje erbij en voor de TV.

Wat is dan het resultaat de volgende ochtend (laten we zeggen, 03-03-2011 om 7:45) ?

Gr Arco

Coenwagner
Geregistreerd lid

Bericht door Coenwagner » do 03 mar, 2011 10:29

Alcohol dampen de oprit de volgende morgen, bij het starten van de auto?

Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Vyv » do 03 mar, 2011 10:43

Forced adaption message (of 2nd adaption) in de SID?

Plaats reactie