Zal mijn bevindingen posten zodra ik ze heb
Gr Arco

Wel op E85?carlsson schreef:Op de Hirsch site staat nu dat de 2.3T motor met 300 en 305 pk Hirsch-tuning niet op E10 mogen rijden
Voorlopig wijst de praktijk anders uit. Mijn onvolledige E85 conversie met een slordige 300pk bevalt me goed. Ik laat me graag van het tegendeel overtuigen, maar dan moeten er wel steekhoudende argumenten en praktijkvoorbeelden op tafel komen.carlsson schreef:E85, dat is voor deze hoger getunde varianten helemaal uit den boze![]()
Als je op E85 wilt rijden koop een fabrieks-Biopower Saab, dat is altijd beter dan een onvolledige E85 conversie.

Zover ik me nu ingelezen heb beginnen de problemen pas bij E100, zolang de 15% Euro95 aanwezig is zouden de tanken en leidingen geen probleem mogen geven gezien de marges die er zijn en het wat vettige van benzine tegenover het wat schrale van Ethanol. Verglijkbaar met het opzoeken van marges bij de rest van Tunning. Overigens zouden er in dat opzicht ook genoeg adatieven als Injectorcleaners etc zijn welke problemen met de tank/leidingen moeten geven ondanks dat deze vaak maar tijdelijk hoog geconcentreerd aanwezig zijn.G-ice schreef:Ik vernam vandaag ook via via dat dealers hier ook een van de praktijk afwijkende mening over hebben.
Volgens de dealer zou o.a. de tank niet E85 bestendig zijn.
Toch iets anders dan de praktijk uitwijst.
Ook mijn "net voor de grens van het blok ophouden" tuning heeft er nog steeds lol in!
Ook de vrienden uit zweden die al "iets" langer op E85 rijden blijven netjes heel en prima rijden.

Ik sluit mij hierbij bij Maarten aan... al laat ik me niet graag van het tegendeel overtuigen, want oei wat rijd mijn 9-5 fijnMaarten schreef:Voorlopig wijst de praktijk anders uit. Mijn onvolledige E85 conversie met een slordige 300pk bevalt me goed. Ik laat me graag van het tegendeel overtuigen, maar dan moeten er wel steekhoudende argumenten en praktijkvoorbeelden op tafel komen.carlsson schreef:E85, dat is voor deze hoger getunde varianten helemaal uit den boze![]()
Als je op E85 wilt rijden koop een fabrieks-Biopower Saab, dat is altijd beter dan een onvolledige E85 conversie.