@Carlsson: Ethanol verbranding lijkt erg op die van LPG, en is ook erg schoon... Wie denkt dat benzine een lekker goedje is, wake up, nee benzine ontvet helemaal niet...

. Voor zover ik weet kunnen (rubberen) afdichtingen, etc problemen gaan geven. Deze zouden wel benzine bestand moeten zijn maar niet ethanol bestand
hoeven te zijn. Dit geldt echter niet voor onze SAAB's (voor zover ik weet). Bedoel je dat met oxidatie effecten?
Dat ethanol water aantrekt weet ik, maar waarom dat een probleem moet zijn? 't is niet zo dat ik maar een keer per jaar mijn wagen voor een stukje mee neem. Doorgaans jaag ik er minimaal 1 tank per week doorheen

Moet je overigens eens proberen: benzine van een half jaar oud rijden...
Enne zo agressief is ethanol (alcohol, C
2H
5OH) nu ook alweer niet. We consumeren er tenslotte ook (nooit) genoeg van
Regelgeving/richtlijnen (EU) verplichten overigens het bijmengen van een bepaalde hoeveelheid biobrandstof bij de gewone brandstof (google er maar eens op). Ik vermoed dus dat er zelfs in 102 Aral ook gewoon ethanol wordt bijgemengd. Heb je wellicht wat referenties?
Dat over die koppen moet ik je wel nageven(

). Hiervoor geld een beetje hetzelfde als met LPG. Echter rij je bij LPG altijd "puur" en met een BioPower zal er veelal een mix in je tank zitten.
Overigens, omdat ik mijn 9-3 tje op puur E85 en LPG
only wil laten lopen (en ik er iet wat meer vermogen uit wil halen dat de eerste de beste 9-3 rijder...) krijgt mijn B205 kop (as we speak...) geharde uitlaat zittingen... Bij een B204 kop zou die aanpassing mijns inziens overbodig zijn, bewijs de vele km's die de B204/B234's koppen op LPG draaien... (@G-ice)