T7 ECU Tuning
-
AR
- Donateur (2x)

Re: T7 ECU Tuning
Wat is ongeveer de maximale lengte om een Can aansluiting in de auto te maken, af getapt vanaf het ACC panneel?
Ik wil hem namelijk in mij opbergvakje onder mijn armsteun maken, hier zit de Ipod aansluiting namelijk ook, alleen wordt de kabel (wel afgeschermd) dan +/- 90cm lang.
Gr
Arco
Ik wil hem namelijk in mij opbergvakje onder mijn armsteun maken, hier zit de Ipod aansluiting namelijk ook, alleen wordt de kabel (wel afgeschermd) dan +/- 90cm lang.
Gr
Arco
-
millerman
- Donateur (3x)

Als je toch gaat inbouwen, zou ik niet van de ACC aftappen. Daar zit een i-Bus connectie. Beter gebruik je een p-Bus, dat is wat sneller.
-
AR
- Donateur (2x)

En waar vind ik die? En kan ik dan ook gewoon mijn CANUSB blijven gebruiken?
-
millerman
- Donateur (3x)

Voor de CANUSB maakt het niet uit. Informatie over die lijnen is gelijk, maar de p-Bus heeft een iets hogere fps aan data. Beter loggen! Ik heb zelf de kabel rechtstreeks uit de ECU stekker getapt. De seriële poort heb ik nu in mijn dashboardkastje liggen.
Ik moet je eerlijk bekennen dat ik niet weer waar je die p-bus nog meer zou kunnen aftappen.
Ik moet je eerlijk bekennen dat ik niet weer waar je die p-bus nog meer zou kunnen aftappen.
-
Coyote63
- Geregistreerd lid
Misschien heb je er wat aan: uit WIS de P-Bus voor een 9-3 MY2007:
https://picasaweb.google.com/lh/photo/C ... directlink
https://picasaweb.google.com/lh/photo/C ... directlink
-
millerman
- Donateur (3x)

Dat is een 9-3SS met Trionic8, terwijl het hier om de 9-3 met Trionic7 gaat.
-
Coyote63
- Geregistreerd lid
Okay, goed dat je dat nog even duidelijk stelt.
Ik probeerde alleen maar te helpen (maar dan niet van de wal in de sloot)
Ik probeerde alleen maar te helpen (maar dan niet van de wal in de sloot)
-
evo
- Donateur (2x)

Bedradingsschema - P-bus
Beetje cryptisch maar wel compleet....
Voor wat log werk en hier en daar wat aanpassen/finetunen (dmv een open bin bijv.) voldoet de I-bus overigens prima hoor... Echter voor data intensievere toepassingen zoals de nieuwe dashboard applicatie of een (hele) bin in de auto flashen is een P-bus connectie wel handig.
Verder wordt de P-bus er bijvoorbeeld ook voor gebruikt ESP en ABS data door te geven (correct me if i'm wrong...). Dit zijn geen systemen waar ik mee wil interfereren. Dit was voor mij een van de redenen om (bij mijn 9-3) voor de I-bus te gaan. Tijdens loggen via de I-bus merk je soms bijvoorbeeld al dat je knipperlicht onregelmatig lijkt te knipperen. Dit is hoogst waarschijnlijk een gevolg van een overbezette I-bus...
Verder: I-bus = Instrument bus, P-bus powertrain-bus...
Suc6
BTW. weet iemand wat "catalyst light off" betekend en wat het verschil is tussen "fast throttle resonse" en "extra fast throttle response"... anders moet ik maar eens twee bins met elkaar vergelijken...
Beetje cryptisch maar wel compleet....
Voor wat log werk en hier en daar wat aanpassen/finetunen (dmv een open bin bijv.) voldoet de I-bus overigens prima hoor... Echter voor data intensievere toepassingen zoals de nieuwe dashboard applicatie of een (hele) bin in de auto flashen is een P-bus connectie wel handig.
Verder wordt de P-bus er bijvoorbeeld ook voor gebruikt ESP en ABS data door te geven (correct me if i'm wrong...). Dit zijn geen systemen waar ik mee wil interfereren. Dit was voor mij een van de redenen om (bij mijn 9-3) voor de I-bus te gaan. Tijdens loggen via de I-bus merk je soms bijvoorbeeld al dat je knipperlicht onregelmatig lijkt te knipperen. Dit is hoogst waarschijnlijk een gevolg van een overbezette I-bus...
Verder: I-bus = Instrument bus, P-bus powertrain-bus...
Suc6
BTW. weet iemand wat "catalyst light off" betekend en wat het verschil is tussen "fast throttle resonse" en "extra fast throttle response"... anders moet ik maar eens twee bins met elkaar vergelijken...
-
Dilemma
- Geregistreerd lid
-
Edwin mtb
- Geregistreerd lid
Ik heb nu mijn set-up bijna compleet:
Space ECU: Check
ECU stekker: Check
T7suite: Check
Voeding: Check
RS232 kabel: Collega is hem aan het zoeken in zijn berg met kabels
Space ECU: Check
ECU stekker: Check
T7suite: Check
Voeding: Check
RS232 kabel: Collega is hem aan het zoeken in zijn berg met kabels
-
millerman
- Donateur (3x)

Anders kun je voor een tientje of minder zo'n stekker kopen. Meteen eentje die female/female is met lange kabel. Knip je een kort stuk af om aan de ECU-connector vast te maken, dan heb je de andere stekker met kabel om in de auto te solderen aan de p-bus. Kun je snel loggen en flashen zonder de ECU uit te bouwen 
-
Edwin mtb
- Geregistreerd lid
Hmm toekomst muziek. Eerst maar eens de basis goed begrijpen.
-
inactief
- Geregistreerd lid
yow yow,
kan iemand die met pen sid rijd even een testje doen?
De temperatuursensor voor aan de bumper even losgooien (stekker eraf, je normale SID info heeft dan ---- streepjes bij temp).
Daarna starten en kijken of je nog in je open SID info komt?
Ik kom nl niet meer in mijn SID info, en volgens mij is dat sinds mijn buiten temp sensor definitief overleden is.
kan iemand die met pen sid rijd even een testje doen?
De temperatuursensor voor aan de bumper even losgooien (stekker eraf, je normale SID info heeft dan ---- streepjes bij temp).
Daarna starten en kijken of je nog in je open SID info komt?
Ik kom nl niet meer in mijn SID info, en volgens mij is dat sinds mijn buiten temp sensor definitief overleden is.