KLK1 en Saab Voorjaars Challenge

Saab Historic Rally Team rijdt nationale en internationale klassieke rally’s en promoot de klassieke rallysport in het algemeen en onder Saabrijders in het bijzonder.
ad
Geregistreerd lid
Regio: Kies een regio:

KLK1 en Saab Voorjaars Challenge

Bericht door ad » di 11 jan, 2011 21:44

Met directe ingang kunt u inschrijven voor de KLK1 op 20 februari 2011, waar Joep Wanders aan de toer- en sportklassers de fijne kneepjes van het kaartlezen zal uitleggen.
Bart Wassingmaat en Ad van Beurden zullen de nieuwe recreactieklassers wegwijs maken in de eerste prille stappen van de rittensport. Hier komt o.a.het bolpijl systeem aan de orde en andere hele simpele routeopdrachten.
's Morgens krijgt u 'les' en na de lunch rijdt u een oefenrit waarna Joep Wanders u alles helder en duidelijk uit zal leggen hoe u het eigenlijk had moeten doen.
De KLK 1 zal worden gehouden Veluwe Village in Voorhuizen (gld).Verdere informatie en inschrijven via de site van het SHRT http://www.saabhistoricrallyteam.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Ook kunt u vanaf nu voor alle drie de klassen, dus recreatie-toer-en sportklasse, inschrijven voor de Saab Voorjaars Challenge op zondag 27 maart. Start/rust en finish in Abbekerk (NH)
De Saab Voorjaars Challenge, eveneens uitgezet door Joep Wanders en Hermine Vlas, is een rit over 150 km. Voor de recreactieklasse zijn er simpele routeopdrachten en de toer- en sportklasse worden aan het kaartlezen gezet. We starten rond 10.00 uur en de finish zal rond 16.30 uur zijn. Uiteraard is een goede catering in uw inschrijfgeld inbegrepen.
Verder informatie en inschrijven via de website van het SHRT http://www.saabhistoricrallyteam.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

ad van beurden
team captain/voorzitter SHRT

pianoman
Geregistreerd lid

Re: KLK1 en Saab Voorjaars Challenge

Bericht door pianoman » wo 12 jan, 2011 3:44

Ha, we gaan weer Saabrijden!
Meteen ingeschreven voor KLK I.
Nog even denken over de Challenge: is wel de dag na de Gelderse Vallei Rit, ik weet niet of we dan nog puf hebben... Ik begrijp wel dat het naturlijk moeilijk is om een datum te vinden die niet bij een andere rally vlakbij zit, maar in de GVR doen altijd erg veel Saabs mee die ook bij de SHRT-ritten zijn.
96 V4 - 1972
99 EMS - 1973
9000T - 1985
9000i - 1987
9-3T - 2001

ad
Geregistreerd lid

Bericht door ad » wo 12 jan, 2011 12:50

Ha, we gaan weer Saabrijden!
Meteen ingeschreven voor KLK I.
Nog even denken over de Challenge: is wel de dag na de Gelderse Vallei Rit, ik weet niet of we dan nog puf hebben... Ik begrijp wel dat het natuurlijk moeilijk is om een datum te vinden die niet bij een andere rally vlakbij zit, maar in de GVR doen altijd erg veel Saabs mee die ook bij de SHRT-ritten zijn.
Dan kies je toch voor de Saab Voorjaars Challenge.....:-) Die telt ook mee voor de competitie voor de Per Eklund Trofee.
Maar je kunt ze ook allebei rijden dan blijf je wel in je (rally)ritme.

ad

Margreet
Geregistreerd lid
Regio: NL - Provincie Utrecht

Bericht door Margreet » wo 12 jan, 2011 22:01

Leuk!

KLK is m'n maatje verhinderd, dus die laat ik nog even open (anyone?)

Ons plan is om GVR én Saab Voorjaars Challenge te rijden, kan best!
Fietsen is gezond. Eet meer fiets!
'02 9-3 2.3T Aero KCP Coupé Hop hop, pony's in galop!
'85 900 T16S Aero RallyKroket

ad
Geregistreerd lid

Bericht door ad » do 13 jan, 2011 12:17

Ons plan is om GVR én Saab Voorjaars Challenge te rijden, kan best!
That's the spirit!!

ad

turbopilot
Donateur 2014 + 2015 + 2016 + 2017 + 2018 + 2019
Regio: NL - Provincie Overijssel

Bericht door turbopilot » vr 14 jan, 2011 20:36

hoeveel plek en tijd voor opgave is er voor de KLK 1 op 20 februari?

ik zoek nl nog een stressbestendige navigator (krijg mijn vrouw niet meer mee), waarbij ik het niet erg zou vinden om op recreatie niveau te beginnen.
het recreatie niveau die toegevoegd is vindt ik een goed idee, nu zijn er in principe geen uitvluchten meer om het niet te doen.
(\\==U==//) = --=⓪=0=⓪=-- > SFPT2F4U pppttjjjee

Ik doe niet aan Google, mijn vrouw weet het toch altijd beter.

ad
Geregistreerd lid

Bericht door ad » vr 14 jan, 2011 22:02

hoeveel plek en tijd voor opgave is er voor de KLK 1 op 20 februari?
Je hebt nog een week of drie.... Nu is er nog plaats, maar vol=vol en wanneer het 'vol' is is nog niet te zeggen.

ad

Margreet
Geregistreerd lid
Regio: NL - Provincie Utrecht

Bericht door Margreet » za 15 jan, 2011 10:40

Ben inmiddels toch compleet voor KLK1, dus die inschrijving komt eraan.

Dat is ook een mooi ritme trouwens, 13 feb de Midwinter Classic, 16 feb AMAC winterrit en dan 20 feb KLK. Ben er maar druk mee! Leuk!
Fietsen is gezond. Eet meer fiets!
'02 9-3 2.3T Aero KCP Coupé Hop hop, pony's in galop!
'85 900 T16S Aero RallyKroket

pejo
Geregistreerd lid

Bericht door pejo » ma 17 jan, 2011 22:57

Al ingeschreven voor de KLK1, we blijven volhouden..... :wink:
De saab voorjaars challenge volgt...
SAAB 900 CAAB `87
SAAB 99 CC `76 ORCHIDEE (WIT)
SAAB 9-3`02 2X
SAAB 9-5 EST.
SAAB 900 `92 ( gesloopt )
SAAB 900 `86
Je hoeft niet gek te zijn om SAAB te rijden, maar het helpt wel...

turbopilot

Bericht door turbopilot » di 18 jan, 2011 21:56

ik heb me opgegeven, zullen wel eens kijken wat het gaat worden,

heeft iemand nog tips wat je bij je moet hebben behalve een Saab en goed humeur!

ad
Geregistreerd lid

Bericht door ad » do 20 jan, 2011 21:17

ik heb me opgegeven, zullen wel eens kijken wat het gaat worden,

heeft iemand nog tips wat je bij je moet hebben behalve een Saab en goed humeur!
Ook voor de recreatieklasse is een klembord of een plankje is handig om je routebeschrijving tijdens de oefenrit op te leggen. Een balpen en een reserve pen is ook nooit weg.
Verder heb je eigenlijk niets nodig... en....(bijna) alles mag en (bijna) alles kan in deze klasse, het gaat primair om het plezier wat je aan de rit beleefd. Maar je kunt uiteraard ook heel wat van de KLK leren.

ad

ad
Geregistreerd lid

Bericht door ad » vr 21 jan, 2011 13:00

ik heb twee rally`s gereden Ad, een bij de amac met me dochter (we hadden twee stempels gevonden) en een bij jullie met een navigator van jullie

nu willen wij (mijn vrouw, ik en onze keffer) wel meedoen in die derde opstapklasse voor beginners

is dat oke ?

hoeveel beginners hebben zich ingeschreven ?

en begrijp dat een tripmeter of fietscomputer niet nodig is, juist ?
Op 15 januari waren 6 recreatie equipes ingeschreven. Bij 15 equipes is het echt VOL. Je hebt helemaal niets nodig behalve een klembord of een plankje voor je routebeschrijving en wat schijfgerei. Als je auto is voorzien van een 100 meterteller is dat handig maar echt nodig is dat ook zelfs niet.
We hebben de slogan voor deze klasse: "(Bijna) niets moet en (bijna) alles mag". Het gaat er om dat je plezier beleefd aan de (oefen)rit. Wil je met een TOM TOM rijden dan doe je dat, maar het is veel spannender om dat niet te doen. Wil je onderweg koffie gaan drinken is dat ook OK. Als je maar binnen de gestelde tijd terug bent. En die tijd is zeer ruim bemeten.

Ad

turbopilot

Bericht door turbopilot » vr 21 jan, 2011 20:15

wordt er wel een klassement opgemaakt voor de recreatieklasse? of heeft iedereen aan het eind evenveel punten?

ad
Geregistreerd lid

Bericht door ad » vr 21 jan, 2011 20:30

wordt er wel een klassement opgemaakt voor de recreatieklasse? of heeft iedereen aan het eind evenveel punten?
Er wordt zeker een klassement opgemaakt, want ook in de recreatieklasse krijg je controles en/of controlevragen waarmee we en klassement kunnen opmaken.
Omdat de KLK's oefenritten zijn maken we de uitslag niet direct bekend en zijn er ook geen prijzen te winnen. Dat doen we bij de toer- en sportklasse ook niet. Die uitslag staat binnen een week op onze site. Maar na de uitleg van de oefenrit kun je aardig bepalen hoe je het gedaan hebt. Dat is anders bij de Saab Voorjaars Challenge en de Viking Prestatietocht, daar hebben we uiteraard een welgevulde prijzentafel en is de uitslag z.s.m. na de finish van de laatste deelnemer bekend. De behaalde punten, 10 voor nummer 1, 9 voor nummer 2 enz. tellen voor ALLE klassen, dus ook voor de recreatieklasse, mee voor de strijd om de Per Eklund Trofee waar beide KLK's, de Saab Voorjaars Challenge en de Viking Prestatietocht voor meetellen. Dus of je nu Sport-, toer- of recreatieklasse rijdt, je hebt allemaal dezelfde kans op de Per Eklund Trofee.

Ad

ad
Geregistreerd lid

Bericht door ad » zo 23 jan, 2011 13:48

[]De blubber van de 'Omloop van het Oosten" was echt extreem. Kwam ook door de vorst. Om de dag van de rally was het zacht weer en de bovenste zandlaag van de onverharde wegen veranderde echt in blubber omdat de ondergrond nog bevroren was en het water niet weg kon. Dat hebben we met de KLK en Voorjaars Challenge (hopelijk) niet. Is dat wel zo dan schrappen we die wegen nog voor de start uit de route. Dus ge komt maar met die "sneeuwskuiver".

ad

Plaats reactie