BIOPOWERRRrrrr: wil ik op E-85 Bio Ethanol?!
-
Maarten
- Lid van verdienste
Re: BIOPOWERRRrrrr: wil ik op E-85 Bio Ethanol?!
De laatse versie van de stage 3 Biopower van ECUProject heeft niet meer het vervelende beginschermpje op je SID dat je elke keer moet wegdrukken. Forced apad en second adap verschijnen nog wel.
Door E85Prot.X_EthanolActual een prominente plaats in je lijstje met parameters te geven kan je toch zien wat de ethanol/benzine verhouding is.
Door E85Prot.X_EthanolActual een prominente plaats in je lijstje met parameters te geven kan je toch zien wat de ethanol/benzine verhouding is.
-
Bubba
- Geregistreerd lid
De volgende uitdaging? E46 op E85? 
-
evo
- Donateur (2x)

ehhh... Ga je je 3-er op een Z4 zetten? 
Vreemde snuiters die BMW knapen....
Vreemde snuiters die BMW knapen....
-
Bubba
- Geregistreerd lid
Ik vond de afkortingen wel aardig... 
Maar als er mogelijkheden zijn zal ik die zeker onderzoeken
Maar als er mogelijkheden zijn zal ik die zeker onderzoeken
-
inactief
- Geregistreerd lid
Bio Ethanol update:
En zo blijkt maar weer, als je alle logische dingen blijft uitsluiten, dan is er nog maar 1 mogelijke oplossing.
Die ene mogelijke oplossing is nu getest, en de uitkomst is:
In mijn lokale Tamoil, waar ik iedere dag langsrijd is de E85 langzaam afgezakt naar E27.
Ik heb vandaag bij een andere Tamoil E85 ingeslagen en 25 liter E85 + een reserve tank E27 = E61 op mijn SID.
Probleem opgelost, het lag deze keer eens niet aan mij maar aan hetgeen ik eigelijk voor vaststaand feit hield, de brandstof!
Wat een ellendige zoektocht die ik zo veel beter aan andere leuke projecten had kunnen besteden!
Nu maar eens even een mooie e-mail maken aan Tamoil!
Gr Gijs
En zo blijkt maar weer, als je alle logische dingen blijft uitsluiten, dan is er nog maar 1 mogelijke oplossing.
Die ene mogelijke oplossing is nu getest, en de uitkomst is:
In mijn lokale Tamoil, waar ik iedere dag langsrijd is de E85 langzaam afgezakt naar E27.
Ik heb vandaag bij een andere Tamoil E85 ingeslagen en 25 liter E85 + een reserve tank E27 = E61 op mijn SID.
Probleem opgelost, het lag deze keer eens niet aan mij maar aan hetgeen ik eigelijk voor vaststaand feit hield, de brandstof!
Wat een ellendige zoektocht die ik zo veel beter aan andere leuke projecten had kunnen besteden!
Nu maar eens even een mooie e-mail maken aan Tamoil!
Gr Gijs
-
Robke
- Geregistreerd lid
Het zijn ook altijd de meest simpele dingen die zulke problemen veroorzaken...
Bekijk het van de positieve kant, de oorzaak is nu bekend.
Bekijk het van de positieve kant, de oorzaak is nu bekend.
-
inactief
- Geregistreerd lid
Reachtie gehad van de tamoil, ze gaan het onderzoeken en hebben inmiddels monsters genomen.
Ik rijd nu vrolijk op 77% ethanol, smooth ride!
Tamoil wist me trouwens te melden dat in NL de winder E85 E80 is, en de zomer E85 ook daadwerkelijk E85.
Ben benieuwd wat hun meet resultaten zijn!
GrIJnS
Ik rijd nu vrolijk op 77% ethanol, smooth ride!
Tamoil wist me trouwens te melden dat in NL de winder E85 E80 is, en de zomer E85 ook daadwerkelijk E85.
Ben benieuwd wat hun meet resultaten zijn!
GrIJnS
-
Bezemwagen
- Geregistreerd lid
Ethanol tankje door de Tamoil chauffeur volgeknikkert met Euro95?
Foutje bedankt..
Ik ben benieuwd, ik heb ook zo'n tankje op de hoek. Als alles goed werkt ga ik er ook eens wat serieuzer over nadenken.
Foutje bedankt..
Ik ben benieuwd, ik heb ook zo'n tankje op de hoek. Als alles goed werkt ga ik er ook eens wat serieuzer over nadenken.
-
inactief
- Geregistreerd lid
Ik gooi 'm nu vol op de ringbaan, die is ok...
-
evo
- Donateur (2x)

Sooooowwww, wat sloeg ie vandaag rot aan...
Gisteren nog effe op de hoek getankt (95 octaan... kan wel met deze temperaturen... dacht ik...) en en gelijk weggezet, dus nog voor een second adapt kon uitgevoerd worden. Vanochtend (brrrr... koud... 9-5-je slaapt buiten...) zeer verrot aan slaan. Eerst een a twee daarna de derde en met wat gas erbij werd meneertje vier ook wakker, terwijl hij normaal altijd meteen netjes binnen de 1.0 a 1.5 sec. aan slaat!
Toen ik vervolgens naar het opstartscherm keek zag ik de waarde voor ethanol varieren (van ergens in de 10 tot in de 30% en weer terug enz.). Dit had ik nog nooit gezien... 't was alsof ie aan 't zoeken was naar de juiste verhouding... Opstart scherm weggeklikt en na wat km's kwam de "Second Adapt" met als resultaat 4% ethanol, en dat kan wel kloppen (vorige tanks waren al een tijdje 98 octaan). In de avond startte ie weer als vanouds en dat verwacht ik voor morgenvroeg ook weer (natuurlijk
).
Oh, maar wat betreft die 95 octaan. hiervoor ging er al een tijdje alleen 98 octaan en E85 in. Sinds de zomer 12 knocks op cyl 1, 2 op 2, 2 op 3 en 1 op 4... nu, zo'n 180 km verder.. ergens in de 30 knocks op 1, en meer dan 10 voor de rest!!! DIe rev8 van PIB staat echt scherp voor benzine in de "gebruikelijke" luchtmassahoeveelheden, zeg max iets van 6 a 700 mg/C (rustig gereden, winterbanden nog een beetje sparen...).
9-3 krijg even wat rust
Gisteren nog effe op de hoek getankt (95 octaan... kan wel met deze temperaturen... dacht ik...) en en gelijk weggezet, dus nog voor een second adapt kon uitgevoerd worden. Vanochtend (brrrr... koud... 9-5-je slaapt buiten...) zeer verrot aan slaan. Eerst een a twee daarna de derde en met wat gas erbij werd meneertje vier ook wakker, terwijl hij normaal altijd meteen netjes binnen de 1.0 a 1.5 sec. aan slaat!
Toen ik vervolgens naar het opstartscherm keek zag ik de waarde voor ethanol varieren (van ergens in de 10 tot in de 30% en weer terug enz.). Dit had ik nog nooit gezien... 't was alsof ie aan 't zoeken was naar de juiste verhouding... Opstart scherm weggeklikt en na wat km's kwam de "Second Adapt" met als resultaat 4% ethanol, en dat kan wel kloppen (vorige tanks waren al een tijdje 98 octaan). In de avond startte ie weer als vanouds en dat verwacht ik voor morgenvroeg ook weer (natuurlijk
Oh, maar wat betreft die 95 octaan. hiervoor ging er al een tijdje alleen 98 octaan en E85 in. Sinds de zomer 12 knocks op cyl 1, 2 op 2, 2 op 3 en 1 op 4... nu, zo'n 180 km verder.. ergens in de 30 knocks op 1, en meer dan 10 voor de rest!!! DIe rev8 van PIB staat echt scherp voor benzine in de "gebruikelijke" luchtmassahoeveelheden, zeg max iets van 6 a 700 mg/C (rustig gereden, winterbanden nog een beetje sparen...).
9-3 krijg even wat rust
-
inactief
- Geregistreerd lid
Tsszabaaaah,
Mailtje van Tamoil ontvangen met samengevat de volgende boodschap:
"Er zit véél te weinig ethanol in de pomp, we gaan proberen uit te vinden hoe dat kan maar denken dat het een fout van de chauffer is. Bedankt voor je melding!"
Coowl
Uiteraard ook nog ff een mailtje terug gestuurd, jullie kennen me inmiddels
"Er zit véél te weinig ethanol in de pomp, we gaan proberen uit te vinden hoe dat kan maar denken dat het een fout van de chauffer is. Bedankt voor je melding!"
Coowl
-
millerman
- Donateur (3x)

En krijg je nu een gratis tank vergoeding? 
-
evo
- Donateur (2x)

Eerlijk... toegeven dat er iets fout zit... zie je niet veel meer vandaag de dag... 
-
Ted raket
- Geregistreerd lid
Ze bedoelen vast hun eigen chaufeur van de tankwagen.G-ice schreef:Tsszabaaaah,![]()
Coowl![]()
-
inactief
- Geregistreerd lid
Inderdaad, ik was niet duidelijk genoeg, waarschijnlijk een fout van hun tankwagenchauffeur.
Vandaag een mailtje gehad dat "er iets per post naar mij verstuurd is".
Spannend!
Vandaag een mailtje gehad dat "er iets per post naar mij verstuurd is".
Spannend!