900 S "de Belg" (verkocht)

1978-1993
Plaats reactie
Boef_Arjen
Geregistreerd lid

Re: 900 S "de Belg": 3" JT vanaf de turbo ;-)

Bericht door Boef_Arjen » ma 01 nov, 2010 19:36

Heb je ook foto's van de accu in de kofferbak? Ben benieuwd hoe dit zit :)

tweemeter
Donateur
Donateur

Bericht door tweemeter » ma 01 nov, 2010 20:48

heb ik niet, maar kan ik binnenkort wel maken. Kort gezegd zit de accu in een kunststof bak die op de bodem achter de achterbank is vast gezet. De accu is een gelaccu overigens, schijnt veiliger te zijn.

joachiem
Geregistreerd lid

Bericht door joachiem » ma 01 nov, 2010 21:18

Accu in de auto dan is een brandblusser wel slim en volgens mij ook verplicht voor apk.
De meeste accu,s zijn tegenwoordig onderhouds vrij zonder dupkes maar met een glaasje...voordeel is dat de platen in de accu minder snel krom trekken doordat je geen zuur/water meer kan verliesen want er zit een soort gel in,hierdoor ook geen kans op accu dampen in de auto.

De accu bakjes kun je bij elke camping winkel kopen,voor boot/camper/caravan etc..

tweemeter
Donateur
Donateur

Bericht door tweemeter » di 02 nov, 2010 0:06

Brandblusser heb ik nog wel liggen, al denk ik dat dat erg weinig doet als de boel in de fik gaat. Zal eens vragen of het voor de apk nodig is. Er zit overigens een gelaccu in, dus geen dampen in de auto.

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » di 02 nov, 2010 0:07

Een brandblusser is geen keuringseis.

tweemeter
Donateur
Donateur

Bericht door tweemeter » di 02 nov, 2010 19:25

filmpje! In het donker, maar het gaat om het geluid ;-). Bestand is een 3gp bestand.

beschaafd hoor

taaffert
Geregistreerd lid

Re: 900 S "de Belg": 3" JT, nu met film (pag 9)!

Bericht door taaffert » di 02 nov, 2010 20:36

Leuk inderdaad!
Maar helaas hoor ik veel te veel ruis van de microfoon, beetje te dicht bij de uitlaat gestaan uit enthousiasme :P

tweemeter
Donateur
Donateur

Bericht door tweemeter » di 02 nov, 2010 20:51

Is met de mobiel gedaan, niet echt goede kwaliteit inderdaad. Vanaf 30 seconden is het beter, minder ruis. Ik zal het binnenkort met een camera gaan opnemen.

tweemeter
Donateur
Donateur

Bericht door tweemeter » za 08 jan, 2011 0:07

Inmiddels staat de auto al ruim 2 maanden in de garage, te wachten op beter weer zonder pekel. Het begint wel weer te jeuken, ik wil rijden :twisted: .

Ik ben in ieder geval van plan om zondag, nav een ander topic, de verwarmde buitenspiegels te monteren en mij te gaan verdiepen in het aansluiten van de verwarming van de stoelen.

De audio heb ik in de tussentijd nog wel geupgrade met een actieve subwoofer van JBL, ben er tevreden mee! Nu voor nog eens een composetje en dan ben ik denk ik wel klaar met de audio.

ralph_m
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Re: 900 S "de Belg": gereviseerde kop ligt klaar

Bericht door ralph_m » za 08 jan, 2011 0:30

tweemeter schreef:Ik vond het ook leuk om de gezichten achter de forumnamen te zien en even over de saabs te praten. Op de terugweg door Duitsland gegaan, lekker met 3500 toeren (=200km/h) over de A31 ;-).
huh? Ik zit bij 3500 toeren op 130km-u met een primi 6.
Hoe haal jij dan 200km-u.
Heb jij een primi 9 oid...? :wink:

En een mooie wagen!

tweemeter
Donateur
Donateur

Bericht door tweemeter » za 08 jan, 2011 0:33

Dat was met mijn Alfa ;-). Diesel met 6-bak. Met de 900 heb ik 208 op de GPS gereden, maar toen heb ik mijn ogen maar op de weg gehouden. Geen idee hoeveel toeren, maar vast meer dan 3500.

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » za 08 jan, 2011 2:10

Met een 900 classic is het best haalbare 190 bij 4000 rpm. Met een niet bestaande (niet origineel geleverde) bak combinatie.

220 op de teller zit waarschijnlijk al in het rode gebied, als je een 45714 hebt, ervanuitgaande dat je ook de primair 7 upgrade hebt gedaan bij al het andere turbogeweld. Met primair 8 220 op de teller ~5000 toeren. Met set 6 zit je zowieso ver in het rood.

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » za 08 jan, 2011 11:44

Ik heb een 7 primair in Saabientje.
Tijdens een event in Duitsland heb ik meerdere runs gedaan en ook gefilmd. Die heb ik net even bekeken en zie dat 230 = 5500 rpm. bij mijn auto dan.

Ik weet niet of je al een composetje op het oog hebt. Ik ben erg tevreden over het composetje uit de Reference serie van DLS.

BartW
Geregistreerd lid

Bericht door BartW » za 08 jan, 2011 23:54

Sapphire schreef:Met een 900 classic is het best haalbare 190 bij 4000 rpm. Met een niet bestaande (niet origineel geleverde) bak combinatie.

220 op de teller zit waarschijnlijk al in het rode gebied, als je een 45714 hebt, ervanuitgaande dat je ook de primair 7 upgrade hebt gedaan bij al het andere turbogeweld. Met primair 8 220 op de teller ~5000 toeren. Met set 6 zit je zowieso ver in het rood.
Heb een Prim 8 ben wel nog niet voluit geweest met de APC mod van Saab Tech (Peak boost 1,3 bar -> dan naar 1,1 en dan na de 4100 tr/min naar1 bar en dan loopt ie stilletjes af naar 0,85 bar zo iets... Komt nog, was vorige zomer niet echt in de buurt om te test rijden :roll: (Taliban land)

tweemeter
Donateur
Donateur

Bericht door tweemeter » ma 10 jan, 2011 11:23

Ik heb een primair 7.

Ik zal eens kijken naar dat DLS setje, heb er wel goede verhalen over gehoord. Inmiddels volg ik het audio topic ook met grote belangstelling, al geloof ik wel dat dat mijn pet te boven gaat ;-).

Plaats reactie