Fabb schreef:Klein vraagje....
Als mijn standkachel een 1 uur aan staat, hoeveel diesel verbruikt hij dan?
Tevens lijkt het me wel een goed plan om een buzzer of gsm in mijn auto in te bouwen dat ik mijn auto kan opbellen om hem te laten voorverwarmen

. Heeft iemand dat wel eens ingebouwd?
Je kan kant en klare gsm modules kopen die geschikt zijn voor remote control. maw je kan er andere apparaten mee aansturen. Het enige wat nodig zou zijn is dat je de SID volgens mij twee keer op het knopje met het rondje zou moeten laten drukken...Kwestie van even een klein draadje solderen en twee pulsjes laten doorsturen of heeft iemand een elegantere oplossing?
Inderdaad, SID losmaken 2 draadjes eraan en die laten verbinden middels een klein relais.
http://www1.nl2.conrad.com/scripts/wgat ... _id=198888
Wegens wegvallen webshop, hier het artikelnummer Bestnr.: 198888 - 89
Op afstand meten, schakelen en ontvangen!
Op afstand gratis schakelen (Incall-functie)
Per SMS schakelen en ontvangen
2 temperatuur-meetingangen om te controleren en besturen
Melding naar max. 12 telefoonnummers (+ 4 e-mailadressen + 4 faxnummers)
Max. 12 deelnemers kunnen rechten krijgen om te schakelen (+ 4 e-mailadressen).
Met behuizing IP54 (tot IP66)
Gemakkelijke bediening, Duitstalige Windows software voor de instelling.
Meegeleverde toebehoren:
GSM-antenne met 3 m kabel en zelfklevende achterkant
Toepassingsvoorbeelden
Gebruik uw mobiele telefoon om op afstand elektrische systemen en installaties te schakelen en te controleren. Met behulp van twee relais kunt u bijvoorbeeld de verwarming inschakelen, een alarminstallatie uitschakelen of een deuropener bedienen. Via de twee opto-koppelingsingangen kunt u naar wens storings- en alarmmeldingen opvragen. Bovendien zijner 3 analoge ingangen. Hiermee is het mogelijk om 2 temperatuursensoren aan te sluiten die logisch met 4 uitgangen verbonden zijn.Hierdoor heeft u de beschikking over temperatuurverschilmetingen, registratie en bewaking van de binnen- en buitentemperatuur en kengetallen met hysterèse m.b.t. min./max.-temperatuur. Een analoge uitgang kan extra besturingen overnemen. Vier uitgangen zijn beschikbaar die door SMS aan- en uitgeschakeld kunnen worden. Voor gebruik is slechts een vrijgeschakelde SIM-kaart nodig van een willekeurige provider en een geschikte stroomverzorging.
Technische specificaties:
Voedingsspanning 5 - 30 V=
Stroomverbruik max. 550 mA
Ruststroom 20 mA
Aansluitvermogen per relais 8 A / 250 V~ of 8 A / 24 V=
Ingangsspanning (digitale ingangen) logisch 1 = 2,5 - 12 V=, logisch 0 = 0 V, ingangsstroom 4,5 mA (bij 12 V=)
Ingangsspanning (analoge ingangen) 0 - 2,75 V= (resolutie 8-bit)
Bestemde temperatuursensor microchip type "TC1047A"
DAC-uitgang 0,138 tot 2,61 V= (resolutie 8-bit)
Frequentiebereik GSM Dual Band 900/1800 MHz, compatibel met ETSI GSM Phase 2+ standaard
Temperatuurbereik -20 tot 75 °C
Afm. printplaat (lxbxh) 120 x 72 x 17 mm
Afm. behuizing (lxbxh) 130 x 94 x 57 mm. Met het bijgeleverde opbouwstuk wordt de behuizing-veiligheidsklasse IP54 bereikt, door bepaalde schroefverbindingen max. IP66.
Omvang levering:
Module met behuizing incl. 6 afsluitstoppen
USB-A verbindingskabel
Duitstalige parametersoftware op CD
GSM-antenne met 3 m kabel en zelfklevende achterkant.
Prijs slechts 199,00 EUR
Deze unit voldoet hieraan uitstekend. Er is middels de programmering ook in te leren dat hij na een sms commande 2x de SID toets indrukt. Verder zou je ook het alarm erop kunnen aansluiten zodat je automatisch een smsje krijgt bij afgaan van het alarm. Je zou ook nog de Follow me home verlichting ermee kunnen aansturen.