performance spoilerpakket
-
Cosmic
- Geregistreerd lid
performance spoilerpakket
Beste forumleden,
Ik ben voornemens om voor mijn saab 9-3 uit 1999 een spoilerpakket te bestellen bij partsforsaabs. (onderlip voorzijde, sideskirts en onderlip achterzijde).
Ik vraag me alleen af of er voor de bevestiging nog meer onderdelen nodig zijn, of dat de spoilers uitwisselbaar zijn met de standaard die nu onder de auto zitten.
Alvast bedankt voor de reacties!
Ik ben voornemens om voor mijn saab 9-3 uit 1999 een spoilerpakket te bestellen bij partsforsaabs. (onderlip voorzijde, sideskirts en onderlip achterzijde).
Ik vraag me alleen af of er voor de bevestiging nog meer onderdelen nodig zijn, of dat de spoilers uitwisselbaar zijn met de standaard die nu onder de auto zitten.
Alvast bedankt voor de reacties!
-
Michel Amsterdam
- Geregistreerd lid
Volgens mij plastic eraf en het nieuwe kan er zo weer op.
Even bij Elkparts onderdeelnrs. achterhalen en dan ben je hier wellicht goedkoper uit: http://www.euro-saab-parts-direct.com/index.php
Moet nog wel in kleur gespoten worden.
Succes.
Even bij Elkparts onderdeelnrs. achterhalen en dan ben je hier wellicht goedkoper uit: http://www.euro-saab-parts-direct.com/index.php
Moet nog wel in kleur gespoten worden.
Succes.
-
Caspar
-
timpie
- Geregistreerd lid
De bumpers van de 9-3 zijn uit één stuk gemaakt. Dit wil zeggen dat de zwarte onderlip, zowel voor als achter niet kunnen wordenn verwijderd. Het spoilerpaket moet er bovenop worden geplaatst, nadat er, ik denk een 5 tal gleuven worden gemaakt in de bestaande onderspoilers (dmv een dremel) Is een redelijk eenvoudige klus, wel zeker geen te grote gleuven maken..
De plaats van de gleuven is aan de achterzijde van de bestaande zwarte onderspoilers gemarkeerd, als ik het mij goed herinner.
de side-skirts moeten overigens gewoon verwisseld worden....
De clips waarmee de spoilers bevestigd worden, worden normaal gezien meegeleverd.
Klus is zeker zelf te doen.....
groeten
De plaats van de gleuven is aan de achterzijde van de bestaande zwarte onderspoilers gemarkeerd, als ik het mij goed herinner.
de side-skirts moeten overigens gewoon verwisseld worden....
De clips waarmee de spoilers bevestigd worden, worden normaal gezien meegeleverd.
Klus is zeker zelf te doen.....
groeten
-
De Flok
- Geregistreerd lid
Die gasten van http://www.euro-saab-parts-direct.com/index.php zijn wel flink goedkoper dan Elkparts zeg. Heb het even berekend en een setje voor rondom kost je 219.03 Pond, das volgens het GWK € 302.28. Weet iemand wat het ongeveer zou kosten om zo'n skirtsetje in de juiste kleur te laten spuiten?
-
Caspar
-
Cosmic
- Geregistreerd lid
Dat klinkt wel erg goed, en het scheelt veel in prijs.
Ik heb op mijn achterbumper ook een "erfenisje" van de vorige eigenaar zitten, en die kunnen ze dan meteen mooi meenemen. Dat monteren doe ik zelf wel. Lijkt me een mooi zaterdag klusje
Heeft iemand enig idee hoelang de levertijd is bij het bedrijf waar de Flok de prijzen van heeft berekend?
Groeten
Ik heb op mijn achterbumper ook een "erfenisje" van de vorige eigenaar zitten, en die kunnen ze dan meteen mooi meenemen. Dat monteren doe ik zelf wel. Lijkt me een mooi zaterdag klusje
Heeft iemand enig idee hoelang de levertijd is bij het bedrijf waar de Flok de prijzen van heeft berekend?
Groeten
-
De Flok
- Geregistreerd lid
Hier nog ff de berekening, heb even Elkparts en ESPD vergeleken
Omschrijving Art.nr. Elkpartsprijs ESPDprijs
Achterbumperskirt: 400109047 90,36 66,57
Voorbumperskirt: 400109039 70,57 51,99
Sideskirts: 400111191 136,38 100,47
----------------------------------------------------------------------------------
Totaal 297,31 219,03
Nu in Euri 411,56 303,20*
*Excl. verzendkosten vanuit Engeland
Ben eigenlijk ook wel benieuwd wat het bij de dealert kost:
Achterbumperskirt: 160,32
Voorbumperskirt: 125,28
Sideskirts: 242,05
--------------------------------------
Totaal: 527,65*
*Advies Verkoop Prijs incl. BTW
Ik zou zeggen, tel uit je winst en neem je meissie mee uit eten
.
Omschrijving Art.nr. Elkpartsprijs ESPDprijs
Achterbumperskirt: 400109047 90,36 66,57
Voorbumperskirt: 400109039 70,57 51,99
Sideskirts: 400111191 136,38 100,47
----------------------------------------------------------------------------------
Totaal 297,31 219,03
Nu in Euri 411,56 303,20*
*Excl. verzendkosten vanuit Engeland
Ben eigenlijk ook wel benieuwd wat het bij de dealert kost:
Achterbumperskirt: 160,32
Voorbumperskirt: 125,28
Sideskirts: 242,05
--------------------------------------
Totaal: 527,65*
*Advies Verkoop Prijs incl. BTW
Ik zou zeggen, tel uit je winst en neem je meissie mee uit eten
-
De Flok
- Geregistreerd lid
-
Cosmic
- Geregistreerd lid
inderdaad, daarbij vraag ik me af tot welke hoogte de verzendkosten kunnen stijgen, en hoe die beperkte voorraad zich vertaald in levertijd..
mij is ook niet helemaal duidelijk of de skirts al geprimed zijn, want als dat ook nog moet gebeuren komen er, bij de kosten voor het spuiten van de hele handel, ook nog een aantal euro's...
misschien een verklaring voor het prijsverschil?
(of ik zit er compleet naast..kan ook namelijk:s)
mij is ook niet helemaal duidelijk of de skirts al geprimed zijn, want als dat ook nog moet gebeuren komen er, bij de kosten voor het spuiten van de hele handel, ook nog een aantal euro's...
misschien een verklaring voor het prijsverschil?
(of ik zit er compleet naast..kan ook namelijk:s)
-
De Flok
- Geregistreerd lid
De onderdelen, gebaseerd op de onderdeelnummers, zijn bij alle andere aanbieders wel geprimed, ik denk dus dat dat af fabriek gebeurt. Dat zal dan ook wel zo zijn bij deze toko. Verder ken ik dit bedrijf niet, heb er nog nooit zaken mee gedaan en ben ook benieuwd wat de levertijden, verzendkosten en betalingswijzen zijn.
-
Juice
- Geregistreerd lid
Wie gaat het proberen?
Misschien is het een verstandig idee om eens te zien wie er allemaal gelijkaardige spullen nodig heeft. Enige bulk kan ook al voor wat korting zorgen bij de dealer of misschien zelfs Elkparts?
Ik denk ik de eerste plaats aan deze performance/aeroskirts maar misschien kunnen hetzelfde doen voor andere courante en gewilde onderdelen. Ik denk direct aan automatten, sturen, pookknoppen, CD-wisselaars, navi,...
Indien de prijs niet te gek is, ben alleszins geïnteresseerd in een aeropakket voor de 9-3 cabrio en de 9-5 estate.
Misschien is het een verstandig idee om eens te zien wie er allemaal gelijkaardige spullen nodig heeft. Enige bulk kan ook al voor wat korting zorgen bij de dealer of misschien zelfs Elkparts?
Ik denk ik de eerste plaats aan deze performance/aeroskirts maar misschien kunnen hetzelfde doen voor andere courante en gewilde onderdelen. Ik denk direct aan automatten, sturen, pookknoppen, CD-wisselaars, navi,...
Indien de prijs niet te gek is, ben alleszins geïnteresseerd in een aeropakket voor de 9-3 cabrio en de 9-5 estate.
-
Caspar
hierbij twee foto's van de metamorfose van mijn 9.3
9.3 toen ik hem kocht link
9.3 met performance kit + mistlampen
Heb de voorspoiler bij Elkparts gekocht..de skirts bij van Dongen en de achterskirt bij Timmer
9.3 toen ik hem kocht link
9.3 met performance kit + mistlampen
Heb de voorspoiler bij Elkparts gekocht..de skirts bij van Dongen en de achterskirt bij Timmer
-
Juice
- Geregistreerd lid