Steering rack

1993-2002
Plaats reactie
Marc
Lid van verdienste

Steering rack

Bericht door Marc » wo 18 feb, 2004 4:36

Al sinds jaar en dag las ik op diverse fora hoeveel verschil de viggen resque kit van Abbott Racing maakte op de 9-3. Al lange tijd stond dit op mijn verlanglijstje, maar de redelijk dure aanschafprijs heeft me er steeds van weerhouden om het aan te schaffen...

Een tijdje terug heb ik de bushings reeds gemonteerd, maar vandaag was de steering rack van MP Performance eindelijk binnengekomen. :D

Afbeelding

De terugrit bestond helaas voornamelijk uit autostrade, maar wat met meteen opviel was de verbeterde rechtuitstabiliteit ( vroeger ging ie meteen naar rechts, ondanks een perfecte uitlijning)en het preciesere sturen. :O: :mrgreen: Deze upgrade zou ook het torque steer wat voorkomt onder hevige acceleratie enorm moeten reduceren, al heb ik daar met mijn dieseltje geen ervaring mee :wink:

Nu is het wachten op de volgende upgrade... een dikkere stabilisatorstang achter :mrgreen:

Maarten
Lid van verdienste

Re: Steering rack

Bericht door Maarten » do 19 feb, 2004 14:41

Hoewel ik nauwelijks last heb van torquesteer wil ik het toch wel eens proberen.

SpeekTuning
Geregistreerd lid

Bericht door SpeekTuning » wo 25 feb, 2004 13:42

Ik had een poosje geleden al een keer gemailed met deze mensen, maar helaas geen reactie ontvangen.

Hoe bevalt het nu? Misschien dat ik ook zo'n setje aan moet schaffen voor mijn Saabje. Misschien is dit wat ik mis voor op de testbank? :D :D

Bestellen bij MPPerformance of............ Weet jij iets van een prijs Marc?

groeten Sander

Marc
Lid van verdienste

Bericht door Marc » wo 25 feb, 2004 14:56

Hey Sander,

Ben er nog steeds zeer tevreden van. Mijn bedoeling was deze eraf te halen en op de blauwe te zetten, maar ik denk dat ik nog een andere zal moeten aanschaffen :roll: :wink:

Ik heb hem een 165 euro betaald, duurdere prijs had te maken met verzendkosten, europese invoerheffing en btw :evil:

De europese invoerder is Ap cars in Belgie, maar Elkparts zal het binnenkort ook in het gamma hebben.

eli
Geregistreerd lid

Bericht door eli » wo 25 feb, 2004 18:29

marky schreef:Al sinds jaar en dag las ik op diverse fora hoeveel verschil de viggen resque kit van Abbott Racing maakte op de 9-3. Al lange tijd stond dit op mijn verlanglijstje, maar de redelijk dure aanschafprijs heeft me er steeds van weerhouden om het aan te schaffen...

Een tijdje terug heb ik de bushings reeds gemonteerd, maar vandaag was de steering rack van MP Performance eindelijk binnengekomen. :D

Afbeelding

De terugrit bestond helaas voornamelijk uit autostrade, maar wat met meteen opviel was de verbeterde rechtuitstabiliteit ( vroeger ging ie meteen naar rechts, ondanks een perfecte uitlijning)en het preciesere sturen. :O: :mrgreen: Deze upgrade zou ook het torque steer wat voorkomt onder hevige acceleratie enorm moeten reduceren, al heb ik daar met mijn dieseltje geen ervaring mee :wink:

Nu is het wachten op de volgende upgrade... een dikkere stabilisatorstang achter :mrgreen:
Hoi Marc,

Heb je voor mij een advies hoe ik de wegligging van de cabrio nog wat kan verbeteren zonder gelijk veel geld kwijt te zijn aan de viggen rescue -kit van abbott ?? Je bent eens tegen me begonnen over die bushings etc...
Wat moet ik volgnes jou waar bestellen en wie zet het er dan tegen een redelijke prijs op ??

Eli

Manic
Lid van verdienste

Bericht door Manic » wo 25 feb, 2004 22:02

Ehm... ik ben zoals gewoonlijk weer heel nieuwsgierig.....

Kan iemand me even uitleggen wat dit is en wat het doet? :?

Alvast bedankt...

Greetz,

Dennis

Hanm
Lid van verdienste

Bericht door Hanm » wo 25 feb, 2004 22:29

Bij de NG900 en 9-3 modellen zit het stuurhuis tegen het schutbord gemonteerd, met een iel beugeltje en in behoorlijk flexibele rubbers. Hierdoor isoleer je weliswaar voor trillingen maar daardoor is ook het stuurgevoel niet zo precies. Een leuke test is het tegenhouden van een wiel, en vervolgens aan het stuur draaien, je ziet het hele stuurhuis dan bewegen. Om dit effect te minimaliseren kun je een steviger beugeltje gebruiken om het aan het schutbord vast te zetten. Als nu ook nog eens het punt waarop het beugeltje bevestigd wordt via een stangetje verbonden wordt met de wielkuip wordt het stuurhuis veel minder flexibel t.o.v. de carrosserie..... eeuhhh.... te volgen zo?

Hanm
Lid van verdienste

Bericht door Hanm » wo 25 feb, 2004 22:32

Foto van een gemonteerde rackclamp / bulkhead brace van Abbott:

Afbeelding

bram
Geregistreerd lid

Bericht door bram » wo 25 feb, 2004 22:33

perfecte uitleg Hanm :lol: :lol:

Marc
Lid van verdienste

Bericht door Marc » ma 26 apr, 2004 1:45

eli schreef:
Hoi Marc,

Heb je voor mij een advies hoe ik de wegligging van de cabrio nog wat kan verbeteren zonder gelijk veel geld kwijt te zijn aan de viggen rescue -kit van abbott ?? Je bent eens tegen me begonnen over die bushings etc...
Wat moet ik volgnes jou waar bestellen en wie zet het er dan tegen een redelijke prijs op ??

Eli
Dit setje in combinatie met een zwaardere achterste stabilisatiestang kunnen nog wonderen doen voor je cabrio. De poly bushings zou ik pas in een latere fase monteren.

Plaats reactie